Anmäla stulen bild?!
När jag gick in på någons hemsida, så såg jag MIN bild på MIN kanin William på den personens hemsidan!!!
Visst kan man anmäla detta och kräva ersättning? Isåfall var gör man det, finns det någon man ska kontakta?
Blir så sur! Det står på henne/hans hemsida "Vi vill inte att våra bilder försvinner från sidan. Var snälla att respektera detta!!!" Då går man ju inte och snor andras bilder heller! Hatar sånna människor som inte fattar sånt!! :O
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag tycker att du först och främst ska maila den som har gjort hemsidan och tala om läget, att det är din bild osv. Be henne ta bort den. Om hon vägrar så kan du anmäla sedan.
Lycka till!
#1 men man borde fatta att man inte bara kan gå och sno folks bilder sådär :O hade inte du blivit sur om du hade sett en bild på din kanin på någon ANNANS hemsida?
#2: Jag hade blivit assur, börjat dampa på det freaket!
Mail först anmäl sen. ;)
Lycka till!
#3 ja :@@@ sen står det också "Vi vill inte att våra bilder försvinner från sidan. Var snälla att respektera detta!!!" och den ända bilden som finna att kopiera är min bild på william, hur dum får man va igentligen?
Jag hade varigt så elak så jag anmält direkt. Varför vara snäll och mejla först?
Det är ett brott och ett brott är ett brott. Stjäl du en bil blir du väl inte först ombed att lämna tillbaks den?
Nej, anmält direkt :@
#5 Jo, men var anmäler man då?
http://www.bildombudsmannen.se
Kan man inte hitta ngt där?

Tror säkert det räcker med att hota med anmälan. Hon som gjort hemsidan chansade nog helt enkelt på att ingen skulle känna igen bilden, så hon lånade den på vinst och förlust.
Annars visst, anmäl… Men vart? Till polisen? Tror ni de bryr sig? Hoppas verkligen inte att de prioriterar stulna kaninbilder framför andra brott.
Men det kanske finns någon särskild instans för sådana här brott mot upphovsrättslagen…
Jag skulle anmält det. hm. Bildombudsmannen är det väl man anmäler till? Är inte säker dock, men man kan alltid mejla honom och fråga hur man ska gå till väga.
Det var ju jättemånga som hade problem med stulna bilder förut. Det var folk från stallet.se som stal massa kaninbilder :(

#6 ja de har ju inga andra bilder på sidan…. ganska märkligt..
Tro mig polisen bryr sig! Ta kontakt med bildombudsmannen, du har rätt att kräva ersättning på runt 3000:- tror jag det är. Polisen ser detta som ett allvarligt brott (en vän till mig anmälde en tjej för att ha stulit bilder och lagt upp dem som sina). Att stjäla en bild är lika som att stjäla en tv i lagens ögon.
#9: Tro mig, det pågår fortfarande. =(

Skulle anmält direkt.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Ska också anmäla en tjej (på stallet.se).
Har anmält henne till crew 3ggr för att hon stulit bild av mig (samma bild dessutom).
Men tamejfan så stjäl hon bilden igen! *morrar*
Så nu har jag fått nog! 
jag skulle anmäla direkt
- Mvh Emma
jag läste lite på hemsidan och hittade detta, lät ungefär som NinniH sa hade hänt hon?
Fråga:
Hejsan, har problem med att mina bilder blir stulna och används på stallet.se. Har tidigare varit snäll och enbart anmält till crew. Om jag ska räkna, så har jag hittat mina bilder säkert över 100ggr där. Idag tog mitt tålamod slut! Har anmält en tjej till crew 3ggr för att hon stulit bilder av mig, samma bild dessutom. De har då tagit bort den och sagt till henne. Men nu har hon stulit exakt samma bild igen! Hur går jag till väga för att polisanmäla denna tjej? Hon är bara knappt 12 år, så jag antar det blir hennes föräldrar som får ta smällen? Väldigt tacksam för hjälp.
//Upprörd fotograf och ägare
Svar:
Du går till polisen och gör en anmälan. Du bör ha bevis för att det är don bild och kopia på intrånget. Leder det inten vart kan du fakturera henne och gå till domstol i ett s.k. tvistemål. Återkom gärna om du har problem. Du kan maila teste@bildombudsmannen.se
#16: Det är jag som skrivit in också. =P

Du gör rätt som anmäler tycker jag :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
anmäl henne tkr jag :)
Jag skulle blir galen ! Jag skulle bara skicka ett mejl & skriva jag har anmält dig för bildstöld & så skulle hon få be & böna hur mtk som helst. xD * ewuulfejs *
Not your mom, not your milk.
Man kan ju bli rik på att folk snor bilder 8D
#21, haha jag tänkte precis det..
jag skulle nog inte bry mig så mycket och tycka det mest var jobbigt och anmäla, fast än jag egentligens skulle vilja det för pengarnas skull. Men vad hemskt om man själv skulle bli anmäld och behöva betala typ 3000:-.. men man jag ju då ändå gjort fel.