R.I.P Grålle <3
Imorse när jag satt och åt frukost ringde Fanny. Hon hade gått förbi stallet där vi red förrut när hon var ute med hunden och då passade hon på att kolla till kaninerna. För mer än ett år sedan hade vi tre kaninhanar på foder - Nisse, Moa och Lille Grå "Grålle", tre superhärliga kaniner som vi tyvärr inte hade tid att ta hand om längre när vi fick våra egna kaniner.
Grålle låg bara ned i buren och orkade knappt andas. Jag sprang dit direkt, Fanny for hem till sig och hämtade en transportbur & druvsocker. Vi fick i honom lite druvsocker via pipett och hans andning blev bättre. Vi ringde ägaren på mobilnummer och hemnummer men vi fick inte tag i henne och Fanny var hem till henne men dörren var låst och det var ingen hemma. Jag ringde tre veterinärstationer och till slut fick vi komma till ATG-kliniken på travet.
Fannys mormor skjutsade oss dit & han blev bara sämre på vägen. När vi kom in så var han riktigt dålig och veterinären kunde inget göra. Vi försökte få tag på ägaren igen men det gick inte. Grålle blev kallare och fick dödskramper så hon gav honom en spruta och lät honom somna in. Till slut fick vi tag på ägaren och hon var inte arg eller så för att vi tagit honom till veterinären, bara tacksam.
Vi åkte hem till henne och lämnade honom. Veterinären sa att det kan ha berott på chock men vi vet inte, tror snarare på kindtänderna eftersom att hans framtänder var lite för långa, han var ganska smal också. Hon kollade inte med en sådan där "tand-kollar-sak" utan bara kikade lite på framtänderna. Inga sår, inga flugägg eller något.
Så han fick somna in idag, ungefär 2½ år gammal. Det gjorde minst sagt ont att se en vän lida. Har inga bilder på honom förrutom ett gammalt kollage (ca 1½ år gammalt).
Vila i frid <333
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

http://kanin.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=92b50a13-d8c3-417d-b06d-ffbec6cc9832&Filename=Grålle.jpgFunkar inte att ladda upp bilder så jag länkar ..
www.frihetenskaniner.se

Lilla plutten… Bra insats av er.
Neeej, f*n så tagiskt:'''( Visste inte vem han var, men han var jättesöt<33

R.I.P
Åh gud vad söt han var <3
säger som #2; Väldigt bra insatts!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
usch, va jobbigt. stackare. men men, huvudsaken var att han kom till en veterinär snabb och sfick en spruta så han slapp lida mer.. bra gjort av det tycker jag.
PIP grålle. han var ju jättesöt.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Blir rörd av er fina insats.
Kram Katarina

R.I.P…. bra av er att ta ansvar och åka till vet. de va för hanns eget bästa och ni gjorde allt ni kunde.
Tusen stjärnor till er!!
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Tack allihopa, vi gjorde det som kändes rätt. Vi ville inte bara lämna honom i sin bur ..
www.frihetenskaniner.se
det var hämskt att se honom bara ligga där.
precis som emilo.. :(

Ja .. :(
www.frihetenskaniner.se
kaniner i klutmark har inte så mycke tur..
Vad tråkigt :( RIP

:(
www.frihetenskaniner.se
:C

vad synd :/
the vanity, it becomes insanity
Neej! :(
Jag mins när jag och fanny och fyllde på mat och vatten åt dom och jag tyckte att han var så söt lille Grå.
R.I.P
Vad bra gjort av er måste jag bara säga!!
RIP <3
RIP :( <3

Va trist :( Men bra gjort av er. <3 Söt som tusan var han..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Nej, vad tråkigt!:'( Bra gjort av er!
R.I.P Lilla grå <3
Vila i frid.
vad tråkigt :'( Han va juh så gullig på fotot :(
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Vad tråkigt :(
*Tröstkramar*
minns när jag och cecilia brukade sitta med dom i boxarna, dom var som våra kaniner, jag minns när vi upptäkte att "moa" var en kille, när grålle rymde och han satt på gödselstacke, :(
saknar tiderna, <3

så tråkigt :( villa i frid.
vad tråkigt, vila i frid .
men det var bra att ni tog hand om honom, och tog han till veterinären