Idag ^^
Nu är det bara kaninen och buren kvar!
Mamma tyckte inte att jag skulle köpa kaninerna på blocket ^^ för hon vill bara köpa i en djuraffär x']
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
blocket är nog bättre än djuraffär, tycker jag iaf :)

Varför det? Att köpa från uppfödare är ju mkt bättre. Onödigt att stödja djuraffärer.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag håller med Lans. Varför vill hon bara köpa från djuraffär? :)
Uppfödare är ju det bästa, sen kommer blocket och sen djuraffär.

Köp från uppfödare istället
Jag rekommenderar inte ALLS djuraffär. Kaniner kan ha dolda gentiska fel och annat "skit".
Not your mom, not your milk.
varför köpa från blocket eller djuraffär? :S
uppfödare är tusengånger bättre. :)

asså, Djuren i djuraffärer kommer ju från uppfödare?
#8 oftast från grossister…
- Mvh Emma
Jag villköpa från blocket men mamma neje x'] fast ska försöka att få henne att jag ska köpa från uppfödare (::
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Har köpt 2 kaniner från djuraffärer och båda dog troligen av dolda sjukdommar/fel…
Emma

jag skulle inte köpa från djuraffär.. pga alla grossister som djuraffärer köper ifrån… Fick en länk till en grossist men jag vill helst inte lägga upp den för det är lite starka bilder… Uppfödare är iaf seriösare än djuraffär och så

jag tycker det inte spelar så stor roll vart ifrån du köper, bara du värkligen kolla rigenom kaninen: kön, bettfel, temperament, hur den reagerar på olika ljud och så vidare, innan du bestämmer dig för just den kaninen, kanske den värkar rädd eller stressad..
då borde du inte välja den kaninen.
är den van att bli upplyft och hanterad?
då ska du välja den kaninen..
så kolla på kaninen, fråga den som säljer om kaninen.. vad den har för föräldrar, vad den kommer ifrån och allt möjligt.
det säkraste är endå att köpa från uppfödare, då får man foder som följer med, härstammningsbevis och tips? om just den rasen.
Lycka till!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag tycker först och främst att du ska välja en ras som du vill ha, en som du har nog tid med och tillräckligt med plats. Sen när du har valt ut en ras så söker du en uppfödare som föder upp den rasen.

ja, tycker inte man ska köpa på djuraffär heller, de säljer ju endast (i vissa fall inte) kaniner som inte har stamtavla. (Enlig KAF räknas de då inte som renrasiga.)

#15 ok ? jag tror inte hon bryr sig om hennes kanin inte har stamtavla eller inte :S ??
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Om hon inte bryr sig om varken rasen, stamtavla och tänker inte avla på den så kan hon ta från en djuraffär. Men du kan ångra dig senare, om jag var du skulle jag välja en ras som jag gillade först.
Om hon inte bryr sig om varken rasen, stamtavla och tänker inte avla på den så kan hon ta från en djuraffär. Men du kan ångra dig senare, om jag var du skulle jag välja en ras som jag gillade först.
Jag har köpt en utav dom 3 kaniner jag har haft från djuraffär.
Helt underbar kanin var det, så länge det varade. En dag låg han bara död i sin bur. Hade inte märkt något som var fel eller någonting! Han blev inte ens ett år gammal :'(
Så jag rekomenderar inte heller djuraffär.