OT Uppdatera webbläsare
Det verkar som om en del av de problem folk upplever på iFokus och andra sajter beror på att man har äldre webbläsare. Du kan därför uppdatera till IE7 eller andra moderna webbläsare här:
http://www.savethedevelopers.com/ src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Några av skälen till uppgradering är:
* Förbättrad säkerhet
* Generellt bättre tolkning av HTML-kod och standarder = mindre problem att se sidor så som de är tänkta.
* Möjlighet att ha flera sidor öppna samtidigt i flikar
Det här är inte något som har specifikt med iFokus att göra, men den nya versionen av iFokus kommer blir bättre i nyare webbläsare, och även andra sidor kanske fungerar smidigare för er.
Jag har IE7 sen ett tag tillbaka och jag är mycket nöjd. Uppdatera du också!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
puttidutt
fattar inte x)
Inte jaah heller ;)
Använder ni internet explorer 6.0 är det en bra idé att uppdatera och ladda ner internet explorer 7.0 för att internet ska gå smidigare för dig (inte hastigheten men hur sidorna ser ut, och även vissa problem på ifokus).
I nya funktionen kommer internet explorer 7.0 göra att iFokus syns allra bäst och fungerar precis som det ska.
Tryck på länken och ladda ner nya internet explorer 7.0!
Eller firefox om ni hellre använder det.
har firefox & internet explorer, men i firefox gåre inte å skriva :s
#5: Du kanske har för gammal variant av firefox?
För jag använder det och som du ser, så funkar det utmärkt att skriva för mig. =)
jag har den nyaste :S
#7: Har du ie 7 också?
Jag har haft IE7 sedan den kom ut.
de vet ja inte ;)
#5, #6 Jag har också Mozilla Firefox och det fungerar jättebra för mig!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#11, samma här :)
Dock kan jag inte klistra in bilder direkt i inlägget, vet nån om man kan det om man uppdaterar ? :)
putt
Det är egentligen synd att sådana stora sidor som iFokus bara är anpassade till explorer. Sidan är direkt användarovänlig om man sitter på en Mac (alltså använder Safari), man kan inte ens skriva ordentligt.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#14: Är det så?.. Hört om flera som använder safari nämlingen, trodde det fungerade precis likadant för dom.
#15 Radbrytningarna registreras inte och du kan inte använda verktygsfältet som som finns ovanför rutan där man skriver sin kommentar. Så nej, det fungerar inte alls dessvärre =/
Värdinna på Fantasy
Jag använder firefox 2.0, allt funkar utmärkt såvitt jag vet. Förutom att vanliga kopiera-klistra in inte fungerar. (Men det kommer man ju enkelt förbi med crtl+c+v och redigera-klistra in…)
Våga vägra IE..
putt
Aha, fler som har problem med safari… märkte när jag skrev längre inlägg att det inte blev några radbrytningar. Har även haft problem till och från att hantera inlägg inte kommer fram utan det blir en vit sida i safari.
Med firefox till mac så funkar det bra, bara jobbigt att komma ihåg att använda den till Ifokus-forumena.
Finns det några planer på att göra det mer mac-vänligt eller går inte det kanske?
Jag använder Firefox och det funkar utmärkt ^^
#12 Man kan klistra in direkt i inlägget även med firefox, fast man måste göra liite annorlunda. Man lägger upp bilden som vanligt och sen klicka man på "frimärket", klickar ctrl+a (markera bilden) och sen ctrl+c (kopiera bilden). Sen hanterar man inlägg och klistrar in den (ctrl+v) som vanligt.. Lite OT nu (A)
#19 Att det blir vita sidor när man vill hantera ett av sina inlägg är något som händer även mig som oftast sitt med Explorer så det är nog ett allmänt fel på iFokus och inte något specifikt för vissa webbläsare =)
Värdinna på Fantasy
#21 så bra eller ja… då är det bara radbrytningarna som är det stora problemet.
#22 Precis, och så avsaknaden av verktygsfält…
Värdinna på Fantasy
Jag har mozilla firefox och det funkar bra! Förutom när jag ska göra en artikel och man ska få bort en ruta, det går inte.. Tina du vet nog vad jag snackar om för du hade samma problem? :S
Men då använder jag IE istället :)
Firefox går snabbare för mig och det kommer knappt upp någon reklam vilket det gör i IE när jag använder det..