Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1080 ggr
myriis
0

Rädsla

Vad är det värsta som skulle kunna hända med dina kaniner? Alltså det du är mest rädd för att det ska hända?

Ni som vill får även svara på vad ni är rädd för att det ska hända annars oxå, alltså utanför kaniner (:

Valde att inte döpa denna tråd till OT - Rädsla då det bara är andra frågan som är ot.

myriis
0

Jag är otroligt rädd att mina kaniner skulle bli snodda eller så. Det skulle vara jättejobbigt att inte veta vad som hänt dem, men värst skulle vara att hitta dem ihjälplågade eller liknande.

Övrigt är jag jätterädd för att hamna under vatten och inte kunna ta mig upp. Jag hatar att inte kunna andas och får riktig panik när man t.ex är i ett badhus och jag fastnar några sekunder under en gummibåt eller liknande.

huldisen
0

Att hitta min kanin misshandlad död i buren :(

Jennie104
0

Att hitta Jappo död :/

[Niike]
0

Att inte hitta mina kaniner när jag kommer till ladugården, då skulle jag få panik.

Men det jag är mest rädd för är att en räv eller fågel ska komma och ta någon av dem när de är i uteburen.

Noa-Nisse
0

det värsta hade varit om någon hade brutigt sig in i skalmans bur och gjort något dumt mot honom typ misshandlat, knäckta hans ben, dragit honom i öronen, petat honom i ögonen eller liknande.., men att han fortfarande lever, alltså lider fruktansvärt. usch.. ryser på bara tanken!! :S

Medarbetare på Hundar.ifokus

SaraB
0

Att de skulle dö lidande, eller att de skulle rymma och man inte vet var de har tagit vägen. :(

SagaoAlfred
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis som många andra skriver så är det ju att hitta sin kanin ligga lidande & dö, vara död eller helt enkelt inte vara i buren & man inte vet vart h*n tagit vägen. Hua! :/

Annars skulle det vara att drunkna tror jag. Jag måste alltid känna botten under mig, annars får jag panik. Jag tror att det har att göra med att min morbror drunknade, å att jag är rädd för det sen dess.
Och så är jag varje morgon rädd att hitta min mamma död.
Hon har hjärtproblem (som hon har opererats för, men det är fortfarande inte bra) & andra problem. Både psykiska å fysiska och min största rädsla är att hon ska vara död en morgon då jag vaknar, eller en dag då jag kommer hem från jobbet.
En morgon hittar jag hon halvt medvetslös nedanför trappen då hon ramlat å brutit foten så en benpipa är utanför skinnet och allt. Har även kommit hem å hon stått och varit helt blå och någonting ätbart har fastnat i halsen som hon inte fått upp. Pappa har även hittat hon en gång. Sedan hon opererades fick hon problem med svaljet å sväljer ofta fel och så.

Oj va långt detta blev. Sorry.

lill-jarven
0

#7 Usch vad hemskt :( *massa kramar*
Det är nog den största rädslan jag har också, att nåt hemskt ska hända nån i familjen.. eller nån av mina vänner. Klart det är hemskt att hitta sin kanin död/döende men det finns så mycket värre saker ändå.

Lans
0

Det värsta som skulle kunna hända med kaninerna är väl att dom skulle dö. Att dom skulle bli snodda har jag väldigt svårt att tro.

Annars äre väl att det ska hänta ngt med nån i familjen lr så. Eller att det ska börja brinna i vårat hus. Är sjukt rädd för sånt. Var livrädd för brandbilar när jag var liten. haha

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Nova.Caspian
0

Det värsta tänkbara hände mig för nån dag sen. Nova försvann. Jag vet inte vart hon är, hur hon mår, om hon lever eller hon hon är död. Jag vet inte om nån har hittat henne och tagit hand om henne, jag vet inte om någon fågel/räv/liknande har ätit upp henne. Jag vet ingenting, och det gör mig rädd.

Förutom det så är jag rädd för att någon i min närhet ska dö

Lippo
0

Det jag är mest rädd för att hitta Lippo och Molly misshandlade i deras uteburar! :( Usch börjar rysa av bara tanken..

Och att jag ska hitta någon av mina föräldrar eller min syrra död i huset eller någon annan stans :'(

Tisdus
0

#10 Hoppas du hittar henne! Kram!

annaforsgren
0

jag är mest rädd för att tjoffsen ska hoppa utanför balkongen och dö:( ursh då skulle jag värkligen bli ledsen! eller att jag skulle se nån gång att en räv tog tjoffsen och sprang i väg med han skrikandes i munnen, och att jag nån dag senare skulle hitta hans skelett i skogen.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

ciss
0

Är rädd att de ska dö, bli plågade, utsläppta eller så. Har för övrigt lås på buren & den står i vedbon så risken är rätt liten, men den finns ju. Eller att de ska bli dödligt sjuka.

Är rädd att nått hemskt ska hända med någon i min familj, släkt eller någon av mina vänner. T.ex att de blir sjuka & dör .. :(

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tixy
0

Eftersom jag inte har kanin kan jag inte riktigt uttala mig om just kaniner.

