Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
[Niike]
0

Är du nöjd..

.. med din/a kanin/er?

Eller finns det något som du skulle vilja ändra på hos någon/några av dem? T ex. temperamentet, utseendet, könet.
Eller skulle du vilja ha en annan ras istället för den du har nu?

Berätta :)

[Niike]
0

Jag är nöjd med alla kaninerna. Dock skulle det vara skönt om Fia inte var så revirskyddande.. Men annars är dom bäst som dom är (;

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag e hel nöjd med Zlatan han har personlighet om man tar bort hans små hyss som han har förs ej ibland blir han ju inte samma kanin ^^

men Dollar skulle man ju kuna ändra på lite med att han skulle bli säkrare på världen. han e jätte vaker med sin teckning men han e så rädd och osäker.

KvirrZ
0

Jag är jättenöjd med alla mina kaniner. Det är mina bebisar och jag älskar dom precis som dom är :)<3 det enda jag skulle vilja ändra är Isaac när jag ska klippa klorna på honom, han fullkomligt hatar det.

- Mvh Emma

Clariiz
0

Ping Pong och Lollipop kunde gärna få ett bättre temperamt, och kunna hålla sig i ett bra hull..

Annars är jag nöjd :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

Absolut inte !  Lilja har fantastiskt temprament, hon är perfekt ! :)

Tic-Tac-Toe
0

Min kanin ska inte ändras!! :) <3

Kim-Lejon-Pelle
0

Jag tycker om mina kaniner som dom är. Det enda man skulle kunna ändra på skulle vara att alla kaninerna slutade att rymma hela tiden.

Salladshataren
0

Att alla mina ninor kunde gå tillsammans utan att de ska bråka. Det var nog de jag vill ändra på hos mina ninor ;D

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

matilds
0

Mio fick gärna vara en hona, då kunde jag behållt honom. Annars är jag hur nöjd som helst ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

thexclub
0

Yes, förutom Sera då. önskar att hon kunde vara mindre revirtänknade i buren

the vanity, it becomes insanity

Kristall
0

Biomon - nope, ingenting vill jag ändra på henne. Hon är perfekt som hon är. <3 I och för sig vore det ju bra om hon kunde se lika bra som hon gjorde förut (hon är halvblind/blind), men hennes dåliga syn har bara gjort att hon har börjat lita på mig mer och mer, så. :)
Saga - nja… förut var hon världens goaste, både i buren och utanför. Nu får jag inte ens fylla på hö utan att hon nafsar/bits. :/ Men det går väl om antar jag (hoppas det iaf.!) eftersom hon ännu är rätt så ung. Så att hon "skyddar" sitt revir är ganska irriterande, men utanför buren är hon lika snäll som förut.. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Michiis
0

Jag är nöjd med alla mina kaniner ;D Alla har sina personligheter lixom ^x^

// Michis

Zvintos
0

Det enda jag skulle vilja ändra, är på Järnsaxa.
Och det att hon skulle vara lite lättare att lyfta.
En 8kg kanin som är lite halvt höjdrädd är ingenting att hurra över.

Förutom det så skulle jag inte ändra någonting hos dem. ^^

PaaatyPalm
0

är nöjd med min nin.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Niike]
0

Nu kom jag att tänka på en sak jag skulle vilja ändra hos Alpha när jag läste #13. Lättare att lyfta - ja tack!

molly__totte
0

skulle vilja ändra tempramentet och så at dom va renrasga löwen en blandade med dvärvärdur och teddy men annas peketo

flisan93
0

Jag kan börja med att säga att jag älskar Frallan som den hon är. Men jag kan några nackdelar med henne. Hon är till och börja med inte världens lugnaste kanin och hon är väldigt envis. Hennes temperament har även varit ett problem en tid men som för ett tag sen försvann helt och hållet men som nu börjar synas igen. Hon måste ha en ägare som visar snabbt att det inte är hon som bestämmer(som jag). När hon väl är lugn och inte har vaknat på fel sida så är hon den underbaraste kaninen man kan ha. Skulle aldrig kunna byta bort henne även om hon kan vara en liten djävul ibland;)

