Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4178 ggr
Feliciaa
2

OT Spökhistorier

**Jag tänkte ..
**.. att vi kanske kunde ha en liten läskig tråd här och berätta spökhistorier?

För alla som vågar och vill :)

Clariiz
0

Jag har världens bästa ;D

Det var en gång en pojke som sa BU!

Wihu^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

#1 *svimmar *

Jojsan
0

#1 Haha ^^

Det skulle vara kul ^^ Hoppas någon har någon läskig historia då :P

Feliciaa
0

**Judys Docka

**Det var en gång en liten flicka som hette Judy, hon fyllde år och fick en fin porslinsdocka med bruna fina ögon. Hon älskade den och lekte med den varje dag .. ända tills dockans ögon en dag bytte färg till gröna. Judy sprang till sin mamma och visade dockan för henne, men mamman såg inget.
_" du inbilldar dej bara, gå och fortsätt lek nu "

_Så Judy fortsatte leka med sin docka ända tills dockans färg ändrade ögonfärg till blå några veckor senare! Judy sprang förfärat till sin mamma, men hennes mamma såg inget.
_" det är inget som har ändrats, lek med din fina docka nu "

_Så lilla Judy fortsatte återigen att leka med sin docka, några månader senare ändrades ögonfärgen igen. Den här gången ändrades ett öga grönt och det andra fortsatte vara blått. Så dockan hade ett grönt och ett blått öga. Judy blev nu lite rädd och sprang till sin mamma, som den här gången också såg att dockans ögon ändrat färg! Dem slängde dockan så att den gick i tusen bitar.

Månaderna gick och det hade återigen blivit Judys födelsedag, den natten när Judy låg och sov hörde hon en röst sjunga ..

" Judy .. jag har en arm .. Judy .. jag har ett ben .. Judy .. nu är jag hel .. Judy .. jag går uppför din trapp .. Judy .. jag går inför din dörr .. *knaak* Judy …    NU KOMMER JAG OCH TAR DEJ! "

Starfall
0

Felicia Den var faktiskt läskig !! Jättebra:)

Feliciaa
0

#5 Haha jag vet, dem berättade den på klassresan. Det där sista ska man vänta lite med .. och sen skrika det och skrämma alla.

Fyfan vad jag dog asså xD

Feliciaa
0

Här kommer jag med en till ^^

**Hunden

**Det var en gång en liten pojke som hade en hund. Båda hans föräldrar jobbade nattskift och var borta mycket, så han sov ensam hemma på nätterna. Varje gång han blev rädd, så stack han bara ner handen till sin hund som slickade den. Då blev han lugn igen (hunden sov alltid brevid sängen)

En dag hörde han på radion att en galen mördare rymt från ett fängelse ..

Några dagar senare när han låg i sängen, började han höra något mysiskt droppande. Men han var för rädd för att kolla vad det var, så han stack ner handen till hunden som slickade honom och han somnade. Nästa dag var han tuvngen att kolla vad droppandet kom ifrån. Och han hörde att det kom från badrummet, så han gick in där. Där hängde hans hund, död på väggen. Under stod det skrivet i blod :

_ " människor kan också slicka .. "

_så se er för när ni har handen utanför sängen ..

Hoppas nån fattar, jag fattade inte den först xD

Jojsan
0

haha ^^

aliciia
0

#7 fy, den va ju äcklig :s

Feliciaa
0

#9 Jag vet, jag dog på den också x.x

Feliciaa
1

PUTT, nån fler som kan nåra spökhistorier ? :)

MysanMinGodis
0

#4: finns det ingen fortsättning? xD eller är den slut där? Den va jätte bra iallafall :)

MysanMinGodis
0

#7: stackars hund :'(   jag fattar den, det är att det slickandet på handen var från mördare. USCH! Läskig tråd det här ^^

Clariiz
0

Den i #7 har jag hört.
Fast i orginal version och då går den inte riktigt så..
Samma med #4. Också om en docka och en flicka som heter Judy fast den är anorlunda.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Salladshataren
0