Däremot är jag livrädd när brandbilar kör upp mot vårat område, då jag vet att ingen skulle bry sig om att rädda mina råttor, och dom betyder så otroligt mycket.
Jag måste kunna andas när jag är i vatten, annars får jag panik.
Och angående döden är jag väl mest rädd för att mina djur (tre råttor och en hund) plågas, eller att det händer någon av mina två bröder eller mina närmaste vänner något.

Ellen95
0

Jag är rädd att nån ska komma och släppa ut kanierna på natten. Och att nån ska tända eld på stallet där kaninerna har sina burar och hästarna står också i stallet.

Sosso
0

att se dom döda >_< tål inte ens tänka på det. :'( sen att om dom skulle få nån livshotande sjukdom eller liknande, rymma..

senna
0

Att någon skulle misshandla mina kaniner riktigt mycket och typ sprätta upp dom så att alla organ hänger utanför. :'S

Ang. den andra frågan så är det att någon i min familj dör.

MarHai
0

Att komma hem och hitta alla burar öppna och alla kaniner döda/snodda/utsläppta.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Kawaiih
0

Just nu är jag väldigt rädd att min lilla kanin ska hoppa ut ur buren när jag öppnar dörren. Men de är vell bara nu i början man är så nojjig….

De värsta skulle va att man kommer hem och ser en person man inte känner igen göra något emot henne… eller hitta henne död…. eller se att nån har öppnat dörren och katten sitter neranför och slickar sej om munnen…..
Allt som har med att hon är död/lider/försvunnen att göra. Allt sånt är man orolig för.

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

PaaatyPalm
0

fy, har haft mardrömmar om att hitta kaninerna uppspikade på stalldörren :( , det är grymtäckligt i drömmen

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PaaatyPalm
0

Men det värsta är väll att typ någon har hugt av benet eller något sånt så de lider grymy mycket :(

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Granmor
0

Har många saker jag är rädd ska hända.. men en av de värsta (förutom att någon snott/misshandlat/dödat någon/några av kaninerna), är att en av Teddyvädurarna skulle rymma. Inte för sakens skull, utan tänk dig en ung teddyvädur i skogen, utan tofs, helt hjälp lös mot rovdjur (ser inget), lätt att fastna i grenar, taggbuskar osv, helt oanpassad päls efter regn/snö.. Ja, ni fattar kanske. Tänk om en av dem skulle rymma och fastna under ladan typ i en spik eller taggtråd och inte komma loss och helt enkelt svälta ihjäl.. Nej USCH nu ska jag sluta tänka!

flikkan
0

att den äckliga gamla Gubben som alltid glor på mej och ninerna skule komma och ta dom.  Eller att någon skulle köpa en unge utav mej och misshandla den eller ha den som  tex orm mat.

Eller att dom skulle lida av någon sjukdom som jag inte märkte..
Eller att någon hund skulle ta sej in i burarna och köka upp ninerna.

Usch kan göra en lång lista ju.. Usch, älskar mina niner

Gud; Vaka över dom!

ciss
0

#23: Dom ser väl utan tofs? Dom ser kanske bättre med tofs men dom är ju inte helt blinda utan?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Granmor
0

#25 Många ung teddysar gör inte de, eller ja, i stort sett inte.. Men vissa så klart;)

Siggen
0

Jaa, som många andra säger.. Hitta sina kaniner döda/misshandlade och så i burarna eller typ halva ute i trädgården efter något hund eller något rovdjur :S

Annars är jag mkt rädd för att hitta någon död i skogen eller så.. Eller hitta någon som står mig nära död eller så.. :/ Vore hemskt! :( (kanske inte så troligt att jag hittar någon död i skogen, men ändå..)

Mvh Sigrid

Zvintos
0

#7: Jag har också den rädslan, att drunka.
Men den beror på att jag faktiskt höll på att drunkna som liten (8-åring) och ingen märkte ens något.
Sedan dess går jag inte längre än jag bottnar!

Värsta är väl att någon av mina mardrömmar skulle slå in.
Har en gång drömt att jag gått ut till kaninerna och burdörrarna stod öppna, och kaninerna låg i sina burar med halsarna uppskurna. =/

MajaaR
0

Typ att någon nära mig skulle dö ;(

repekka94
0

Är rädd för att en fågel eller hund eller nått ska ta dom finns många lösa hundar i byn

Fnyan
0

#30 vilken by? inte då i vittangi iaf ;S XD

Att hitta min kanin död, bara död på något sätt, de spelar ingen roll hur den dog de är ändå hemskt! ''/ Har redan träffat på en av mina kaniner jag haft död, hade den tsm me rebecca,,, Det var hemskt! ''´/ M.m.

[Wera]
0

Mkt.. att han skulle bli misshandlad till döds, dränkt eller annat hemskt.

Mickis1994
0

Att jag ska hitta någon som jag bryr mig mkt om död eller misshandlad. :'(

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

emmsaaan
0

Rädsla att dom blir dödade eller stulna.

Yuki
0

Att min kanin skulle dö, få en plågsam död.