Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 685 ggr
molly__totte
0

hoppa??hur gör jag det???

hallå!

Jag har märkt att Kaninhoppning är kul för både människa och kanin!

och det e bra för motionen för båda människa och kanin :D

men jag vet inte hur jag ska göra för at få dom till att hoppa över hindret! och sen så har jag inga hinder:/ vad kan man ta för att bygga sen så vet jag ju att man sätter kanin framför kanin och sen puttar på rumpan.men då går en av mina kaniner rakt i genom bara eller sväger förbi:/ snälla vill lära både mig och kaninen!

Sashhi
0

Det finns en artikel om Kaninhoppning här på KIF, läs alla delarna. :P

Not your mom, not your milk.

MajaaR
0

Du kan ju locka dom med t.ex morot eller ngt Oskyldig

PaaatyPalm
0

#2 nej gör inte det. då kommer hoppningen förstöras. vill kaninen inte hoppa så sluta hoppa för den stunden, locka inte

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

molly__totte
0

dom kommr inte fö rmat

breidablick-kaniner
0

En rätt bra grej är att ställa ner ett hinder i kaninens rasthage. då får kaninen göra sig bekant med hindret i lugn och ro, kanske hoppar den till och med över det! Sedan är det viktigt att kaninen är seltränad innan den ska hoppa över hinder. D.v.s. att den är avslappnad i selen och att du kan styra den.

När kaninen väl är seltränad kan du testa att ställa upp ett hinder i en lugn och trygg miljö. Sätt dig ned med kaninen ungefär en meter bakom hindret, prata lungt med den. Sedan reser du dig, om du har tur skuttar kaninen glatt fram och hoppar. Annars kan du behöva uppmuntra den lite och kanske ge den en liten lätt puff i baken.

Ge godiset efter träningspasset! Om du känner någon som håller på med Kaninhoppning är det bra om denna person kan vara med första gången, så att den kan ge dig tips? och tillrättavisa :)

Till sist vill jag gärna uppmuntra dig till att gå med i någon av landets kaninhoppningsklubbar. Där träffar du massor av kunniga människor och kan vara med på tävlingar när du blir säkrare. Klubben som finns närmast dig hittar du på www.skhrf.com " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.skhrf.com

Lycka till!

molly__totte
0

oki tack!!!!

vilken sele ska jag ha???

det finns ju hslear bogsler o masa annat vilken sele ska jag ha??

Jojsan
0

#6 Om du har en kanin som drar mycket så är bogsele bäst. Fast det beror helt på vad kaninen trivs i. Men antingen bogsele eller h-sele tycker jag du ska ha. Du kan ju köpa både och, och testa vilken kaninen trivs i?

PaaatyPalm
0

#6 köp begge två och tästa. mina gillar H-bäst. Deras kropp är inte så bra byggd för bog och de tycker bara de är obehagliga.

20 årig djurgalen moder* 

molly__totte
0

jag hittar igen hoppklubb nära mig

molly__totte
0

oki vart kan jag köpa selae?

PaaatyPalm
0

#9 i vilket län bor du i ?

20 årig djurgalen moder* 

MajaaR
0

#3: Okej, visste inte att man inte skulle locka, är inte så jätte erfaren …

Jojsan
0

#10 Rabb-it är en bra sajt där man kan beställa sele + koppel.

molly__totte
0

oki,jag bor i vätragötaland

aliciia
0

#14 Västkustens kaninhoppare finns ju :p

molly__totte
0

mm javad är hem sidan till den??? jg bor i borås hur långt e det mellan då? och adressen tilll deras sida

molly__totte
0

putt

breidablick-kaniner
0

vkkh.skhrf.com

Det är västkustens kaninhoppares hemsida. Jag vet inte säkert hur det är med västkustens, men med skånes kaninhoppare är det så att det finns rätt många olika ställen i skåne där det arrangeras tävlingar. Träningarna har vi vid vår klubbstuga. Kanske fungerar Västkustens kanninhoppareförening på samma sätt?