Bra bur???

Undervåningen kanske man kan göra så h*n inte kommer ner i på vintern, vet inte om de blir för kallt eller så kanske hon gillar att va i snön. Jag har ärligt talat inte en anin. Har inte en sån där bur heller men om jag vore du så skulle jag sätta nät i botten på undre delen eftersom h*n kan gräva sej ut annars.
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Den ser bra ut, men det beror ju på Vilken ras? du har på kaninen. Den kan te.x vara för liten för en Belgisk Jätte, Belgisk Hare m.f. Dessutom, på vintern måste luckan till "nedervåningen" stängas, annars blir det för kallt.
Not your mom, not your milk.
#2 Hon ska ha en Hermelin / Lejonhuvad i den.
Tycker dessa burar var lite väl gnagvänlig. Jag upplever inte träet lika hållbart/hårt som vanligt trä/fura.
Jag köpte själv en ungefär lika dan bur men är inte nöjd med den. Jag kommer att bygga en utebur själv nästa gång det blir dax för en ny.
Juste sarah, kaninerna gnagar skitmkt i buren.
DU BORDE TA MIN !!!!

Hejsan, jag tycker som #5. Du borde ta hennes bur, den du visar på bilden är värdelös.

det var "sofijans" som skrev #6

Sofijans, vad har du för bur ? Får man se? :D
Mvh Sigrid
Har UNGEFÄR en sådan bur, Fast har "höjt upp den". Så botten har "vanligt golv" och sedan upphöjd 50cm ungefär. Så båda kaninerna är oftast där nere. Det blir ju mer elle rmindre som en mkt liten Hage, fast det är buren ;)

#1. Jo jag ska köpa nått slags nät och ha på botten, för vill inte riskera att min älskling rymmer! :)

Jag tror jag ska köpa en sån bur. Men CHERI säger så kanske den är lite för mycket gangvänlig? … & det är ju inte bra.. Men får tänka på saken ;)
Jag har ungefär en sån bur fast köpt på ett djurmagazinet. Sen är buren inte lika vid gallret osv. Men den jag har tycker jag är jättedålig.
åså "måste" du kallasfaltera taket, de papptaket är skit ^^
Kommer det inte snöa ända upp till övervåningen? Den är väl inte så hög.. Plus att jag tycker brädan ner till nedervåningen ser för brant ut och även hålet ser ganska litet ut..
Jag skulle i alla fall inte köpa den buren.. Det kanske finns någon som säljer en begagnad bur som är bättre? :)

**Okej, men är dom på djurmagazinet bättre än denna ? För den hära finns på jula.
**
det ser både vinglig och gnagvänlig ut =/

är det inte dom som blir sönderätna på ett kick ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#15 - Ingen av dom är bra, båda är mkt gnagvänliga.
Tycker själv bara buren är snygg inte bra alls annars, tycker dom är SMÅ!! Och många kaniner gnager sönder sånna burar :S Jag tycker inte om dom burarna alls. Inte alls något att rekomendera!
#14, ja det snöar som f*n här nere i överkalix.
Men sarah, ta mig bur bara! så slipper du betala massor.. min bur duger .
Buren ser grymt skitig ut, men den är långt ifrån städad på bilden. Men iaf så har den ett sovrum, där nere är det plexiglas och den luckan är nerfällbar. Den har ofc ett tak också. Och brevid luckan där nere med plexiglaset finns det en nerfällbar ramp som syns längst till höger på bottenvåningen.
sarah, jag kom på att alla som jag vet har såna där liknande burar blir söndertuggade jättelätt, bellas kaninbur är ju söndertuggad den också :) dom burarna är bara dyra och suger.
TA MIN <3:) kotten gillar den iaf.
#21 - OH MY GAARD ! Sikken vikken snygg ! ;o
#22, jag rodnar ju nästan nu :)
sarah, du kan ju ta och måla min bur sen? :) den bli kanske finare då. Om man städar den så blir den mycket finare, den ser ofräch ut på bilden.
Jag glömde säga att det är en stege ner från övervåningen till nedervåningen på min bur.
#23 ursäktamig men jag tycker den ser hemsk ut du har väll ingen kanin där ? =O
#25, buhu. jo jag har en kanin där x) Jag ska fota ett nytt kort där den inte är nerskitig ..
putteliputtputt

jadåå sofijjaa , jag ska ju ta din bur. eller jag har ju redan köpt den :p snart hämtar jag den också ! :D <3 haha.

_Eftersom jag nu har fått höra era åsikter om den hära buren och redan köpt en annan så lägger jag ner den hära diskusionen ;p
_
Jätte fin :D
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se