Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 585 ggr
Jojsan
0

Vad arg man blir! >.<

Kom just in från kaninerna och när jag var där ute och skulle ge kaninerna mat kom det plötsligt upp en hund bakom mig, som morrade åt mig! Jag sa åt den att gå hem och fortsatte ge kaninerna mat. Den sprang in i ladan (där alla kaninsaker är) och sedan sprang den bakom ladan till sin andra hundkompis. De sprang in i skogen.

Totte var jätterädd men de andra kaninerna brydde sig inte så mycket. Jag är glad att jag har stängsel runt kaninburarna så hunden hade måstat hoppat över det för att komma in.. Jag vet vems hundar det är och hundarna rymmer hela tiden. De har sprungit in på min kompis tomt och försökt bita henne och hennes lillasyster (ca 5 år) som är rädd för hundar. Jag blir så arg. Ägarna får faktiskt hålla koll på hundarna, hundarna rymmer från deras Hage hela tiden >.< Har lust att ringa ditt och skrika åt dem men jag vet inte vad de har för telefon nummer.. Blir bara så arg! >.< Channie har ju ungar nu också, och så morrade ju hunden åt mig. Den ena hunden tog ägarna hand om för att den var aggressiv, det var länge sen, de har inte fått den snäll ännu.. De borde se till så att hundarna inte rymmer >.<

Sorry om det jag skrev är osammanhängande men jag är bara så arg just nu >.<

molly__totte
0

ja fy!

flisan93
0

Hatar ägare som tror att ens djur inte gör någon skada. Tycker att du borde informera dem hur det ligger till. Det kan inte fortsätta!

MajaaR
0

stöörande.!

Thumper-KG
0

Ring till polisen och anmäl, de kan ju inte göra nåt åt problemet om de inte vet att det finns

Jojsan
0

#2 Hatar också såna ägare >.< Vet inga kontaktuppgifter till dem så kan inte kontakta dem.. 

#4 Kan man göra det? Jag menar, skulle inte bara polisen tycka det är onödigt…? Hur gör man för att anmäla då?

Sashhi
0

Har hänt flera gånger för mig också. >< Vi bor precis vid skogen & en gång sprang det runt Irmas Hage två cockerspanielhundar. ><

Not your mom, not your milk.

thexclub
0

gud vad störande! Har varit med om liknande själv, man blir så sur..

the vanity, it becomes insanity

Jojsan
0

#6, #7 Ja, man blir ju så orolig för stackars kaninerna…

De borde verkligen fixa deras Hage rymningssäker, de har rymt i minst 1 år nu till och från..

Alfahannah
0

Usch, vad irriterande, hatar oansvariga djurägare.

Thumper-KG
0

#5,6: Man ringer och säger att: Det finns en herrelöshund här på vår tomt, som vi INTE vill ha här då vi själva har djur. Vi vill göra en formell anmälan mot hundägaren som vi kan gå till kommunen hälsovårdsnämnd med, så de kan åtgärda/upplysa skyldigheten hos ägaren. Nu på stubinen, då hunden visar aggresivitet och morrar…o.s.v.

Salladshataren
0

Skulle det komma hit aggressiva hundar på min gård. Så skulle jag inte tveka att skjuta dem, Jag har varit med om att aggressiva hundar har kommit hem till mig och gett sig på min hund.

Men gör som Anders säger, ANMÄL!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

lovekaniner
0

Så har det typ hänt för mig också, föra somamren tor jag att det var så kom en hund till min kanin o han börja skälla jättemk o min kanin höll på att dö! han vart jätterädd!

Jojsan
0

#10 Ok, men vars ska man ringa/mejla? Till vanliga 112 numret till polisen eller…? Eller det kanske är bättre med en mejladdress..

Salladshataren
0

Telefonnr till polisen: 114 14

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

tinaLY
0

j'vla idioter som äger hunden :@ en dag kommer den hunden skada någon!

Zvintos
0

#5 Vi anmälde vår granne, som inte hade koll på sin hund.
Hunden var visserligen inte elak, men skrämde slag på kaninerna genom att skälla och springa vid kaninburarna.
Vi sa åt de varenda gång, att de måste hålla pli på sin hund!
Men de skyllde på att ungarna inte stängde dörren ordenligt, så hunden smet.
Detta höll på i ca 2 år och hade hållt på i säkert 1-2 år där de bodde förut också.
Så vi fick nog och anmälde.
Polisen tog det väldigt allvarligt och vi fick "snabbnr" till ena polisen, så vi kunde få tag på honom direkt det hände igen. =)
Sedan dess har hunden varit här en eller 2 gånger, och det är säkert 1½-2 år sedan vi anmälde.
Nu verkar det dock som om de gjort sig av med hunden.

Clariiz
0

Hänt här med.
En väldigt agressiv och ettrig liten Jackrussel :/

Den bits och morrar. Den vill komma åt våra hundar.. :/ Suck..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

Vi ringde till ägarna igår och de sa att de skulle hålla koll på hundarna.. Mamma tycker att vi ska ge dem en chans och om det händer igen så ska vi anmäla..

Kristall
0

Usch vad jobbigt. :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)