torkad frukt?
ja,jag vet att jag startar många trådar men det är ju såå kul XD
Kan man ge kaniner torkad frukt? tex äpplen,morot osov?
Japp, dock inte sötade. Det finns en artikel om det som heter kaningott där det står hur man gör själv :)
Emma
Jadå, mina får det ofta :)

jag köpte pyttelite torkad frukt i djuraffären som hon ska få när det är lördag. Bara några bitar :) och/eller när hon har varit duktig :) <3
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Jag brukar inte ge torkad frukt , men kaniner föredrar väll att äta färskt?
#4 Ja, det tror jag. Men torkad frukt håller sig ju länge, och är lite knaprigare :)

okej! kan dom äta torkadee jordgubbar med? eller blir det för sött jag menar såna man kan köpa i djuraffär
Ja det går nog bra :)

Det finns att köpa torkade morötter i djuraffär, men kan man torka bananer och ge till sin kanin?
#8 japp det går bra :). Har gjort det själv och han älskar dem :)
Emma
#8 hur torkar man bananer?? XD …
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#10 skär i bitar, lägger på platta, in i ugnen på 50 grader varmluft, vänta x)
Emma
#11 Aha ska prova det imorron då
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#12 men det tar låååång tid. Tror jag hade inne mina skivor som var ganska tunna i typ 14 timmar innan de blev klara ^^
Emma

#9: man skulle typ skära bananen i bitar och lägga det på en platta och sen i ugnen på 50 grader, det stog i artiklen om "kaningott" som artiklen heter att man skulle vänta i 2-3 timmar :O men jag orkar inte vänta så länge xD

håller på att göra torkade bananer nu :D haha, hoppas det går bra för mig iallafall ;)

hur ska bananerna se ut när de är färdiga? mjuka? lite "bubbliga" ? hårda? eller hur ska dom va?
#16 de ska vara håda och lite gummiaktiga ^^. Men det tar inte bara 2-3 timmar inte. Våra blev klara efter 14…
Emma

det va någon som hade inne dom i 2 timmsr och då blev dom brända
#18 för hög värme kanske? :P Det är viktigt att man bara har 50grader annars så försvinner vitaminerna :)
Emma

Jag brukar ibland ge dom torkade äpplen. :) Dom älskar det! :)

okej! Kan tänka mig att dom gillar det! Jag ska prova kanske i dag beror på om mamma köpt några äpplen XD Men hur förvarar man dom sen då? i skafferi eller i kylen?
#22 jag har lagt mina i en burk bara x) det funkar ^^
Emma

okej. Men ska den stå svalt eller? Jag menar färsk frukt ska ju stå sval
#24 ingen aning ^^ Det är ju torkat så jag tror inte att det spelar nån större roll ^^
Emma

okej
vad kan man torka förutom äpple,banan,päron ;P ?
#27 andra slags ätbara växter, frukter och bär;)