Dräktig?
Har aldrig haft en dräktig hona själv så ja..
Tror man brukar kunna känna att de sparkar lite smått i honans mage i 3:dje veckan men det kan nog vara väldigt olika från hona till hona :) Hur känns hennes mage?

om magen är hård så e hon med ungar hon kan oxå vara lite sprattlig och vill inte mysa
#2: Öhm, inte mysa?
Mina honor är som mysigast när de är dräktiga och har ungar. =P
När de inte har ungar, så är de hur mysiga som helst också.
Så det där varierar nog.
Skulle jag ta det som tecken, skulle inte min hona vara dräktig.
Men hennes mage är jättestor, hård, och jag har känt minst 2 ungar. =P

Sätt henne i knät och lägg hela handen under hennes mage. Känn försiktigt med fingertopparna om du känner något som kan tänkas vara en bäbis. Ofta så rör dem på sig, då kan man känna dem lättare!
#4: Ofta är det också lättare om man vet hur honan känns när hon inte är dräktig, iaf för mig som är nybörjare på att känna på magen. ^^
Min hona gick tom första gången och magen kändes tom och "slapp".
Den här gången är magen hård och man känner klumpar i magen. =)

#5 Jag tycker inte magen brukar kännas de minsta hård, snarare mjuk och "bucklig" inuti. Det är jätte häftig känsla att känna en bäbis sparka :) Har som tidigast känt ungarna en vecka innan födseln.
#6: Hennes mage känns hård om man jämför med den slappa mage hon hade innan. =P Sen är hon ju på dag 29 idag, så magen har väl blivit hårdare för att det snart är dags att ploppa ut ungarna, antar jag. För den var lite mjukare för bara 3-4 dagar sedan, men har blivit hårdare för var dag som går.
Eller ska man säga mer spänd kanske, låter bättre än hård iaf. =)

#7 Spänd var nog isånnt fall ett bättre ordval. De kanske beror på hur många ungar som ligger där inne också? Är säkert olika från hona till hona.
#8: Ja, nu när jag läser det igen så är nog hård fel ord.
Har känt 2 ungar helt säkert, men sen vet jag inte.
Det får tiden utvisa hur många som ploppar ut.
Hon har blivit lite orolig och så dricker och äter hon jättemycket. Hennes mage är spänd. Jag tror att hon är dräktig nu.
Hon var inte dräktig. Jag ska åka till hanen och para om henne snart.