Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 878 ggr
Jetaime
0

Öronlängd

Enligt len fakta sida jag har hittat på internet så ska en dvärgvädur ha mellan 22-30cm långa öron, det stämmer va?

Ja, men sen visade dom också HUR man skulle mära öronen på en vädur, och då tog dom upp öronen på väduren så dom stor rakt ut och la en linjal över, för att visa hur man mätade.. Menar dom då att det ska vara 22-30cm frå den enna toppen till den andra toppen?
Länken 

Behövs inga komentarer som "jag vet inte"; "har ingen aning" os.v Men är det någon som vet så hade jag varit tacksam, kanske någon som föder upp dvv..?

/Hanna

aliciia
0

det är från öronsnibben till den andra

Lans
0

Ja, inte tusan är bara ett öra 20-30cm. Det blir ju jääääätte långt :) Så ja, det är från ena öronsnibben, till den andra.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jetaime
0

#2 ja men blev bara lite osäker har aldrig hört att man mätar så men sen lät det såå längt med 22-30, för jag mätade min teddydvv ena öra och bara ops, 11-12cm :S :P haha ska mäta igen!

aliciia
0

#3 haha, nu måste jag mäta pontus åxå ;)

Jetaime
0

#4 ca 26, men va skönt då har hon tillräckligt låna öron iaf ;) trodde det också, men det ena örat är nog skadat så det ligger frammåtvridet så det ser ut som hon har propelleröron, dock fick hennes andra syskon fina öron, så antar hon har klämt det eller nått, skulle inte förvåna mig..

aliciia
0

pontus hade 28 cm :P

Dixxie
0

Det är från den ena örsnibben till den andra som gäller. Däremot mäter man öronen var för sig hos kaniner med upprättstående öron.

Jetaime
0

#7 ja jag har ju hat med uppåtstående innan bara så detva nog därför jag tyckte det va konstigt, skulle bara bevisa att myran inte alls hade korta öron (a)

Sashhi
0

Nu måste jag gå & mäta Irmas, fast hon har tappat lite av örat. ;o

Not your mom, not your milk.

Jetaime
0

#9 hehe, nu går alla ut och mäter sina kaniners öron ;P men naw, vad har hänt med örat?

Sashhi
0

asså på vintern när hon hade dubbelskål, ena sidan pellets andra vatten, så varje gång hon skulel äta så doppade hon örat i vattnet & så belv de is.

Not your mom, not your milk.

emms
0

Mätte Muffins nyss ;). Han hade 24cm från snibb till snibb. Och han är bara unge :)

Emma

MajaaR
0

#11: NÄÄ stackars liten ;)

ciss
0

#11: Märkte du inte att örat var isigt? Stackarn :(

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

#14 jo, biten låstnade när hon var påväg till veterinären

- Mvh Emma

Noa-Nisse
0

skalman hadde exakt 22cm ^^  haha han är så liten ;P

Medarbetare på Hundar.ifokus

aliciia
0

haha pontus leder med sina 28cm XD

Jojsan
0

Måste mäta Cassies imorn ^^  Fast hon har så korta öron så vi får se :P

emms
0

hmm… Muffin måste ju vinna… Jag får ge honom aneoroba steroider (eller hur det stavas)… *skoj*

Emma

Noa-Nisse
0

#5 ;P jag diggar hennes öra :P det är som en liten kepps så hon inte får solen i ögonen ^^ hehe, nej men jag tycker det är sött som bara den :)

Medarbetare på Hundar.ifokus