Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 3001 ggr
thexclub
0

långhåriga kaniner

är det bara jag som tycker att alla verkar köpa långhåriga kaniner nu? ;P
Nästan alltid när man läser ett nytt inlägg om att någon köpt kanin/ska köpa kanin är det en teddydvv eller annan långhårig.

Nej, jag klagar inte, jag har inget imot långhåriga kaniner. jag undrar bara om någon upplever det likadant.

the vanity, it becomes insanity

Miiah
0

Ja, jag märker det med.
Men teddysar/långhåriga kaniner är ju väldigt populära.
Och jag förstår varför ;)
Har ju uppfödning av teddysar och dem är helt underbara så jag förstår vrf "alla" vill ha ^^

Taci
0

Jo, så är det nog ^^ Teddy är verkligen "inne" nu (; Får väl länna mig lite skyldig, eftersom jag ska få hem en hårig sak snart ;P Har helt enkelt förälskat mig så mkt i dom pga alla andra här inne som har så fina teddysar o andra långhåriga =)

Clariiz
0

Jag är kär i de långhåriga bebbarna :) <3
Dock finns det nästan inget vackrare en Belgiska Harar, TJs och Holländare <3
Men Lejonhuvade är bäst ;D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lans
0

Ja, typ varenda en köper ju teddysar å "såntdär" nu :b Själv föredrar jag korthåriga kaniner. Tycker långhåriga bara är som "bollar". haha. Men söta är dom ju (: Om jag skaffar en långhårig blir det antagligen en fuch. Teddydvv å lejonhuvade känns som inte som "riktiga" kaniner :b

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

thexclub
0

heh, då var det inte bara jag som tänkt på det ;) Känns ju drygt när nästan alla som varit intresserade på flame drar sig ut för att han är korthårig..

själv skulle jag nog aldrig vilja ha en långhårig, vet inte varför. Jag gillar de bara inte och har inte fått så bra uppfattning av de heller.. ^^

malinroth
0

håller med! fluff fluff och fluff. jag ska iafköpa en hermelin trots att jag inte riktigt gillat utseendet på dem men nu sen jag tingade pojken har jag blivit lite kär faktist :)  tycker också att holländarna börjar bli vanligare att folk vill skaff, det ä roligt :) och det kan vi nog skylla rätt mycket på Martina tycker jag :P

Sashhi
0

Jaa, speciellt wienertecknade teddydvv & teddylejon. Det verkar vara något många söker.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jao, jag kan hålla med.
Själva har jag ju hämtat 2 teddysar under en kortare period nu.
Men så är dom ju helt underbara också <3 Verkar som man fastnar lätt för dom långhåriga bollarna ;)

Frihetens Yum Yum hämtade jag idag :D<33

lill-jarven
0

Tycker precis som bl.a Lans bättre om korthårigt.. har inte riktigt förstått tjusningen med fluff. Dom ser inte ut som kaniner tycker jag ^^

Zvintos
0

Håller faktiskt med.
Själv föredrar jag de korthåriga.
Kan tycka att de långhåriga har sin charm, men skulle inte vilja ha någon.
På sin höjd en hermelin fuchs.
Men trivs ypperligt med mina korthåriga små pälsbollar. =)

Salladshataren
0

Jag blev ju erbjuden om en fluffig kanin och jag tog emot erbjudandet. Men Dior är ju angorakorsning så ;D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

matilds
0

Fluff ska de va! <3

Haha, nejmen jag märker också att många vill ha långhåriga kaniner. Men ja, vad göra? ;)

Synd bara att det är så många som klankar ner på rasen + de som föder upp ..

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Miiah
0

#12, ja eller hur!? jag förstår inte varför dem hackar ner på både rasen och de som föder upp. Vad är felet lixom? xD

Wigge
0

jag gillar inte långhåriga kaniner, man ser ju itne själva kaninen, bara en hårball som far omkring.

Dvv FTW :D

aliciia
0

jagpp, "långisar" å hollisar kryllar dt av ;)

matilds
0

#9 Hm, hur ser en "kanin" ut då? ^^,

thexclub
0

#12: har somsagt inget imot långhåriga kaniner, men jag tror inte du syftade på mig.. :)

matilds
0

#17 Nja, hela denna tråden känns "negativ" men det kanske bara är jag. Syftade dock mest på vad andra människor skrivit på exempelvis k-net, men även här på KIF.

Salladshataren
0

#16 Du vet, två ögon och öron. En nos, en svans och fyra tassar. Och så lite päls, volía! En kanin ;D

matilds
0

#19 Stämmer in ganska bra på teddyvädur också tycker jag :)

thexclub
0

#18: tråden är inte på något sätt negativt. Jag vill bara disskutera om flera har märkt av det, och det verkar det ju som att folk har gjort. Sen en disskution om sin kaninras klarar man ju av, det har inte direkt kommit upp något om att nån här tycker det är dåligt med långhåriga kaniner

har läst en del disskutioner på kanin-net och det var ju en ganska stor disskution här för ett tag sen. Har ingen åsikt eftersom jag inte är insatt i långhåriga kaniner, men ja, vissa vet hur man gör en höna av en fjäder.

matilds
0

#21 Inte på något sätt? Nu vill jag inte dra igång någon diskussion alls, men jag tycker den är neg. Tar själv inte åt mig om någon tycker teddy är ful/inte ser ut som en kanin, men det är ju inte direkt positiva eller upplyftande kommentarer ^^

Tråden syftade ju på om någon kände igen sig i det du skrev, och direkt börjar alla skriva hur de ser ut, så blir det alltid i teddy-trådar, så man blir väl härdad eller ngt.

thexclub
0

#22: hrm, ska omformulera mig, syftet med tråden var inte negativt =) 

alla har sina åsikter.

matilds
0

#23 Jo, och jag respekterar allas åsikter o.s.v. Men det känns lite utjatat nu, att teddy är så fula ^^ Och ska man inte skaffa en förstår jag inte varför man klagar.

