Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1538 ggr
Clariiz
0

Vilken/Varför?

Vilken pellets har du?
Och varför?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sashhi
0

Jag har Star Edel, för att jag tycker att det ger kaninerna lagom med energi & är nyttigt. Men ska byta till kofodret Rosa 110, etfersom att Irma hade det från uppfödaren, och gav henne en riktigt fin päls & gjorde henne pigg. :]

Not your mom, not your milk.

Clariiz
0

Jag har Carrier, Lottie Äpple&Morot och Lottie Maskros&Linfrö,

Jag har Carrier eftersom det är bra pellets som inte är så jätte dyr. Lottie M&L har jag för pälsen. Ä&M har jag mest för smaken, men även för det låga energibehovet mina kaniner har.

Varje kanin har sin mängd av de olika pelletserna och alla mår toppen :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PaaatyPalm
0

Har stampe. Funderar på att ha halva stampe och halva lotti vete och linfrö fast vetinte riktigt. Ska nog köpa två säckar av varge och tästa iallfall.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Keligast
0

Jag har Lottie till mina kaniner.

Innehåller allt en kanin ska ha i sitt "kraftfoder", mina kaniner älskar Lottie och äter upp allt. Tycker Lottie är det självklara valet ;)

[Niike]
0

Hade Carrier, men den var slut nu så vi köpte Stampe istället.
Tycker Carrier är jättebra, kaninerna gillar det och så. Stampe verkar vara ungefär samma, jag ser i stort sett ingen skillnad på det iaf, och kaninerna gillar det med :)

ciss
0

Hade Lottie förrut men mina kaniner tappade hullet litegrann och så är det så små bitar, jag tycker bättre om pellets med grovare bitar då det ger mer tuggmotstånd och slipar ned tänderna lite mer än tunna pelletsbitar.

Jag har Carrier nu, kaninenra mår toppen och verkar tycka att smaken är helt OK. Ska blanda i lite Lottie för smakens skull nästa gång jag köper pellets.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Katter3
0

Jag har Lottie Havre&Vetekli.
Innan jag hade Lottie hade jag gnagarblandning från affären. Men när jag fick reda på hur fet den är bytte jag till pellets. Jag har Havre&Vetekli för det är den enda påsen som finns med 7(?) kilos i affären där jag köper. Och kaninerna älskar det! :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

MajaaR
0

Jag har Zooman, Athena verkar tycka om det ;)

Tarja
0

Jag använder Lottie Äpple och Morot, och Havre och Vetekli  för att kaninerna älskar det och jag tycker att det är bra ! :)

Jetaime
0

Just nu har jag stampe blandat med Carrie, då vi fick en säck carrie med förra gången, men annars har jag stampe. Jag vet inte varför men vi började med stampe och ycker inte det är nått fel på det, så har bara fortsatt köpa :) OCh tycker inte det är någon skillnad på stampe och carrie heller, och mina kaniner äter ALLT så :P

Jojsan
0

Jag har Rabbfor. Innan jag skaffade Cassie hade jag bara vanlig pellets från djuraffären. Men eftersom Cassie hade Rabbfor hos sin uppfödare och jag ville inte vänja om henne vid ett nytt foder (eftersom hon nyligen varit sjuk pga att hon bytt foder hastigt) så började jag med Rabbfor.

Salladshataren
0

Dogman professional, för att det är billigt och kaninerna gillar den. Har dock ingen aning om vad den innehåller. Allt jag vet att det är kaninfoder.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

MarHai
0

Just nu Edel och Rabbit Royal.
Ska dock byta ut edel mot Mästers.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

saharahs
0

Rabbit Royal

MarHai
0

Ger du bara Rabbit royal??

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zvintos
0

Stampe.
Kaninerna har alltid tyckt om det och varit i bra hull.
Men byter det pga smulet.
I senaste påsen var det nästan 2kg rent smul. =/

Mickis1994
0

Lottie. Det är enkelt för mig att få tag i och båda kaninerna tycker om det. Ser ingen andledning till att byta.
Kaninerna är i bra hull (dock har penny tappat ltie nu efterskadan  och naomi har fortfarande bäbis mage XD )

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Caaassie]
0

Jag har Lottie, tyckte det verkade vara en bra pellets. Och så gillar kaninerna det :)

[Wera]
0

Rabfor. Billigt, bra och omtyckt.

molly__totte
0

ska börja med lottie men vet inte vilken smak

Mickis1994
0

#20 blanda flera smaker ^^, det gör vi ;)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Siggen
0

Kör med Carrier :D Har alltid gjort det :) Har hört att Lottie har olika smaker och så, men alltså, jag förstår inte riktigt? Är det bra? Har nog inga tankar på att byta, gillar Carrier, men ändå :D

Mvh Sigrid

emmsaaan
0

Jag har Carrier. Hade Lottie först men lilla Myra var van vid Carrier så hon totalvägrade. Och det blir för jobbigt att köpa två olika sorter så Uzza fick byta.

zickan
0

väldigt olika. köper stor säck varjegång. tar det jag hittar som är bra.

sedan kan jag blanda i lite gnagar mix i matskålen ibland för att lyxa till det

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

repekka94
0

chrispy family finns inte så mkt och välja på här uppe

Sashhi
0

Lottie Havre&Vetekli, men sak nog köpa Linfrö&(?) xD nästa gång, Irmas päls är ju lite ehm.. Sen, när jag får hit fler kaniner så blir det nog 18 kg's Carrier.

Not your mom, not your milk.

Em--ma
0

Stampe .. Får inte byta för mamma  .. hon säger så här..
Ja vi byter inte foder för tänk på hur länge våra andra kaniner har levt.. Bla bla bla :(

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

sputtnick_plexus
0

Jag har Carrier.
Jag har det för kaninerna verkar må jättebra av det.

Taci
0

Carrier. Har inga funderingar på o byta heller.

thexclub
0

Edel, det fungerar jättebra. Kaninerna har bra hull/päls och de tycker om det.

the vanity, it becomes insanity