Klickerträning!
Hittade fram klickern igår så idag har jag börjat med klickerträningen på Mozart, just nu har jag börjat med att ge honom godsaker samtidigt som jag klickar, ska fortsätta med det ett tag nu :)
Här i tråden kommer ni få höra hur det går, och kanske se några bilder? :D

Åh vad roligt att följa med er :D

Spännande, har funderat på att kanske börja med min kanin! Hur har det gått än så länge?

Vad roligt! Ska klickerträna Engla idag.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#2 - Än så länge så vänjer jag Mozart vid klicker ljudet, samtidigt som han får nått gott, när han är helt "van" så kommer jag att börja med trix, eller liknande :)

Dum fråga kanske :P Men vad är klicker ?
#5 - Man använder det oftast (?) till hundar, den klickar och kommer senare att fungera som en slags belöning eller uppmuntran till djuret, tex som när man säger "bra" eller liknande :) Tillskillnad från när man säger något så låter klickern alltid likadant.
#6 Jepp, det används oftast till hund =) Men man kan ju använda till de flesta djur, iaf de som är smarta :P Använder själv enbart klickerträning och läser till instruktör =) Tyvärr så har jag upptäckt att många inte förstår hur man gör och tycker det är en dålig träningsmedtod bara för att man belönar hunden =/ Lite tråkigt faktiskt, men det är jättebra att man försöker iaf =)
Klicker är en positiv förstärkning och det som är bra med klicker är ju att man kan klicka i rätt ögonblick när man lär in ngt. Man ger alltid belöning efter klicket =) Mina hundar gillar detta träningssätt ;) Men man måste ha rätt tänk också, annars blir det ju fel iaf :P
Glömde skriva.. Hoppas att det går bra för dig i din träning med Mozart =)
Åh , så kul att vi får "följa med" dig och Mozart genom klicker-träningen! Ska också köpa en klicker och försöka mig på det;) Gäller nog att ha tålamod:)
roligt :) hoppas lilla mozart tycker att det är kul ;)
Superkul! Lycka till ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hehe ^^ Han gillar nog "inklickningen" med allt gott han får xD Hoppas själva träningen kommer gå lika bra ;)
Kul :)
- Mvh Emma
Tråkigt nog har klickerträningen "legat på is" nu medans det varit så fruktansvärt varmt :/ Har istället fått hjälpa Mozart hålla sig sval istället. Så det får kanske bli att jag skjuter upp klickerträningen, men hur länge vet jag inte.. :P
Har du inget svalt rum eller något ni kan vara i och träna? Så han inte glömmer klickandet. T ex ett garage, en ladugård eller liknande?
Nope, inte det :/ Men jag kanske kommer att klicka+ge nått gott på kvällen, då det är lite svalare iaf :)
#16 Aa gör det. Så han inte glömmer bort det :)
spännande. jag skulle också vilja prova det. Vart köper man en kilcker?

Finns på djuraffärer. Trodde inte att de fanns här, men såg att en kvinna köpte en & då fick jag provklicka lite och köpte en.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#18 Man kan beställa det på internet men det finns i vissa djuraffärer också. Ska också köpa/beställa en. :D
haha nu drar jag upp denna extremt gamla tråd, men jag undrar om man kan använda en annan sak ist för en klicker, te.x en visselpipa? en speciell ton på mobilen? annat förslag?