Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1508 ggr
Empo
0

Dålig aptit, vad gör man?

Min kanin är väldigt dålig på att äta, ger jag henne t.e.x grönsaker på morgonen och kommer på eftermiddagen för att se till så hon har fräsht vatten så ligger det oftast väldigt mycket av grönsakerna kvar. Samma sak när jag ger pellets, hon får ett halft dl pellets på kvällen såhär på sommaren och nästa morgon när jag kommer är mer än hälften av pelletsen kvar.  Har ni några tips? för hur man får kaninen att få mer aptit?

aliciia
0

Ava gör samma sak :/

[Wera]
0

Jag brukar låta kaninerna inte ha pellets i matskålen hela tiden - om man ser mat ständigt tappar man aptiten. Ge bara så mkt hon äter och öka varje dag om hon ätit upp.

Zvintos
0

Hur länge har du haft kaninen?
Många (inte alla) kaniner brukar kunna äta lite sämre när de precis kommit till ett nytt hem.
Men det brukar gå över så småningom och deras aptit ökar. =)

Granmor
0

Äter kaninen bra med hö?

repekka94
0

hoppa över pelletsen några dar så hon blir riktigt hungrig sen börjar du ge ca ½ dl pellet beroende på ras

Sashhi
0

Hiroshi åt knappt ½ dl i början, men nu äter hon betydligt bättre.

Not your mom, not your milk.

Empo
0

Jag är jätte tacksam för alla svar. Det var några som undrade lite så jag svarar på det nu. Jag har haft henne i cirka ett år, i början åt hon jätte bra men det är nu för 1-2 månader tillbaka som hon börjat äta dåligt. Hon har fri tillgång till hö och jag brukar få fylla på höförrådet 2 gånger i veckan och jag tycker hon äter bra med hö och grönsaker, det är mer pelletsen hon inte äter bra.

[Wera]
0

#3 *Det visste inte jag (a)* Min ena hermelin hane (som nu är död), åt typ ingenting när han kom till mig, efter ett par dagar/en vecka började han äta ganska mkt…