Skaffa bäbis!
Så har man äntligen hittat en kanin bäbis som man fastnat för.
Hittat många men denna är en favvo.
En liten kille på 8 veckor en lejonhuvad dvärgvädur.
Nån som kan ge mig massor med tips? om leksaker vad för grenar.
tips? på lite roligare mat för honom.
Är buren för liten? höjd 12 cm längd 58 cm bred 37 cm själva botten på buren.

Buren är absout för liten! Det minsta måttet på en laglig kaninbur är: 100*50*50, fast helst större ;D
Tror du fått tag på en hamsterbur :)
Som #1 säger är minsta lagliga buren 100*50*50 (längd*bredd*höjd) fast ju större bur desto bättre.
Du kan titta i djuraffären om dom har "aktiveringsbollar", en boll där man lägger i godis och när man puttar på bollen trillar det ut! Även vissa pinglande kattleksaker kan uppskattas :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

"1 men kan han ha den buren ett tag har en större bur på väg?

"2 nää hamsterbur är det inte har fått den av Zoo butik.
Jag måttade bara själva plasten botten inte gallret och allt utan bara bottendelen.
#4: Okej :) Botten är i alla fall för liten, den ska vara 100*50.. Hur hög botten sen är vet jag inte riktigt, är väl olika. Bara höjden på hela buren blir minst 50cm allt som allt.
#3: Eftersom det bryter mot lagen och är plågsamt för kaninen med en sådan liten bur skulle jag inte rekommendera det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Buren är för liten. Du kanske kan ha den kombinerat med en rasthage?? Eller köpa en ny. Det finns billiga på blocket.se
Titta där!
Grattis till kaninungen i alla fall :)

Jag har mätt nu och hela burens höjd är 58 cm.
Ska köpa en större bur men har bara denna i ett par dagar nu tills jag har varit och hämtat en större bur.
Lillemannen är inte hämtad ännu ska göra det i kväll.
Men vile ha lite tips? ch så.
Tack för svaren bättre att fråga vill ju inteskada kaninen han ska ju ha det bra ju.
Och han kommer att få vara så mycket som möjligt ute i rummet och springa men ha chans attt gå in i buren.
Kommer även att göra så när jag har hämtat den större buren.
#0, du har en precis lika stor bur som jag har till min dvärghamster! Och den tycker jag är liten för honom.. Så jag Tycker absolut att du måste skaffa en ny bur. Men det är jätte bra att du frågar, för så som jag har sett (skriver inte ofta här, utan kollar mest) så finns det vääldigt många som är kaninkunniga och duktiga.
Lycka till med din nya kanin!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

"8 Aha ok då fattar jag.
Men ska skaffa större har en bur som är på väg.
Grenar från äpple, päron & körsbärsträd, lönn, hassel, ask mm brukar vara uppskattat!
Leksaker kan t ex vara en toapappersrulle, rör/tunnel, aktiveringsboll (#2), tennisboll & gosedjur :)
Kaninens mat ska bestå av fri tillgång till hö. "Ren" pellets (inga gnagarblandningar) som Carrier, Edel, Lottie osv. 1-3 grönsaker/dag, frukt ibland. För att göra det lite roligare kan du gömma grönsaker lite här och där i buren så kaninen får leta ! =)

Nån som är nyfiken kanske
.
Bilder på den nya bäbisen?

Åh, andra bilden var jättesöt :)
Gud vilken charmknutte! Sötnos!
så söt! :*
- Mvh Emma
vilken sötis =) <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

otroligt söt liten nin! lycka till med honom!
Sötnos. ^^

Tack allihopa..
Ja han är söt och bara 8 veckor gammal i går.
Vad för uppfödning kommer han ifrån?
Vad söt han är!
Så gullig han var på bild 2

*21 han kommer från bredängens kennel.
Vad söt!

*22 Tack ja han är jätte söt.
Men väldigt busig.
Han tycker det är roligare att hoppa över barnnas ben och hoppa i deras knä när dom sitter på golvet än att leka med sina leksaker.
Men favoriten är nog pojkens stora bil från filmen Cars.

haha 12 cm i höjd inte ens godkänt som hamsterbur vad jag vet :) Jag tror kanin knappts kan röra sig i den buren
någon bild på buren?
naw, vilken söting :)