Nova?
Jag behöver lite råd, för jag kan verkligen inte komma fram till någonting själv.
Nova hade problem med nån slags vätska som kom ur öga och nos på vänster sida förra sommaren, jag började med saltlösning under några veckor, och hon blev 98% bra. Sen har det blivit mer och mer ur nosen igen, och hon har börjat nysa en massa. Jag har mailat väldigt kaninkunniga personer som gett förslag på olika sjukdomar, men dom skulle isf ha smittat, och det har den inte gjort. (Då hade ju både Caspian och Leia varit sjuka, och det är dom inte).
Nova & Caspian bor hos en vän som heter Linda för tillfället p.g.a. väldigt personliga anledningar som jag inte tänker gå in på. Men jag kommer att måste flytta minst en gång till i år, och då vill jag inte flytta kaninerna till mitt nuvarande hem, för att sedan flytta dem igen. Jag utsätter inte dem för den stressen, speciellt inte då Nova är som hon är. Så det är därför dom inte bor med mig just nu.
Förövrigt fyllde Nova fem i april, så hon är ju mer gammal än ung. Och p.g.a. tidigare förhållanden, fick hon inte den omsorg och vård hon behövde, så hon är en rätt sliten kanin.
Jag står just nu och velar mellan om jag ska ta bort henne eller låta henne leva. Ibland är hon jättepigg och jättesprallig osv, världens busigaste. Men ibland blir hon helt slut och ligger bara ner hela tiden.
Vad hade ni gjort? ..jag är helt ställd och tänker på det mest hela tiden :/
Har du åkt till vetten?
Ja du… det är en väldigt knepig fråga att svara på så jag tycker du måste känna efter själv. Tror det blir bra vad du än bestämmer dig för <3

#1 Nej, men jag ska åka när jag kommer till Övik nästa gång. (lär inte bli mer än en vecka, kanske två)
#2 Jaa, det är skitsvårt. Speciellt för er utomstående :/ .. tänkte bara höra hur folk hade gjort om dom var jag. Men tack <33
#3: Okej, vet faktiskt inte vad jag hade gjort heller tyvär :( Men är det eftersom du inte vill flytta på henne som du funderar på avlivning?

#4 .. Mja, ungefär. Jag vill inte flytta på henne två gånger (som kommer att bli nödvändigt eftersom jag måste flytta själv) om hon inte mår bra. Jag vet helt enkelt inte vad som är bäst för henne, just eftersom hon går upp o ner i måendet hela tiden :/