Bästa ras?
Vilken ras? tycker du bäst om?
Skriv gära varför ni tycker om den rasen :)
Teddydvv är nog min bästa ras. Jag tycker dom ser hel mysiga ut! Är helt sugen på att köpa en, om pappa nu skulle vilja.
Egentligen tycker jag inte bäst om någon speciell ras, utan det beror på hur individen är. =)
Så jag kan inte direkt välja någon ras jag tycker mest om .. ^^
Jag har en dvv utan stamtavla så han kanske inte är helt renrasig… Men han är helt underbar:)
De 2 franska vädurar jag hade en gång var mer som hundar än kaniner, de var väldigt personliga och mkt sociala:)
Någon mer renrasig har jag inte haft.
Det är svårt att veta bästa rasen tkr jag när man inte ens träffat så många i verkligheten. Men jag skulle vilja ha en holländare någon gång, men vet inte hur deras temperament är.
Lejonhuvud :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Belgisk jätte
något klumpiga att hantera pga storleken, men otroligt snälla och ganska lugna :)
gillar hermelin rex också, Rufsan är mkt enklare att bära då hon är som en mjuk liten boll.. Biggles är bara ben (typ) men ändå större och sticker ut överallt när man bär^^ Och så gillar jag rex.. Men främst BJ :P
Dvärgvädur. För att dom är så lugna. Men gillar alla raser :)
Jag fasnar inte så ofta för någon speciell ras utan mer hur de är. Har 4 kaniner här hemma där alla är olika raser och temperament.
Men ja, ska man välja så gillar jag dvv av den mer högresta typen, sen teddydvv:ar är också hel söta!

Dvv fuchs och Dvärghare.
Dvv fuchsen är i genom snitt jätte lugna och mysiga. Kan mysa hur länge som helst.
Om man vill ha en liten sprallig ras som är igång hela dagen så ska man självklart välja Dvärghare. Dvärgharen är jätte gullig och snäll ras. Själv tycker jag att min Dvärghare kräver mer tid än än mina Dvärgvädurar. Batman är i gång hela tiden och måste ut och springa hela tiden medans de andra är mer lugna och stillsamma.

Dvärgvädur<3 Tycker dom är så lugna och mysiga^^
Dvärgvädurar och belgiska jättar. ^^
Båda har ungefär likadant temperament, men storleken skiljer de ganska rejält åt.
Åtminstonde tycker jag de har likadant temperament. :)

Till utseendet hermeliner, till sättet dvv :)

Lejonhuvade och Teddydvv<3 Gillar även holländare men mest Lejonhuvade och Teddydvv

Tidigare har det varit hermeliner (har en liten Emil) och franska vädurar (har haft). Ny favorit är rex sedan jag fick min tjej Molly.
Hermelin -liten och behändig, otroligt söta och stor personlighet
Rex -bra strl, underbar mjuk päls och härligt temprament, nyfikna
Fransk vädur -stor och mysvänlig, hundlik och smart

Vädurskorsningen! det är ju ingen ren ras ,. men annars ligger nog den på toppet ;)
Annars är det väll B jätte & frassarna såklart :)

Alskar alla kaniner ….. Alla reser är jätte fina… Men jag skulle nog ssäga dvärgvädur om jag måste välja 

Belgisk hare, teddyddv och dvv äger 
Eris är jättesnäll, tillgiven, lite sprallig men annars är hon trevlig!
Nisse är sprallig och lite tillgiven, föredrar springa omkring. Men han hoppar gärna upp i knäet om han är inne =)
Teddydvv, söta och snälla, fick titta på Tussilagons kaniner live i somras när jag tog emot Eris av Louise

Dvärdvädur och svensk päls.

Jag gillar dvärgvädur :P Fast det är i stort sett den enda rasen jag känner till när det kommer till kaniner, typ xP Ok, jag vet hermelin, löwen, holländare, vädur, rex, teddy och belgisk jätte också, men jag är mest bekant med dvärgvädur. ;)
Marsvinsraser hade varit lite enklare, för där kan jag alla ;P Jag kanske borde hålla mig till marsvin.ifokus jämt istället eftersom jag vill prata om marsvin hela tiden x)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Dväghare (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Hermelin för deras personlighet och nyfikenhet =)

LEJONHUVADE!!!

just för att jag bara älskar den rasen!
Dom är lugna, stoor personlighet, gillar att hoppa, älskar att gosa <33 Och helt enkelt underbara.
Jag föder även upp Lejonhuvade: www.freewebs.com/pinacoladas

hermeliner=)
för att dom är bäst=)
Jag vill ändra åsikt. Holländare är min favvis sen ett par månader tillbaka 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lejonhuvade <3 Och hermeliner

beror helt på individen..
the vanity, it becomes insanity