Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 605 ggr
Siggen
0

OT: Suck! Strömavbrott -.-

Haha -.-

Halv elva idag när jag satt vid datorn, stängdes den PLÖTSLIGT av -.- Jag går ner och typ, vrider på strömknappen som "styr" över hela huset. Det fungerar inte det heller. Jag ringde mamma (på sladdtelefonen, trådlösa funkade inte..) som var i Stockholm, och hon sa att det typ, var konstigt.. Då gick jag till grannen och frågade om han hade strömavbrott, och jaa, det hade han.. Sedan typ fixade jag lite med kaninerna, gav dem mat och fyllde på vatten o så.

Sedan gick jag o la mig och sov i 2 timmar -.- Och, jag sov med kläderna på och under mitt SUPERTJOCKA täcke.. Så när jag vaknade så var jag jättesvettig.. Jobbigt.. Men jag typ slängde av mig täcket och började läsa en bok.. Jag läste typ i en timme lr ngt, sedan ringde jag pappa och sa vad som hade hänt (fråga mig inte varför jag gjorde det tidigare, men ändå :D), han typ sa.. Ojdå och lite så, hehe. Men i alla fall, sedan läste jag lite till, och efter då efter ett tag gick jag ut till kaninerna igen, plockade lite gräs och så.
Sedan tänkte jag att det var så mörkt för Blåsippa i kaninstallet, så jag tänkte att jag skulle tända, och när det fungerade blev jag jag jätte förvånad.. Och då går jag in och kollar på el-grejen, som, jaa, ni vet, man vrider på knappar och så.. Och då kollar jag på den runda (som leder till hela huset) och ser att den står på OFF!! Och jag blir jätte irriterad typ, vrider den till ON och.. Jaa.. -.- Jag ringde till mamma och pratade med henne lite.. Jaa, sedan fixade jag lite mat.. Vad jätte hungrig, hade inte ätit något på hela dagen!

Men i alla fall, sedan gick jag upp och skulle starta datorn, och alltså, jag har en jätte jobbig dator som typ, är jätte långsam och seg om den har stängts av genom strömavbrott eller så, och så tog det 2 timmar, från 3 till 5 för den att ladda, och gissa vad jag gjorde under den tiden? låg o läste och hade skittråkigt.. -.- Sedan funkade äntligen datorn, eller, den hade laddat klart.. Och så loggade jag in och nu är klockan halv sex typ.. Jätte rolig dag.. Och jag undrar varför jag inte mockade någon bur eller så, det hade ju varit smart, men det tänkte jag inte på då.. -.- Men, men, nu funkar datorn.. Och nu, så sitter jag här.. Låter som att mitt liv består av att sitta vid datorn, men alltså, äsch :D

Var bara tvungen o skriva av mig lite om denna underbara *vissel* dag.. :D

Mvh Sigrid

Sosso
0

Ajdå :P Kan inte ha varit så kul xD

Jojsan
0

Oj då, inte så kul kanske :P

[Zoie]
0

inte så roligt ! xP

aliciia
0

trök :( vi hade de häromdan, i 4 timmar ( tror ja de va

Siggen
0

#1,2,3,4 Det var inte spec roligt, nää ;) Fast nu är jag rätt glad :D Haha :) tack för att ni orkade läsa ;) Trodde ärligt talat ingen skulle göra det ^^

Mvh Sigrid

PaaatyPalm
0

#5 jag läste xD

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Frida
0

Ett slående exempel på hur beroende vi är av elektricitet. Men inte det minsta roligt. Stod och lagade mat för några år sedan när strömmen gick, det va inget vidare kul med knorrande mage och inget annat hemma som kunde ätas utan tillagning =/

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jojsan
0

#7 Du kunde ha gjort upp eld ute och lagat mat över elden ;) haha smarta jag :P

Kawaiih
0

Åhhh… en dröm dag med andra ord. en sån dag som alla längtar efter… eller inte…
Men kan man inte göra en fråga i den här tråden? :) Typ att man skriver vad man skulle kunna göra om de blir strömavbrott och lite sånt. Så man har lite ideer när de väl händer. Antar att de kommer hända några ggr. i år…

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Siggen
0

#7 Haha, jadu.. Det var så att (kanske skrev det ;)) jag hade typ inte ätit någon frukost lr ngt, åå jag var jätte hungrig, vi hade lite fil, men det var inte ens lite liksom.. För brödet var sluuut :( Haha, sedan stekte jag korv :D Det var typ det enda som fanns hemma :D

Mvh Sigrid

Salladshataren
0

Var glad att du inte bor som jag. Vi har haft 20 strömavbrott hittils. Några av dem har varat över 12 timmar. De du!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Siggen
0

#11 ATT du står ut! :S Även fast jag bor på landet så hatar jag strömavbrott :D vart bor du? :D Typ långt upp i landet lr? :D Kan tänka mig att det är mkt strömavbrott där x)

Mvh Sigrid

Salladshataren
0

#12 Jag bor i Skåneland ;D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

pepsibarn
0

Jobbigt!

Clariiz
0

Uscha hatar stömavbrott!

Hade det mitt i vintern förut :P Det var ca 14 grader i huset, jag var ensam hemma så jag låg under täcket hungrig och frös xD
Sen när mams kom hem (ca 5 timmar senare) gick hon till "proppskåpet" (det kan verkligen inte heta så?) (som btw. hänger helt synligt i våran tvättstuga) och konstaterade att en propp hade gått :P
Så det var fem helt onödiga timmar de :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sputtnick_plexus
0

Jobbigt!

Siggen
0

#15 Näääee, gu vad jobbigt! :S Haha, det var ju nästan samma sak, det hade blivit 'missförstånd' mellan mig och proppskåpet :D
#13 Haha, okej ;)

Mvh Sigrid