Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 854 ggr
Devin
0

Nej!!

Hejsan.
Nu är det så att någon har släppt ut Torsten. Jag hittar inga som helst vspår av honom, han är bara borta. Varför ska det här hända?! Torsten är rädd av sig eftersom han tiidigare haft dåliga nminnen med männsikor så han kommer inte gå nära männsikor. Förlåt att jag skriver så stört men hela jag skakar. Jag hatar när jag inte vvet.

Har ni något tips? hur jag kan locka honom k att komma tillbaka? Snälla hjälp mig!!

Jojsan
0

Vad hemskt! Hoppas han kommer tillbaka! Du kan ställa ut en bur som du har öppen och sätta in mat och hö och sånt han tycker om. Om du har kaninhonor kanske du kan sätta ut dem i hagar. Han kanske kommer om han märker att det är honor hos dig.. Lycka till!

aliciia
0

håller med #1

om du har honor, gå ut i sele, så kanske han kommer fram :)

Lycka till att hitta Torsten

flikkan
0

Har något slöppt ut din kanin i det fria!!!? Det är ju helt sjukt.

Det ända du kan gör ar väll att ha buren öppen och vara ute och spana efter han. Hoppas han kommer fram snart.
Min nyfikna Tindrah var en dag ute på rymmen i 5-6 timmar´. Sedan hittade vi henne i det höda gräset utanför skogen. Där satt hon och solade.

Hoppas allt fixar sej. SJuka människor som bara går och släpper ut ens djur på det där sättet!

Zvintos
0

Gud vad hemskt!
Hoppas ni hittar honom oskadd!

Devin
0

Tack för tipsen. Jag har gjort allt ni sagt nu.. :/
Det finns också en massa katter här omkring tror niu han kan lyckas komma undan dom??
Just det Torsten är kastrerad. Känner han liksom samma dragningskraft till honor då?

Devin
0

Jag har gått ännu en runda nu men ska be grannens jakthund att leta ..

[Zoie]
0

Åh stackars dej <3 :/ lycka till med letandet! *tröstkramar*

Jojsan
0

#5 Om han är kastrerad kanske han inte känner samma "dragningskraft" till honorna, men det är värt ett försök i alla fall..

Devin
0

#8 Det var det jag trodde. Tror ni jag kan sätta ut hanarna? Jag menar han brukar gå till hanarna bara för att attakera dom. Hehe hoppas ni fattar vad jag menar. .. :o

Jojsan
0

#9 Ja, kanske det.. Fast å andra sidan kanske han inte känner sig välkommen eller vad jag ska säga om hanarna är där.. men jag vet inte.. Du kan ju prova…

Devin
0

mm. Jag kanske gör det. Ni vet inte om det finns någon gosak till kaniner som luktar mkt?

Sashhi
0

Lägg fram hans absoluta favoritmat i en bur/transportbur. Det är bara att hoppas att han kommer fram. Kaniner kan ligga & trycka i flera dagar i minsta lilla hörn.

Not your mom, not your milk.

Melvis
0

Melvis är kastrerad men hoppar endå på Molly. Så jag tror det skulle kunna funka om du tar ut honorna. Lycka till!!

Devin
0

Jag har varit ute och letat hela dagen nu. :(  Hittar honom inte. Men jag ska vara ute inatt och leta mera också eftersom kaniner är nattdjur. Min lille plutt :`(

thexclub
0

nej vad hemskt! :( hoppas verkligen du hittar honom!

vart bor du? tänkte om det kan vara samma som släppte ut mina kaniner.

the vanity, it becomes insanity

Devin
0

#15 Tack. Jag bor i Sollentuna. Jag bor rätt så nära vägen och därifrån kan man se kaninerna rätt så bra så det kan ha varit vem som helst.

Upptäckte nu att Tyra (hans burkompis) verkar ha ont i tassen.

KvirrZ
0

Hoppas du hittar honom<3

- Mvh Emma

Devin
0

#17 Tack det hoppas jag verkligen med!

Mickis1994
0

Neeej! Torsten <33 hoppas att du hittar han

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Devin
0

Var nyss ute och kollad på Tyras tass. Jag tog upp henne och när jag skulle känna på tassen högg hon mig i armen. Jag kollade även fast hon sprattlade och höll på men kan inte hitta något fel. :/

Devin
0

Vad kan ni tro ha hänt? Ska ut och kolla nu igen.

flikkan
0

hon kanske har "stukat" den och är lite ömm, Avvakta lite och kolla om hon blir bättre under veckan. jag tror inte det är något allvarligt.

Devin
0

#22 Hoppas att det bara är en liten stukning :)

[Wera]
0

Min kanin hona har .. vet inte vad jag ska kalla det för, "bruten" eller "grov stukning", iaf. haltar hon och har svårt att sitta upp (är det så med din hona eller är det bara normalt??) för jag åkte iaf. till veterinären och hon sa bara att det skulle läka fint av sig själv.

Fast hon högg inte mig iaf. gjord einte speciellt mkt när jag kollade benet.

Devin
0

Hon ligger mest som en liten boll men hon kan skutta iaf.
Så jag tror nog att det inte är ngt allvarligt.
Dock så verkar hon bättre nu än vad hon var imorse. :)