Wohoo, hittade en spännande sajt :D http://www.spokwebben.se/default.asp?pageID=1

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

matilds
0

Gud vad löjlig jag är men jag vågar typ inte läsa xD Haha, jag går runt och tänker på det hela tiden sen kan jag inte sova *mes*.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

[Niike]
0

#16 Haha men dom är inte läskiga ;D Då ska du se lite skräck/rysare filmer istället..
Saw 1/2/3/4, The Omen, Instängd, Hostel 1/2, House of Wax, Wrong Turn 1/2, The hills have eyes 1/2(?) osv osv .. ^^

Salladshataren
0

Seven days Maja ;D And you will be dead! Nån som vet vad för film jag tänker på? ^^

KvirrZ
0

#17 bara jag som inte tycker att någon av dom är läskig? xD
det enda hemska med saw är att jag inte klarar av när man skadar kroppsdelar, men läskig, njää x)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

#18 the ring xD

- Mvh Emma

Salladshataren
0

Bravo Emma :D

Ync
0

House of wax är jue en komedi (A) :-)

A tale of two sisters, <33

Salladshataren
0

Lite OT men ändå ;D

_Det var tre vampyrer som satt på en mur så flög den ena iväg och kom tillbaka med blod på tänderna och sa: " ser ni huset där borta ? " de andra nickade och han fortsatte : där var jag och sög blod ur en hel familj " . Efter ett tag flög den andra iväg och kom tillbaka med blod runt munnen och sa: " ser ni skolan där borta ? " De andra nickade och han fortsatte: " där var jag och sög blod ur en hel familj " . Dåflög den tredje iväg och kom tillbaka med blod i hela huvet och sa: " ser ni trädet där borta ? " de andra svarade: " Jaa det ser vi " och vampyren fortsatte : " Aha, det gjorde inte jag "
_

denisesalomonsson
0

#23 hahaha x'))

Mickis1994
0

Lite ot nu men. Typ freddy vs Jason (typ något sånt) Ska vara en jätteläskig och bra skräckis ;)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

emms
0

#23 HAHAHAHHA! xD

Emma

thexclub
0

Jag kan en skräckhistoria som heter "fågeln_som_misshandlade_mitt_öga_brutalt"

erkänn att ni blev nyfikna? TRUE STORY.

the vanity, it becomes insanity

[Niike]
0

#19 Tycker inte heller saw är läskig, utan mer obehaglig & äcklig. Men typ wrong turn och instängd är läskiga för det är överraskningsmoment eller så ^^ att det bara ploppar upp ett ansikte helt plötsligt, sånt dör jag nästan av xD

Sorry för Ot (A)

emms
0

#28 jag hatar instängd så himla ful xD

Emma

aliciia
0

#27 Berätta XD

KvirrZ
0

#27 fågeln är min idol<3

- Mvh Emma

Salladshataren
0

Emmy, tellus ;D

Jojsan
0

#17 Vi såg The hills have eyes på skolan för ett tag sedan, alla satt och skrattade åt den, den var så… udda x) Tyckte inte den var läskig ^^

[Niike]
0

#33 Ja den är lite trög x) Men jag hatar när det är mörkt så man typ inte ser vad som händer :P Våldtagen av värsta äckel"människan", myysiigt värre :S ;P

