På Granngården. xD
När jag var på Granngården några dagar sedan, så papap frågade om dom hade Rosa 110, men de hade dom inte, sen sa hon: " Vi har en massa knainfoder, men köp INTE Stampe eller Rabbfor det är för slaktkaniner. Om man ger lite, lite för mycket så för man passa sig så att kanien inte rullar runt. " xD Asså vi tänkte inte köpa det, utan Lottie annars. x) Äre verkligen sant ? Det är ju jätte många här som har te.x Stampe & Jojsan har iallafall Rabbfor.
Not your mom, not your milk.
Jag har Stampe och har aldrig hört talas om det . Konstigt .p
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

haha, jag har stampe och mina rullar inte xD inte än iallfall (A)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Mmm.. JÄTTEKONSTIGT. :/ Men det är väl för slaktkaniner endå ? :P

#3 inte stampe, tror jag iallfall…
20 årig djurgalen moder*
Ahh då är mina kaniner SLAKTKANINER!! XD
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#5 haha mina också xD
20 årig djurgalen moder*
XD… Stackars Kaniner.
/ Emma

Jag har för mig att Stampe använda till en del slaktkaniner, men det går ju självklart att använda till andra kaniner också..
the vanity, it becomes insanity
#8 - ;o hon sa att man absolut inte ska köpa Stampe & Rabbfor till "vanliga" kaniner.

jag har hört på kanin net att man inte ska ge stampe och rabbfor till "vanliga", isånnafall skulle man blanda ut det med annat

Men jag fattar inte, vadå rullar runt? :P Ger mina Stampe iaf.

#11, att dem blir tjocka väl.

#11 bli feta, som en fotboll typ.
Iomed att mina och era kaniner rör på sig ( antar jag iallfall xD ) så gör det nog ingen fara, men sitter den i en Hamster bur och bara sitter så blir de fetare och fetare… Men det är ju så med alla foder. Men just rabfor ( stavning ) och stampe är kanske litte snabbare och andvänds nog för att få upp hull och så, alltså att de blir större fortare (?) är inte alls säker på detta men rebfor är väll ett köttkanins foder ? och sen är kanske stampe som typ tänk er valpfoder för hundar ?
20 årig djurgalen moder*
Jag har stampe och min kanin rullar inte ;). Och om det skulle vara för slaktkaniner så skulle det väl ändå inte vara bra att de skulle vara tjocka, för det är ju köttet man vill åt… ^^
Emma
Rabbfor är ju iallafall tänkt att vara ett foder för slaktkaniner, men Stampe har jag inte hört ska vara något särskilt med… Mer än att det är ganska billigt och finns på stor säck, så det kanske inte är så normalt att köpa om man bara har en kanin hemma i lägenheten typ…
DET är absolut INTE sant ! Rabfor och stampe är det jag tycker är en av dom bästa torrfodren. Doms påsar kanske var gamla och dom ville inte få dålig kritik på sina varor xD kanske? sådå ljög dom till något , hahah ! För Stampe är iaf ett jätte bra foder. Det är ingen dålig kvalitet. Jag använder det på mina, och mina kaniner är inte "tjocka" som vissa säger att kaniner blir av stampe och rabbfor. och rabbfor använder några av mina kompisar och det är ett jätte bra foder tycker dom :) Billigt och bra. Med bra kvalitet. Däremot sånna här blandade foder som finns att köpa i affärer ochdjuraffärer är inge bra. Kaniner blir mycket tjocka av det. Har testat carrier oxå på mina kaniner, dom gick upp då.. Så fick sluta med det, dessutom var det ingen bra kvalité små bitar nästa påväg att bli smulor. Och mina kaniner gillade inte det heller. Så Stampe är det bästa jag haft samt Rabbfor! :D
// Michis

Rabbfor 12-16 ÄR för produktionskaniner = Köttdjur
Okej, men med Stampe var hon väl ute & cykla ? xD
Jag kopplar inte riktigt namnet på fodret Stampe, som liksom mat till köttproducering, det klingar inte ;D

#18: Stampe är ett helfoder för kanin, men inte för snabbväxande djur, så… ja, hon var ut och cyklade
Däremot finns det de uppfödare som har fått oförklarliga dödsfall av hela kullar, som de har kopplat till "Stampe".
Va ;O Jag har rabbfor!

#21: Jag med, men blandar bara annat foder med det = ge lite mindre, för det är proteinrikt och fettrikt
konstigt… :O
#22 okii, men funderar på att byta, vår ena hermelin hane blir MEGA fet på ½ msk. Och vi ställer ut våra kaniner så det är inte lätt att minska fodret när vi bara jer 1 msk till hermelinerna. Men kanske ska fortsätta till dvärgvädurarna och byta till hermelinerna. Hur mkt mat ska man ge dvärgvädurar med rabbfor då? Jag jer ½dl nu.
Så vi ska kanske byta till Rosa 110, ev. Lottie.
Jo, jag ger rabbfor. Cassies uppfödare rekommenderade det. Hon hade ca 80 kaniner så det kanske var billigt för hennes del. I alla fall så ger jag inte så mycket och så ger jag kaninerna lagomt med Motion så de är inte feta. Men jag ska nog byta foder till kanske Carrier senare, vi får se.

#24: En ½ dl/dag, är OK, det får mina Dvv med.
Använder också "Hobby Plus" (135kr/25 kg)
Vet en uppfödare som kör med "kalvpellets", kommer inte på vad den heter..
VA;O Jag har Rabbfor och min en a hermelin blri SMÄLL FET när jag ger bara lite för mycket. Ska deffenetift (stavas?) byta.
#26 Jo det är ju bra pris (bara 5kr mer än rabbfor) vart köper du "Hobby plus" ? :D

#28: Genom min förening Arlövs KAF, aaaaaaaningen långt från Edsbyn, tyvärr..
Rabbfor 12-16 kostar här nere, 170 spänn för 25 kg…
#29 Jag köper rabbfor för 130kr ;S
#26 - Du menar Rosa 110 ? :) Det är kalvfoder, jättebra. Men tyvärr fanns det inte på "min" Granngården. :/

men om Rosa 110 är kalvfoder,Ska kaniner kunna äta de då?
#32 Jorå, många uppfödare jer det (nog för det är billigt och de har ju oftast många kaniner).

#33 vars kan man köpa Rosa 110?
#34 Vet inte ;S Vill också veta vart man kan köpa det.

#35 okej ..