Rutan :S
Jag vaknade för inte alls så länge sedan och gick då ut direkt till kaninerna (såklart). Jag gick fram till Viggo först just eftersom han kom igår och jag ville se hur han mådde. Jag tog ut honom och satt ocb myste med honom, han la sig i mitt knä. Då märke jag att Rutan betedde sig konstigt. Hon satt och typ "brt" på tassen sen sträckte på sig, "bet i tassen och sträcke på sig. Hon gjorde så några gånger. När hon skuttade där i från såg jag något som såg ut som lite blod (bara några droppar, typ 2-3st.). Sen skuttade hon in i huset och började boa. Jag satte in Viggo i sitt fack och tog ut Lollipop och gick en sväng, för att lämna Rutan ifred. När jag kom in igen satt hon bara i boet och buffade runt lite.
Jag har inte beräknat henne att föda förren om ca 5-7 dagar.. Men jag kanske har räknat fel då mycket vart lite rörigt nu här hemma.
Jag är jätte orolig nu, och det är ju mitt på dagen! Då brukar de ju inte föda eller? Och hon kanske redan fått dem? Men just eftersom hon boade så mycket nu, och boet verkade tomt.
Det var ju inget bo där innan hon började boa :P
Usch usch.. Visst är jag glad om hon är dräktig eftersom hon gick tom förra gången, trodde hon var tom nu med. Igår var hon lite tjurig när jag gav henne mat, men efter några klappar slutade hon. Hon är ju hur mysig som helst annars. <3
Åh vad jag hoppas allt går bra.. Men tanke två var att hon kanske ätit ungarna? Eftersom det låg lite blod där.. Fast iof finns blod i varje fall.. Jag är bara förvirrad, får försöka lugna mig lite..
Bara att jag inte litar på mina kunskaper, jag blev helt tom och sjuk i huvudet när Azka födde, och blev för glad, men jag lugnade mig snabbt och kontrollerade allt.
Jag lugnar mig nog.. Men inte förren jag vet att Rutis mår bra..
Ursäkta om ni inte förstår något alls av mitt inlägg, men jag behövde skriva av mig allt som pågår i mitt huvud just nu. Jag är återigen glad att jag är på läst och haft en kull nu.. Men endå.. Jag undrar om jag någonsin kommer kunna vara relativt lugn när någon av mina bebisar får bebisar.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag hoppas att allt går bra<3! Det gör det säkert också. Lycka till!<3 Håll oss underrättade

Det går nog säkert bra med Rutan :*
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
När parades Rutan då? Tänkte eftersom du var lite förvirrad om när de skulle komma… De kanske ska komma nu..? Hoppas det går bra i alla fall..!
Tack tack :) <3
Hon verkar lugn och inte stressad på något sätt så jag hoppas på det bästa.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tänker inte gå ut på ett tag.. Tycker väldigt synd om de andra kaninerna, men jag skynade mig att fodra dem så de har något att göra iaf..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Min har inte fått bara på natten, faktiskt fler som fått på morrongen/dagen. Årissa har tex. fått sina ungar 5-6 på kvällen, Thess 8 på morgonen och tre på eftermiddan..
Men kan du inte bara kika lite…? Det skulle jag ha gjort iallafall..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#6; Jag gick precis ut en snabbis :) Allt såg bra ut, det är inte litet bo hn bygger. När jag kom in hade hon hur mycket päls och halm som helst i munnen. när jag kom inte låtsades hon som inget alls och satte sig i matskålen x) <3 Sen fortsatte hon bygga, plockade med mig MIssy in nu. Jag behöver henne <3 Hon får sitta i mitt knä och trösta mig <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Myran fick runt klockan 12, och det gick bra. När parades hon?
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Hoppas allt går bra !

Candy fick ju runt 15.00 tror jag, och då var Matilds här också.. haha
Men det gick jättebra :)
the vanity, it becomes insanity
#8; Jag trodde det var mycket ovanligare.
Jag parade henne 3 ggr (Måndag, Tisdag och Torsdag) för 4 veckor sedan. (Ingen aning om vad det är för vecka nu).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
det är v 25 nu
#12: Då var det vecka 21 jag parade henne då.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
4 veckor är ju 28 dagar, alltså är det ingen fara att hon får ungarna nu :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#14; Nej, jag räknade ut det :) Nu på sommarlovet är jag alltid förvirrad ;)
Min bebb <3 Hoppas allt går bra.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
¨
nej,dom går ju 28-35 dygn.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Gick ut och lämnade Missy, för det verkar bli åska -.- Mullrat en del.
Rutan sitter bara i buren nu, boar inte inga bebbar. hon dricker mycket dock.
Såg nu att Azka är skendräktig? -.- *suck*
Hon bor ju tillsammans med Missy, men pälsen var gul och svart och "vit" det är inte Missys :P.
Och såg också att Rutan har kal fläck på rumpan x) Tokiga kanin :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#17 haha ^^. Du får sätta upp en liten skylt där det står att hon ska ta päls från magen :). Fast först måste du ju lära henne att läsa först hmmm… x)
Emma
#18; Haha :P
Ska gå ut nu och kolla.. *hoppas*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Inga bebbar ännu.
Men hon dricker massor, och nu låg och när jag kom. Hon är tjock och magen är lite hårdare en vanligt. Hon ville inte att kan skulle känna på den heller. Hoppas dom kommer i kväll :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Det ska nog gå superbra :D Allt verkar ju vara i sin ordning :) Finns på msn om du behöver mig! <3
#20 Bra att hon dricker:) De kommer nog snart:) Håller tummarna<3
#21; **<3
**#22; Tack :) <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
hur går det ..?
Hon ligger och vilar jätte mycket.
Dom borde komma i kväll :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
höhö, när dom föds kommer jag å snor ngra :D <3
#25 det är säkert ingen fara, men jag vet hur det är man blir bara så orolig! (a) du ska se mig när mia honor ska ha, så du är inte ensam om det <3 med det faktum att folk helst inte vill prata med mig då ens xP
#26; :O Då anklagar jag dig för stöld till Tomten! :O
#27; Haha. Tack för att inte vara ensam! :) Jag blir helt förstörd..
Gah hoppas det går bra! Tänk om det händer henne något :( Då skulle jag aldrig förlåta mig själv.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#28 Ja, du det är nog rätt vanligt *tänker på mig*
MEd tanke på att det är en små älsklingar så är det väl klart man är orolig och rädd det ska hända nått!
#29; Speciellt första gången! Rutans första kull, min andra..
Och det är nästan värre att allt gick helt perfekt i förra kullen, inte en död unge, ingen var smal/mycket mindre eller något.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#30 Ja, jag hade ju lite otur med min första det hände massa konstiga saker som jag då trodde va normalt ;/ men..usch det va hemskt, då funderade jag seriöst på att lägga ner allt, men det gjorde jag inte sån tur va<3
Har ju har 6 kullar nu (två här hemma just nu) har vatt med om lite olika saker, men det har ändå gått bra.. men har haft mindra ungar och sånt..

Jag hoppas att allt blir bra. :) Försöök bara att ta det lungt! :)
Inga bebisar ännu..
Ska ut en gång till precis innan 00:00.
För att se om de föds i dag eller i morgn så jag får rätt födelsedatum :P
(om de ens kommer nu) Eller om det går bra ..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Var precis ute, inga bebbar ännu..
Hoppas de finns där i morgon <3
Btw borde jag gå och lägga mig nu.. Men det är ljus ute :/
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Hoppas det har kommit bebbar nu (: ?
Ja, man kan ju inte sova när de är ljust 24/7
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999