Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 586 ggr
smillan
0

OT. otur med katter

Min mamma har en oreggad manxkatt och innan hon skulle striliseras så försvan hon och kom tillbaka högdräktig, då mamma inte ville ha mer kattungar (det är inte första kullen) så tog jag ner honan till mig. Hon fick 6 söta ungar, men en hade en konstig tass det beslutades dok att behålla den några veckor för att se om den kunde använda tassen normalt se ändå. Igår så fick jag en tid till vetten för kontroll av en med konstig tass, då det fram tills dess att de började springa kunde använda tassen, men dock inte i högre hastighet.

Sen var det en unge som hade fastnat på ett ställe då honan fick för sig att flytta dem då hon vart rädd för dammsugarn, och den släpade benet efter sig och till sist så var det en pigg liten kille som inte ville växa.

Jag fick tid igår eftermiddag (ringde förmiddagen) då de ville titta på den med bakbenet, när de jhade undersökt den så visade sig att benet var av från höften =(, den med konstiga tassen skulle inte bli bättre och den andra så var det något med att den inte kunde ta upp näringen, slutade lyssna riktigt efter ett tag då det var jobbigt att ta in att man kom in till vetten med 6 kattungar och bara komma hem med 3 :( Det var skitjobbigt att avliva de tre sötnosarna och jag mår pyton över det.

Och nu kom kattmamman in och vinglar med bakbenen och jag vet inte alls vad som kan ha hänt. Varför? kan hon ha blivit påkörd av något eller vad kan ha hänt? Får inget svar hos vetten heller just nu. Och det är klart allt detta ska hända när mamma har åkt till frankrike.  Det var inte meningen att detta skulle bli så lång, ville bara skriva av mig lite. Honan är 5 år och var fullt frisk igår, vetten kollade igenom alla när vi var där.

PaaatyPalm
0

oj synd att det blev fel på ungarna :(

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

smillan
0

#1 ja det var det verkligen, inte roligt alls detta. Men veterinären sa i alla fall att det var bland de bästa temrament hon någonsin sett på katter, och det var ju något i alla fall..

Jojsan
0

Vad tråkigt :( Hoppas det går bättre för de resterande kattungarna och mamman!

smillan
0

#3 det hoppas jag med. Detta är inte hennes första kull, men första där det går fel =(

sputtnick_plexus
0

Tråkigt!

LJfoto
0

oj, vad tråkigt, hoppas att det löser sig med mamman bara:/

smillan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamman har blivit mycket bättre :D Det var inget allvarligt, vetten vet inte riktigt, men hon är helt normal idag. Tack och lov. det är mamman på bilden.

Jojsan
0

#7 Vad bra!

smillan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 det ska stå att vetten inte riktigt vet vad det var men hon är bra nu. Här är en dålig bild på de tre små som finns kvar.

smillan
0

#8 tack :)

Issis
0

Åh gud vilka söta katter du har!! Både mamman och ungarna :) :D:D

smillan
0

#11 Tack så mycket :)