Teddydvv & Holländare?
Jag har ju min teddydvärgvädursuppfödning och jag letar efter en hona till efter den 10juli :) Och då har jag en bur ledig .. Så då kom tanken på en liten maskot typ och då skulle jag vilja ha en holländare tror jag!
Men är 100x50x50 minsta burmåttet för en holländare eller vad?
Och jag vet att Martina här föder upp holländare, men är det inte långt ifrån? jag bor i skåne så :O
finns här fler som föder upp holländare?
jag har aldrig haft holländare innan så bomba mig med hur dem är i sättet, temperament o allting ni klan komma på, bilder med såklart;)
En holländare väger mellan 2,5 - 3,2 kg. och måtten för 100x50x50 är en kanin under 3 kg.
Jag själv skulle aldrig tränga in en holländare i 100x50 som permanent bostad.
- Mvh Emma

fins en i höör som säljer hollisar ( eller det liknar det ) ska dit o kolla på de nästa helg. Ska kolla på föräldrarna o så, ska mezza de nu o fråga efter bilder på föräldrarna tror jag.
Dock är ju inte dessa några uppfödare och de värkar inte ha så stor koll. Men ska se om jag blir kär i någon ( som jag antagligen kommer bli ) för då tar jag antagligen hem den. Annars kommer jag må piss då de anars antagligen kommer bli ormmat, de kostar lixom 10 kr :/
kan hitta blocket annonsen om du vill, menmen.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

20 årig djurgalen moder*

#1, nej jag ska inte ha en holländare i en 100x50x50 bur, jag bara undrade om det var de minsta måtten eller inte :)
#2, Jaså? Kolla om det är hollisar och kolla deras temperament och lite så ^^ Jag kan nog inte ta mig till Höör :P
Några fler som har hollisar? Temperament osv?
Norrgårdens, Solbackens, Kantarellstigens. Jaa, det var bara några som föder upp holländare. Juste ja, Mariagårdens också. :)
Not your mom, not your milk.
Minsta måtten för en Hollis är väll 120*60*60?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#4 okej :)
#6 om de väger över 3 kg.
Kotten är från Molargården.
Han är verkligen min bebis, snäll, lätthanterlig, gosig. ja allt bra<3 nyss satt han och sov i mitt knä med huvudet lutat mot brösten och blundade medan jag klappade honom på huvudet, så satt vi läänge<3
Min underbara lilkille<33
- Mvh Emma

#4 jaop, ska dit på torsda tror jag ( ev ons ), skulle dit igentligen idag, men det ble inte av.
Men om jag ska ta en därifrån så kan jag ju hämta din också om du ska ha därifrån ;D hehe. Har mejlat och bett om bilder på föräldrarna o så.
20 årig djurgalen moder*

#7 Den bilden, e de en holländare? har nämligen inte uppmärksammat om hur dom ser ut :P
#9 japp det är en holländare :)
#9 japp, Han är min lilla havannafärgade holländare :)<3
på bilden kommer han springande mot mig och pratar, vilket man ser på den öppna munnen x)
- Mvh Emma

Alla holländare jag har träffat har varit helt sjukt mysiga & underbara, någon gång i framtiden SKA jag ha en holländare och så är det bara. De har ett (oftast) underbart temperament och så är de helt otroligt vackra :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Fick bilder på föräldrarna till #3 och det visade sig att mamman var en svart mindre bra tecknad hollis och pappan en japan hyffsat bra tecknad hollis :)
20 årig djurgalen moder*
Minsta burmåttet till en kanin över 3kg och under 5kg är 70*60*60 Enligt jordbruksverkets mått..
#16 nej, 120x60x60. 70x60 får inte ens en hermelin sitta i.
- Mvh Emma
#17 dvärgraser får sitta i burar som hahr måtten 50*50*50
Kolla SKAFs hemsida http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=758084
#18 0,5 m2 är 100x50. 70x60 är 0,42 m2
- Mvh Emma