Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 458 ggr
FijaahM
0

Hur gör du ?

Hur gör du ? :p 

från Morgonen tills du lägger dej.. ?

Tex ; på morgonen går jag upp och ger min kanin ..blablabla och byter vatten  .. och sen lite senare på dagen ger jag den .blabla..  och städar buren :p   . ?  ^^    

KUl och veta hur alla gör ;p :)

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

MajaaR
0

jag går upp, äter frukost och går ut med min hund. Sedan går jag ut till Athena (min kanin) och ger henne pellets, hö, nytt vatten och grönsaker/frukt. sedan kanske jag gosar lite med henne. Sen på eftermiddagen så tar jag ut henne i rasthagen så får hon vara där ett tag och kanske hoppa lite också kanske jag borstar hennes päls. Sedan tar jag in henne i buren igen och sedan brukar jag gå ut till henne igen vid niotiden och säga godnatt <3

Deco
0

Det beror helt och hållet på vad som i övrigt händer under dagen. Jobbar jag eller ska iväg till universitetet till exempel tittar jag bara till dem innan jag åker så att allt är som det ska. Desamma när jag kommer hem. Nån gång på kvällen, eller i alla fall efter att vi själva ätit middag går jag ut till dem och släpper ut dem en stund i garaget, gosar och ger mat (pellets och ibland färska grönsaker), hö och byter vatten.

Är jag däremot hemma hela dagen brukar det bli koll på morgonen och lite mer mitt på dagen brukar de få komma ut i hagen om det är väder. Samtidigt som vi också är ute, så de är aldrig ute själva i hagen. Sen utfodring som vanligt (med aktivering i garaget) på kvällen. Ibland får de grönsaker lite mer mitt på dagen i stället för på kvällen.

Som sagt, det beror på vad som händer annars under dagen. Ibland är jag ut dit en hel massa gånger och ibland bara 2.

FijaahM
0

Okeej :)  '

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

[Caaassie]
0

Skoldagar: På morgonen byter jag vatten hos alla. Ett tag efter jag har kommit hem från skolan tar jag ut Molle i sin Hage, Lippo i sin och Viggo i sin. Vid ca. 17.30 tar jag in Lippo, flyttar Viggo till den hagen Lippo har varit i och tar ut Sessan. Vid ca. 19.00 tar jag in alla kaniner och byter vatten, ger mat och hö.

Helger/lov: Byter vatten på morgonen. Som ovan tar jag först ut Molle, Lippo och Viggo vid ca. 10.00-11.00 och tar antingen in Lippo eller Viggo ca. 16.00 för att sedan ta ut Sessan i någon av deras hagar beroende på vem jag tar in. Sen tar jag in dem vid 19.00-19.30 någon gång. Och ger mat etc.   

Men allt det här kan variera :)

Kristall
0

Beror på om det är skoldag eller sovmorgon.

Skoldag: brukar oftast göra såhär. Cirka 07.00 stiger jag upp och ger Saga pellets & hö, ev. byter vatten. Låter henne springa lös en stund i mitt rum. (Nu ska hon ju iofs bli utekanin så vi får se hur det blir med det sedan.) Eventuellt får kaninerna varsin morot på morgonen också. Sen går jag ut till Biomon, eventuellt med lite frukost, och hälsar på henne. Eventuellt byter jag även hennes vatten. Åtminstone om det är vinter.

Sen åker jag till skolan. Är där tills cirka 14.30-15.00.

Vid cirka 15.00 brukar jag först gå ut till Biomon, byta hennes vatten och - när det finns, plocka lite grönt gräs till henne. Fyller på med hö om det behövs. Går sedan in till Saga, kelar lite med henne, och tar eventuellt ut henne (ur buren) en stund. Byter även hennes vatten.
Sedan, på eftermiddagen, vid cirka 16.00,16.30-17.00,17.30 tar jag ut kaninerna i hagen. Ger dem sedan lite kvistar om det behövs, byter grenar cirka en gång i veckan, kanske lite mörkt hårt bröd, gröt, eller något annat gott. De brukar också få lite grönsaker och frukt under dagens lopp.
Vid cirka 21.00,21.30-22.00,22.30 säger jag godnatt till kaninerna och plockar lite mer gräs om möjligt. ^^ :)
Sovmorgon: (Lovdag och/eller helg) på förmiddagen någon gång - jag är en sjusovare jag vet, börjar jag med att byta kaninernas vatten, ge dem hö, pellets och kvistar. De älskar kvistar. ^^ :P Sen brukar jag plocka gräs åt dem och ta ut dem i hagen lite då och då på dygnet och sådär. Ibland varierar jag med att ta ut Saga i sele istället och hoppa lite.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)