Tixy
0

Det är roligare att berätta irl, och bara köra något helt random. :(

Sashhi
0

Jonas, akta dig

Det var en gång en pojke som hette Jonas. Han skulle snart äta middg med sin mamma, men först skulle maten köpas. Mamma gav Jonas pengar för att köpa en lever. Jonas gick till affären, men köpte godis åt sig själv istället för att köpa det han skulle. På tillbakavägen hem, fick han dåligt samvete och var fast besluten att få tag i en lever. Jonas svängde in till kyrkogården och fick syn på en kista som inte hade sänkts ner i sin grav än. Han drog upp locket och slet ut likets lever. Jonas gick hem, som om inget hade hänt och gav mamman levern, som inte verkade alls misstänksam. När levern var kvar sa Jonas att han var trött och ville inte äta. Jonas låg ängsligt vaken och hörde sin mamma gå och lägga sig. Snart hördes ett par snarkningar och sedan hade mamma somnat. Jonas kråmade sig och försökte sova, men då hörde han en svag röst sjunga lågt: " Jonas, Jonas jag står vid din grind, och jag vill ha tillbaka min lever. " Han trodde han inbillade sig och vände sig inmot väggen. Då hördes svaga steg och samma röst hördes lite starkare: " Jonas, Jonas jag är i ditt hus, och jag vill ha tillbaka min lever. " Men fortfarande trodde Jonas att han inbillade sig och försökte ännu en gång somna. Trappan knarrade och nu hördes rösten lite högre och våldsammare: " Jonas, Jonas jag står vid din dörr, och jag vill ha tillbaka min lever. " Jonas tittade mot dörren, men inga skugga syntes, så han försökte sova ännu en gång till. " Jonas, Jonas jag är i ditt rum, och jag vill ha tillbaka min lever. " hördes rösten tydligt. Jonas såg inget, då det var becksvart i rummet. Han blev lite rädd, men försökte fortfarande somna. " Jonas, Jonas jag är i dig nu, och jag ska ta tillbaka min lever ! " Ekade rösten i hans öron. * sen ska man skrika till efter en stunds tystnad * Jonas hittades död, med sin lever utsliten nästa morgon.

Not your mom, not your milk.

Clariiz
0

#36; Den har jag också hört, fast av min mormor och på ett helt annat sätt :P.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

fy vad äckliga historier,de är ju läskiga :O

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jojsan
0

#34 Håller med, kan inte vara så kul >.<

[Lill-Kotten]
0

#7, den spökhistorien är en bit av filmen "bloody mary" filmen är riktigt bra, ni MÅSTE se den.

EvelinaAndersson
0

shit vet inte om jag vågar gå å lägga mig nu ..

Feliciaa
0

#36 Usch, jag hatar såna där spökisar där dem säger att man kommer in i ens rum o så :O

repekka94
0

mera mera CXD

Siggen
0

#37 HAHA, gud, din mormor berättade den? haha :D Det skulle aldrig min göra.. Hon är inte min riktiga, men hon typ, kan typ bara vattna blommor och steka korv.. om du förstår ;)

Mvh Sigrid

Tina-A
0

Den där med levern har jag också hört, men på ett annat sätt ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kristall
0

#17 - Är Hostel bra? Mamma vägrar köpa den! xD Tänker på… tvåan… tror jag…

Tycker den verkar mest äcklig… som typ Saw fast värre. :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tina-A
0

Hostel var på Tv nyss men såg bara första halvtimmen. Stängde inte av för det var läskigt utan för att alla var nakna hela tiden och bara knullade. Blä :P Tänkte att den här kan nog inte vara så läskig, bara nakna människor överallt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Michiis
0

Den heter typ "spökhästen" . Läste den när jag var yngre, tyckte den var lite läskig då. Men vet inte om den är så läskig xD Men , men.. Skriver den iaf.

