Viltgrå Hane ;)
Jag söker en "FIN" viltgrå hane till Avel till min hona. Han ska ha stamtavla och ska helst vara reggad :) Det ska såklart vara en dvärgvädur. Jag skulle tänka mig parningen nu i sommar :P .
Skulle betala 100kr elr 1unge(avkomma) , men det får den som har hanen som jag söker bestämma , vad den vill ha.
Min hona är reggad på 94p :) ! Och hon har fått avkommor förut med en 93hane. Och ungarna fick då 94p i klass M!
Jag söker till Avel inte en hane som jag ska köpa !
// Michis

Glömde att tillägga att han givetvis har stamtavla , ej helt utfylld pga av att han är halv tysk eller om det var dansk.
#4 okej. Ska du ställa ut han ?
// Michis
Jag skulle helst vilja att kaninen var reggad ;)
// Michis
Putt ! ^x^
// Michis
Putt, Vill att parningen ska ske under sommaren iaf ^^,
// Michis
#9 Menar du inte sen sommar/höst? ;D Elr har du ändrat dig ^_^ ??
#1 Mian har heller inte helt fylld, en av dom har bara typ 3 st i släkten som är i fyllda för tysk stam - Tysk stam är fint :D (tycker jag ahhhahah)
#10: Sommarn iaf.. xP Nina vill ha ungar nu lixom. Hon juckar på Zhakita och Willow hela tiden.. Fattar inte hur hon orkar xD.. och VET DU !! Typ hon typ har mjölk i brösten än, för jag såg idag när jag tittade på dom, att Zhakita tjututta på henne :S Trodde det inte var sant.. xD Men willow försökte oxå.. xO HELT KNÄPPT.. !!
// Michis
tjuvtutta? ASGg X'D
#12 : JAA !! xD Haha.. dom slutade tutta för länge sen ju xP Och dessutom så är Zhakita , Willow typ snart 14veckor kankse ? xD håller inte räkningen längre
// Michis
#14 - Honor & hanar ska helst separeras vid 10 veckors ålder.
Not your mom, not your milk.
#15 : Vet, men Han har inte blivit könsmogen än xP , han juckar ju inte på honorna.. och det är vid 4månaders ålder kaniner blir könsmogna.. Och dom är inte fyra månader än.. blir det i juli. Min första hane jag köpte gick ihop med honor/systrar tills han var 4månader.. Det är hanar som ska separeras fort.. :P
// Michis
Puttar upp, Ingen som har en fin hane till avling? ^^
// Michis

5# japp ska ställas ut nu i alingsås
Ska du para Nina nu i sommar?
#19 : Redan? JAA !! För jag ska ställa ut hona med kull i september på juniorutställningen ;)
// Michis
#20 va? Du har ju nyligen haft en kull med henne ;P Hon ska vell vila ett halv år?
#22: Men du tog ju en ny kull med Wilma några dagar efter hon fått kull (döda).. Det är samma sak lixom!! Och sen så har ju NINA vilat mycket jue.. Och hon ska ju vila ett halvår efter andra kullen pluss mer! För unga honor är mer aktiva nu och vill ha ungar än när dom blir äldre typ 3 år och uppåt.. Och då vill dom inte ha så många kullar.. Och Nina hon vill ha ungar nu, såe.. Men det är annan sak än att vänta två/tre dagar efter honan fått en kull och dom är döda. Du ser ju hur utmattad wilma är nu. Och hon har ju inge päls under magen för det.. Och jag tog min första kull i mars.. Och nu kommer dom komm typ i augusti, det är typ ett halv år i från (fem månader). Parningen skedde ju februari första, och nu i juli.. Tänk lite.. Det är inte alls nyss hennes kull skedde lixom.
// Michis
Får honan döda ungar kan man para om nästan direkt. Men har hon haft levande kull bör hon få vila!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#24: okej? Men den honan har inge päls på magen, och hon ser massa utmattad ut tycker jag. Min hona busar och stojjar och nu har hon blivit brunstig igen och juckar på kompisar, bökar skit mycket i boet, lyfter på rumpan när jag klappar henne på ryggen xP Men jag har börjat blivit osäker nu om jag ska para henne under sommarn iaf. Hon har börjat fällt mycket denna vecka :( Så det blir nog ingen PARNING än på sensommarn/hösten.
// Michis