Ang. Melissa
Heej jag har fått en till kanin. Min mammas kompis kanin. Melissa heter hon och är en lejonhuvad. Det enda problemet är att hon är super agressiv. När jag sak ta henne från buren så hotar hon. Och slår med tassarna på mig. Hon har bitit mig 3 ggr . Och när hon väl är snäll så är hon världens sötaste.
har ni några tips? på vad jag kan göra??
skulle vara super snällt :)
Hur gammal är hon?

8 månader

Hon kan väll vara i tonåren? Eller är det lite sent?

Är inte det "tonårstiden"? Var tålmodig, kosekvent, bestämd och snäll mot henne. När du ska ta upp henne, ta med något som hon gillar att äta. På så vis associerar hon dig med mat, alltså något positivt. Var inte heller för slapphänt med henne. Ta ett ordentligt tag i henne när du bär henne, där hon har stöd för alla fyra benen. Om hon t.ex. biter dig när du bär henne, släpp aldrig ner henne. Då tror hon att om hon bits så får hon komma ner och då slutar hon aldrig.
Glöm inte heller att berömma när hon gör rätt! Om det är hennes tonårsperiod som spökar så borde det gå över snart. Kaniner, precis som människor blir väldiga stingsliga och underliga…
Lycka till!
Tonåren är det nog,
Är hon snäll utanför buren?

#6 hon är trevligare då men hon kan fortfarande bitas .

Tror som de andra, tonåren. Och att hon bits i buren och enligt din beskrivning "jagar" ut dig ur buren så skyddar hon väl sitt revir extra :D
Mvh Sigrid

Okeej . Har tagit ut henne och försökt att sitta i hagen med henne jag bara sitter där.. Och när hon kommer fram klappar jag henne … Är det en bra ide .. Eller? :P
håller nog med de andra att det är Tonåren som spökar
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#9 De är en jätte bra idé ;)