_Maria hade nyss flyttat ut på landet, från staden. Men hon jobbade fortfarande i stan, så hon fick åka långt när hon skulle jobba och åka hem.
Den här dagen när hon slutade jobbet för dagen var det fullmåne ute. Hon åker förbi massa åkrar när hon åker hem. Och idag såg hon en flicka som var ute och red på en åker. Hon tittade på henne. Hästen var vit. Flicka hade en vit klänning och hon hade långt ljust hår. Hon åkte en bit och tittade bort. Hon tittade på andra sidan vägen långre fram på en annan åker. Där galloperade flickan på hästen. Men hur hade hon hunnit ut över vägen och kommit så långt fram. Maria såg ut som ett fråge tecken. Nu var det bara några kilometer kvar tills hon var hemma. Hon tittade ut på en annan åker på andra sidan. Och där galloperar flickan på hästen.. Nu börjar Maria bli rädd och hon gasade på fortare och tittade inte ut på åkrarna. När hon kom hem, skyndade hon ut ur bilen. Tog in sina hundar som var i hundgården och skyndade sig in i huset. Hon låste dörrarna och täckte igen alla fönstren. Och hon gjorde i ordning för att sova. Hundarna skällde väldigt mycket den natten.
Sen gick det några veckor och det var fullmåne igen en dag efter jobbet. Och hon åkte vid åkrarna och såg flickan med hästen. Men nu stannade hon bilen och gick ut, hon skrek "hallå!?, vem är du?" Men hon fick inget svar och hästen och flickan försvan. Hon gick in i bilen och körde hem. Men denna dag var hon inte lika rädd.
Nästa dag var det helg och hon gick hem till sina grannar. Hon knackade på och en gammal fru öppnade dörren. Malin sa: " hej , Känner ni en flicka som är ute och rider på kvällarna när det är fullmåne?" Frun stelnade till men sa: "kom in" . Maria gick in.
Maria frågade återigen om hon kände flickan. Och frun sade: "Jag hade en flicka för länge sen. Hon var runt 10år. Hon hade en vit skimmel. Och en fullmåne kväll var hon så envis och ville ut och rida. Och min man skulle sitta och hålla koll på henne. Men han somnade. Men han vaknade av ett skott och så hördes ett till skott. Då hade en jägare skutit flickan och hästen. Han trodde det var en älg." Frun tystnade.. men började snacka direkt efter "Dom dog båda två. Och vi begravde dom på åkern tsm. Så dom inte var ensamma. Och nu har massor kommit hit och frågat vem det är som rider på kvällarna och det är min dotter , döda dotter och häst. Spökena efter hästen och flickan. Och dom rider bara på fullmåns kvällar"
slut.. :P
_Ja, den var inte så läskig. Och det är ett konstigt slut.. Men,men!

// Michis

Moonstrike
0

historien i #36 hörde jag på ridskolans spökkväll. Riktigt läskig om man skapar rätt stämning! Dvs att man har många "Jonas, jonas jag är.." (grinden, dörren, hall, trappa, korridor, utanför , i rum, säng osv) som man visksjunger. Sen på den sista så skriker man "ta tillbaka min lever" ;)

[Wera]
0

I Orsa ridklubb, där jag red förut snackade många (för flera årsedan) en histora.

---------

En dag red ett gäng tjejer på sina hästar, när en av en av tjejerna skulle svänga av en annan väg för att rida hemmåt frågade de andra "Ska vi med en bit?" tjejen svarade att det inte behövdes så hon red hem ensam, det var mörkt. Flickan kom aldrig hem, mamman blev orlig och ringde alla hennes kompisar och frågade om de hade sett henne, ingen hade det. Några månader senare gick en gammal tant med sin tax i skogen, hunden började gräva i en gammal ris hög och tanten såg en fläta som stack ut, hunden grävde upp flickans huvud, tanten skrek och vände sig om, då såg hon flickans häst - huvudlös, som galopperade iväg. - De sägs att hästen galopperar på ridklubbens fälttävlans bana och letar efter sitt hvud!

Inte spec. läskig, men första gången jag höe dne (var omkirng 8-10 år) trodde jag nästan påå det och var lite rädd XD Efter som de sa att hästen sprang på Orsa ridklubb där jag red.

Kristall
0

#47 - aha :P För den säljs i kiosken i byn och då finns det en lapp på fodralet där det står "Varoitus! Sisältää sairauksia kohtauksia." eller nåt - typ "Varning! Innehåller sjuka scener.". ^^ Tänkte väl den var lite sjuk då. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

flikkan
1

#7 Jag har  hört en annan version av den :D

Feliciaa
0

#52 Berätta :D