Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 539 ggr
Veero
0

Lottie? ;o

Vaf föredrar alla Lottie? Det finns en massa olika smaker vet inte vilken som är bäst men jag tycker den verkar som fett mat för kaninen alltså inte nyttigt. Och så tror jag att den var dyr och påsen är ju inte stor äns O_o Vaf har ni Lottie? och vilken smak har du? Vad är det som är så bra med Lottie?

aliciia
0

smakerna är inte bara smaker, utan till för olika saker

havre & vetekli - mkt engergi å mineraler åså
maskros & linfrö - bra för tarmar & pälsen
äpple & Morot - Linte engergi ( för kaniner m för mkt energi)

aliciia
0

jag har alla fast äpple & morot har nyss tagit slut,
jag tycker lottie är billigt, 1,5kg för 20kr

min granne köper ngt konsigt foder 3kg för 110kr,

flikkan
0

#2 var köper man lottie?

Tarja
0

Enligt mig tycker jag att Lottie Äpple och Morot är bäst .. Mina gillar det bäst iaf .. :)

Tarja
0

#3 Man kan köpa Lottie på Granngården och i vissa djuraffärer ! Förlåt om jag svarade på din fråga Aliciia . :)

KvirrZ
0

"jag tycker den verkar som fett mat för kaninen alltså inte nyttigt."
varför skulle den vara fet? det är bra pellets.

"Och så tror jag att den var dyr och påsen är ju inte stor äns"
Jag har 18 kg påsar, de är stora och värda alla pengar. Inget smul i botten eller något.

"Vaf har ni Lottie? och vilken smak har du?"
Jag har det för att mina kaniner älskar det, det är prisvärt och helt enkelt en bra pelletssort. Jag har havre och vetekli.

- Mvh Emma

Veero
0

#6 jag har alldrig köpt det,  och lixom inte kollat priset ^^ men jag trodde den var dyr äftersom min kompis köpte det förut och hon köpte en jätte liten påse och det blev 100 kr runt där då och då hade dom nyligen lagt till den varan i granngården. Vet ej om dom har sänkt priset eller om det är oliak på olika ställen.

Veero
0

Tycker ni att det är värt att ha Lottie? Jag har Rabbfor och det är 30 kg och kostar 100 kr billigt och bra tycker jag^^ Elr kan man ha Lottie blandat med Rabbfor så får dom i sig båda:)? Eller är det bätter att man tar varannan dag?

Sashhi
0

Har aldrig köpt, men många verkar tycka att det är bra pellets. :) Fast jag kör med Star Edel, fast ska börja med Rosa 110, ett super bra pellets enligt mig. Irma hade det från uppfödaren, och hennes päls blev mycket len & glansig. Dessutom blev hon piggare. :P

Not your mom, not your milk.

Veero
0

#9 vart kan man köpa Rosa 110? Har alldrig hört om den^^

Sashhi
0

#10 - Rosa 110 är egentligen fårfoder, men funkar riktigt bra till kaniner också. Det går att köpa på Granngården. :)

[Lill-Kotten]
0

mamma har köpt något pellets, en stor säck för typ runt 160 kr.. vet inte riktigt hur många kilo det var. Men hon sa att det var kalvfoder.

Veero
0

#11 jaha okej XD :)

Sashhi
0

Förut köpte vi pellets, 25 kg's säck, men företaget som gjorde det gick i KK.

flikkan
0

#8 var köper du det?

Siggen
0

Lottie låter ju bra :D Man kan ju typ blanda de olika smakerna, right? lr blir det konstigt? :D Kör med Carrier själv då..

Mvh Sigrid

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LolloT
0

lottie låter ju riktigt bra, fast jag har bara vanligt foder från djuraffären för mina kaniner tycker inte om pellets !:D