Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3466 ggr
molly__totte
0

:"""""""(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om jag lägger mig ner på golvet med mina knainer så kommer dom fram och luktar och så vinader… men min lilla totte kan komma fram och lukta och helt plötsligt bita mig och sen springa till baka!

det gör skit ont ju han gör det hela tiden varför gör han detta jag gör inget på han jag bara ligger där och låter han nosa på mig men så biter han mig :S

snälla vet nån vad det är ??

han på bilden! <3

Henni-Chan
0

Förstod inte riktigt men om han kommit upp i den åldern då han är könsmogen kan han bli irreterad om du luktar annan kanin! Har en hane hemma som man måste tänka sig lite för med innan man pysslar med honom.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Wera]
0

haha, lät ganska roligt.. men jag har ingen aning ;S Konstigt iaf!?

FijaahM
0

Söt kanin :)

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

molly__totte
0

mm ja nej jag har ingen ahne hemma han e en kastererad hane han bor med en hona

molly__totte
0

putt snälla hjälp mig!

molly__totte
0

putt -.-

molly__totte
0

hyallå! varför svarar ingen!! jag e ju orolig!!!

denisesalomonsson
0

#7 du behöver inte låta otrevlig, om ingen svarar borde du väl förstå att kanske ingen annan vet vad det kan vara.

molly__totte
0

oki förlåt det vra inte meningen !!!

vill bara ha svar e rädd

[Wera]
0

Det kanske inte är några som vet ;S ? Det är ju mega konstigt lixx? Fråga en vett?

molly__totte
0

ja jag ringer en vett i mån

Sashhi
0

#11 - Det låter inte som något sådant problem alls, alltså med vetten. Utan kaniner har ju lite skumme beteenden ibland. Te.x min kanin Irma har ett Konstigt beteende mot andra kaniner.

Not your mom, not your milk.

molly__totte
0

jah men varför har han det kan man träna bort det frö jag vill ju inte ha en knain som går oxh biter mig hela tiden …

Sashhi
0

#13 - Det låter som om han är osäker och aggressiv p.g.a det. Irma har jag fått jobba jätte mkt med för att få henne till den hon är nu. Hon gjorde ungefär samma sak, fast attackerade min hand i buren, om jag fyllde på mat.

Not your mom, not your milk.

Ync
0

Molly__Totte kan du typ hoppa en rad när du skriver nya frågor osv. det är svårt att läsa när du skriver allt utan kommatecken, frågetecken osv. :)

molly__totte
0

oki det ska jag göra!

men kan det vara så att han vill domenansa över mig?? för han gör ju det på sin hon kompis och hon gör tilbaxa på han!

så kan det vára att vill bestämma över mig???

okch om han kommer fram till mig och jg ser att han försöker bita mig så såprutar jag vatten på han!

kan jag göra det?

molly__totte
0

putt!

molly__totte
0

putt igen

thexclub
0

putta inte så mycket, det räcker att putta nån gång i timmen, max.

Jag vet inte varför han gör så, men du kan ju putta till honom varje gång han biter dig och säga "nej!" med bestämt röst. Du lär få jobba med det ett tag.

Har du andra djur? Katt/hund? Kaniner biter oftast för att de är osäkra, och om du luktar något annat djur så kanske det är därför han biter

the vanity, it becomes insanity

molly__totte
0

ja jag har både katt och hund

thexclub
0

då kan det vara därför. Prova att byta kläder efter du hållt på med katten/hunden och testa om han fortfarande biter

the vanity, it becomes insanity

Rafflan
0

jag tror mer på osäkerhet :/