Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 607 ggr
[chriistina]
0

OT - fel på vara

Vet inte vilken iFokus detta ska läggas i och kif:are värkar ju veta endel ^^

Innan i morse när jag skulle ta en juice min mamma köpt till mig så var hela flaskan uppsväld. Öppna den och såg att juicen jäst!
Den skulle hålla mkt längre än så enligt datumet och var helt oöppnad. Den köptes i söndags. Detta är en rätt dyrt juice och inget man köper gämt (iaf inte vi).

Så, nu tänkte jag klaga eller berätta detta för tillverkarna. Det brukar ju stå kontakadress på flaskan. Men man kan ju inte skicka hela flaskan, den väger ju en hel del. Så, hur gör man då? Kan man fota flaskan, öppningen och datumet och sen mejla det till dem, och vad ska där stå i mejlet?

aliciia
0

Ring eller Mejla, som jag hittade en metall bit i ketchup ( XD )
så jag fick årsbrukning ( heter de så ? ) av Ketchup , å andra Heinz varor xP

[chriistina]
0

Det hade jag inte tackat nej till med gratis varor :P Men blir glad om de bara ersätter denna eller skickar pengarna för den.

[chriistina]
0

putt

Viljans
0

Usch va äckligt! Bra att du ringde eller va du gjorde iaf! :D

[Wera]
0

ok ;S Vi brukar lämmna tillbaka varan i butiken och få en ny XP

Kristall
0

Usch :S Jag skulle nog gå till butiken först, ev. be om ersättning där. Eller så kan du ju ringa till tillverkaren.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jennie104
0

Jag åt en skål kräm en gng och sen hällde jag upp en till skål, och vad får jag se? MÖGEL! x) Inte så trevligt…

DodeN
0

Om ni kan så kontakta affären, annars går det nog bra att fota kartongen och skicka i mail till tillverkaren. Dem brukar godkänna reklamationer utan problem trots att man inte har bevis.

Jag köpte ett paket kyckling som hade tinats upp under transport och sen frysts så det var jätteäckligt, kastade dem och åkte till affären och klagade, där fick jag pengar tillbaka och sen mailade jag företaget och fick rabattkuponger. Utan att ha något mer än kvittot till afffären och inget till företaget.

[chriistina]
0

Det känns bara som att det inte är affärens fel att den jäser. Jag vill gärna påpeka det hoss tillverkare så de fattar. En kompis köpte samma juice för 2 månader sen kanske, bara annan smak. Och den jäste också. Vet dock inte om hon sa till tillverkarna.
Affären vill säkert ha gott rykte och ger en en ny, men det är ju ändå inte deras fel tycker jag när de säljer varor som ska vara bra.

Ska kolla på flaskan sen och mejla några bilder på den till tillverkana så får vi se vad de säger :)

DodeN
0

Affären tar knappast till sig, men man får fylla i namn och sådant på en lapp, oftast så reklamerar affären till tilverkaren. Det kan ju vara något i transporten som brustit och man kan knappast som kund ta reda på vems "fel" det är. Så att man klagar till affären är inte samma sak som man säger att det är affärens fel.