Nu ska jag inte tjata i din tråd mer :)

thexclub
0

#24: jo iofs =)

äh , du tjatar inte ^^

Frida-H
0

Även jag har reagerat på att framför allt teddyväduren har blivit en "fluga" - alla ska ha och föda upp. Kul med lite nytt i kaninvärlden - hoppas bara inte dess popularitet utnyttjas av oseriösa uppfödare, det kanske kan försämra rasens fina temperament.

Tina-lin
0

#26 Som dvärgväduren var innan (och är) och hermelinen. Denna populära fas går nog de flesta raser igenom när de är "nya".

Men den som inte haft en teddydvärgvädur vet inte hur underbar den är, det är därför man aldrig ser såna här trådar startas av någon som haft eller äger en själv :P

En teddydvärgvädur kan man inte ta miste på om det är en kanin eller ej.

Frida-H
0

#27 Japp, riktigt farligt :/ (de grövsta fallen på hur illa det kan gå kan man ju se på hundsidan i bla collie och chihuahuan efter lassie och paris hilton)

Om man inte rör sig i kaninkretsar är det inte självklart att teddyväduren är en kanin :P Har visat bilder på rasen för kompisar som inte har kunnat lista ut vad det är för djur… har även en lärare som trodde att en kompis teddy (ej vädur) var ett marsvin XD

thexclub
0

teddydvärgväduren ser la ut som en kanin? :) jag skulle iallafall inte ta minste för att det var något annat.. möjligtvis om jag såg de bakifrån och de var en väldigt mycket pälsad kanin

Frida-H
0

#29 men vi är ju kaninnördar - då är det inga problem ;)

Ville bara ge exempel på att det faktiskt finns personer som inte förstår att det rör sig om en kanin…

Tina-lin
0

#28 Så långt tror jag knappast det kommer gå, det har ju inte gjort det på någon annan kaninras. Men visst måste man vara noga med vem man köper djuret av, många bryr sig inte om defekter som bettfel eller anlag för det utan avlar vidare på det ändå men detta problem gäller ju inte enbart teddydvärgväduren utan många andra raser också.

Hahaha det har jag aldrig hört någon säga. Däremot trodde en granne att min gamla kompis dvärgvädur var en hund (bulldog) för att den hade så intryckt ansikte. Det finns många okunniga människor.

lill-jarven
0

#16 Det var inget illa menat alls, man får tycka om precis Vilken ras? och vilket utseende man vill. Själv tycker jag inte speciellt mycket om långhåriga hundar heller.. eller långhåriga djur över lag.
Jag gillar när man tydligt kan se själva kroppen, musklerna (främst hund då kanske) och alla fina små detaljer. :)
Jag tycker personligen att all den där pälsen täcker allt som jag uppfattar som fint. Förstår du? Även om pälsen i sig såklart också kan vara fin, men ja, det som är under är finare i mina ögon.

(Tycker inte om långhåriga pojkar heller för den delen.. haha)

Ang det tråden eg handlar om så har även jag reagerat på att fler och fler skaffar långhårigt. Hoppas bara att "hysterin" inte ger den effekten att folk avlar på teddysar som inte eg passar för Avel bara för att man vet att man får sålt dom. :)

matilds
0

Min 8 åriga systerson såg direkt att en av mina ungar (Candy) var en kanin, han är inte alls insatt i kaniner heller. Hon är en av de pälsigaste teddyvädurar jag sett! Dessutom är hon bebis så hon ser mest ut som en boll *skratt*.

Vid första anblicken kanske folk tänker "Men gud vad är det där?!" Men nog måste man ha något fel på synen om man inte ser att det är en kanin när man kollar noga. Och på bilder kan det vara svårt att se också, man måste ju SE kaninen i sin helhet för att kunna SE vad det är.

#32 Okej, nej jag tog inte illa upp heller ^^ Själv tycker jag nämligen att de ser precis ut som kaniner, så det är ju kul att höra varför andra inte tycker det..

Jetaime
0

Många har redan skrivet det jag tänkte skriva så tänker inte sklriva så mkt..

Men skulle inte ökandet av långhåriga kaniner (sp. teddylöwen och teddydvv) kunna beror på at detta är världens underbaraste kaniner liksom<3

KvirrZ
0

#5 jooo, du ville ha Höstack ;D<3

tja, det enda jag tänker är: ingen reagerar ju på hur många människor det är som köper tex en dvärgvädur eller hermelin? de har funnits mycket längre och det många fler som köper än en långhårig. och tex teddyväduren är ju en pass ny ras och helt underbar, så varför skulle folk inte vilja köpa? det är klart att fler och fler köper rasen när fler och fler får reda på den, därav stiger den i popularitet. :)
Själv gillar jag kaniner, både långhåriga och korthåriga. Jag köper en kanin av den ras och av tempramentet som tilltalar just mig. Och själv sitter jag här men 2 korthåriga och 2 långhåriga ^^

- Mvh Emma

PaaatyPalm
0

Ja jag kan ju bara holla med dej ^^ , själv har min mamma bestält en litten teddy av miah ^^

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
Salladshataren
0

Fan, jag ska nog starta barbieuppfödning, eller fortsätta med dammråttsuppfödningen med Martina xD

Teddydvv är söta, skulle nog skaffa en sån i framtiden eller annan ras. Vem vet :)

Lendsi
0

ja vill köpa en hermelin, men teddysar e ju himla sööta :D