AKUT HJÄLP!!!!!!!
jag har fått en kanin av min granne , men jag undrar vad dom äter? Det är jätte dyrt att köpa morötter :( Måste köpa en påse om dagen för typ 25 kr :( var kan man köpa billigare morötter?!

kaniner lever inte enbart på morötter. Du bör köpa pellets (som brukar gå att hitta i djuraffärer) eller något annat foder.
Läs artiklarna som finns här på sidan! där finns mycket information om hur en kanin ska skötas.
lycka till!
the vanity, it becomes insanity
ehhh dom behöver inte en påse om dan ge hö gräs pellets sallad typ

du kan alltid så egna morätter och de behöver inte en påse morätter per dag, utan kanske 1 morot. Mina får inga för tillfället. Men de ska ha pellats, typ stampe, carri, lotti mm. Sen så ska de alltid ha tillgång till hö.
Kan du inte sticka till dig granne o fråga vad de ska ha för mat ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Mamma kom över några riktigt billiga morötter, och då menar jag verkligen jättebilliga! Det var superbra för kaninerna gillade dom :D Fast man fick skära bort lite då vissa var fula i kanterna och så..
Ge 1dl pellets om dagen (vad för ras är hon?) och så vatten samt hö. Finns att köpa på granngården (billigast) och på zoo affärer.
Kaniners badföda är Hö. Egentligen behöver de inte pellets om deras vitamin och mineralbehov kan lösas på annat sätt men ofta så ges tamkaniner pellets som ofta täcker behövet av vitaminer och mineraler! 90 % av kaninens föda ska bestå av Hö och restrerande 10 % av pellets och grönt :)
Så som tidigare skrivit, Hö, pellets och vatten! Grönsaker som morötter och sallad kan ges men inte för mycket. Ge helst inte kaninen gnagarblandning som man ofta kan köpa i djuraffärer eller på ica då den innehåller väldigt mycket färgämnen, och fett i ja som absolut inte är bra för kaninen, och som människor lägger sig på fel ställen plus att magarna kan fara illa.
Lycka till :D
#5 1dl pellets kan vara vääldigt för mycket om kaninen inte behöver det. Min franska vädur får knappt en halv dl pellets om dagen, vilket räcker för henne, medans andra ger sina frassar 3 dl!
en tam kanin :) oj jag hade glömmt vatten ska genast ge henne det!

#8 snälla, har du glömt vattnet :S ?
tam kanin ?
20 årig djurgalen moder*
#7 - Pelletsmängden är ofta individsberoende som jag har 6 dävrgharar hemma som får olika mängder, beroende på vad jag har för syfte åt dem (tävling, sällskap el. avel) Men visst kaninerna ska inte ha för mycket! Om man är osäker kan man alltid prova sig fram och se vad som passar just "din" kanin :D
#10 Ja precis. Dock känns det konstigt, för Alpha rör på sig väldigt mycket då hon är lösgående hela dagarna, men skulle hon få mer pellets skulle hon bli smällfet :P

Seriös trollvarning! Denna personen har skrivit på många fler forum samtidigt nu.
hellokitty1 är ett TROLL!XD
trollvarning?
#12, #13 Okej, då vet vi det ^^ Tack för att ni sa det.
NEEEEEEEEJ 
ni är omogna o små som tror på troll!!!!!!!
#16 Eller så är det själva trollet som är omoget..
jepp hon har hämtat 3 illrar 1 kanin och har visst råttor åxå XD
på samma KVÄLL

trollunge x)
Nog för att man kan gilla djur. Men så många kan man faktiskt inte hämta på en kväll lix. x)
Kan även säga att jag gick på en av dina trådar som du hadde. Så du har ju i alla fall fått något roligt den här kvällen. X) Men jag trodde ärligt talat på den där tråden med brutna öron. X) jag trodde de va nån liten tjej som hadde en kanin och undrade de där på allvar så jag svarade seriöst på den XD Haha. så dum man känn sej nu i efterhand. Haha, men lite kul va det ändå.
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
nu har hon underlat uppfödning åxå XD
haha nu har hon en mus åxå XD ASG fy f.n asså
haha. fan vad jag skrattade det dära med örorna :D men jag är inget troll 

#21-22 haha, hon har nog ett zoo snart. x)
Haha. De kan ju va lite underhollande och se henne hur hon håller på x)
Hanna, 22år, Uppsala

#24 Hur menar du?
japp jag driver en seriös undelat uppfödnig :)

#27 Asså gud tror du ärligt att vi ska gå på allt det du säger. Haha, du är allt trög du.

#27 va :O , det gör jag med :O , eller min mamma rättare sagt . vad har ni för uppfödar namn ?
20 årig djurgalen moder*
#27 lol få se bildder då
29# vi föder upp privat
och tror inte på att din mamma har det.. härmis :o
30# HAR DU ALDRIG SETT EN UNDERLAT? 

#31 Hahaa.
Nej få se din undulatuppf. och alla andra djur du har !
#31 Jag har aldrig sett en underlat, däremot undulat. Är underlat en blandras? :P Eller är underlat förkortning för underligt lat?
#33 japp dte ör en ras från cypern :)
#34 Jaså minsann, underlat, aldrig hört talas om den rasen och då har jag ändå en granne som föder upp undulater. Du får gärna lägga upp bild på din påhittade ras, innan du blir borttagen härifrån.

#31 jo det är sant faktist. Blå/vita och grön/gul färgade. Är dock inte så insatt i det.
20 årig djurgalen moder*
#35 det finns typ inga i sverige :) den är ovanlig

#37 Men jag har aldrig sett den här rasen du talar om kunde man inte få se en bild? Eller?

#37 men det borde isåfall finnas på google ;D ,
20 årig djurgalen moder*
#37 Det finns inga i Sverige och ändå kan du föda upp, jaha ja.
Nej du nu orkar jag inte med mer ordbajs. Hoppas du hittar något roligare att fördriva kvällen med än att ljuga. Godnatt!

haha, denna tråden blev väääldigt OT ;D
20 årig djurgalen moder*
#41 Så blir det när troll startar trådar och när ingen moderat är vaken och kan låsa troll trådarna…

#42 hehe jo jag vet (A)
20 årig djurgalen moder*
MEN VARFÖR ÄR JAG TROLL?
BEVIS?
nej, det finns nårra som har dne rasen, sök på google annars
#44 Lägg ned. Det finns ingen ras som heter underlat och kommer ifrån Cypern och är väldigt ovanlig. Ju mer du skriver ju mer bevisar du att du är ett troll. Njut av de få timmarna du har kvar för imorgon lär du inte kunna skriva mer…

#44 jo jag har gjort det, fins ingenting… , frågade även på ett annat forum, där fins några fågel expertar och så. ingen hade hörttalas om rasen .. inte min mamma häller.
20 årig djurgalen moder*
SVARA PÅ VARFÖR JAG ÄR TROLL!
jag är på forumet för att få hjälp

#47 gissa..
20 årig djurgalen moder*
japp hon är bort tagen nu XD

äntligen. började bli väldigt jobbigt med hennes trollsatyg x)
Hanna, 22år, Uppsala

Det har vart läggdags för små troll sedan lääääänge nu.