Fnyan
0

Jag är jätte nöjd å jag älskar mina 3 kaniner :D <3 fast ag funderar på att köpa en renrasig kanin åxå :) så de går att avla renrasiga ungar + utställning m.m :)

[Wera]
0

Är ganska nöjd ja :D Synd bara att Lillan är lite liten (hon är bara 8 veckor men är endå liten tycker jag, jämförelse med mina andra kaniner när de var 8 veckor) för hon verkar så svag.. + att just nu verkar hon ha ett brutet bakben eller iaf. skadat. Min andre kanin (Gossen) som jag delar med syrran är jag super nöjd med iaf. hans personlighet, men önskade att han var en hona (som vi trodde först), det vore också kul om han hade en lite roligare färg :D Jag har dvärgvädurar.. men skulle vilja haft teddy dvv men de går ju inte ställa ut dom så därför har jag dvärgvädur xD Men Gossen är nog dubbelmanad dvv.. men det vore roligare om han hade varit teddy elr peking ;D

Veero
0

nöjd med alla kaniner fast önskar såklart att dom fick bättre poeng på utställningarna :)

[Wera]
0

#20 Det är väl inte det viktigaste? Egentligen borde man inte bry sig så mkt om bedömningarna och deras utseende, alla är underbara väl!!?

flisan93
0

#21 håller med.

thexclub
0

#21 #22: ? om jag ställde ut mina kaniner och de inte fick så bra poäng skulle jag också önska att de fick bättre poäng. Men det betyder ju knappast inte att jag inte älskar dem?

the vanity, it becomes insanity

Jetaime
0

Jodå, jag är nöjd med mina kaniner, bara EXTREMT missnöjd med hur "uppfödarna" (om man nu kan kalla dom det :O) har skött kaninerna… gäller inte alla kaninerna men dom flesta. Temperamentet är bra på allihopa, men dom har inte haft en vidare bra uppväxt och de är svårt att träna upp.. men det blir bättre, alla är jätte keliga och go..men det är ändå för j'vligt..
jepp..

jees94
0

Jag är super nöjd men min Nisse, i alla fall efter kasreringen :)
Finns inget jag skulle vilja ändra på <3

[Wera]
0

#23 Jo, men nu råkar "Veero" vara min syrra xD Och hon verkar (enligt mig) nästan "bara" tänka på utställnings resultat och klagar osv.. för jag har lite bättre resultat för hon valt en svårare teckning osv..

emmsaaan
0

Uzza skulle kunna ha bättre temperament. Myra är nog perfekt :)

[Wera]
0

Från mina inlägg #26 och #21 vill jag inte starta bråk! Iaf. inte med Veero, de kan vi göra nu här hemma så ni slipper läsa det hehe ;D

Jennie104
0

Jappo är HELT perfekt, En dröm kanin<33
Men hon hatar när man klipper klorna på henne, det är det ända<33

repekka94
0
  1. Candy kunde ha bättre hull och lite bättre temprament mot andra människor än mig
  2. Linus är nog perfekt <3
  3. jumjum skulle kunna lyssna mer och inte springa iväg när man försöker fånga han fast han retas mest XD
  4. Stampe gillar jag helt enkelt inte men han har annars super temprament mot människor ej mot alla kaniner eftersom han är väldigt hanig
  5. min nya kanin som jag inte bestämt namn på som kommer om 2 veckor renrasig vit blåögd hermlin verkar ha bra temperament
Lans
0

Tryggur: Hyfsat nöjd. Han har ju sina stunder när han har lite taskigt humör (eller ja, mot mig är han OK nästan alltid, men inte mot andra). Hade han inte haft de hade han varit perfekt (: Sen skulle han ju gärna fått bli lite biffigare

Linus: Inge fel på hans temperament inte! Super härligt och mysig. Dock lite lugn för min smak.  (#30 Klart han är perfekt när han är min;D)

Maja o. Lina: Skulle gärna fått vara lite mer sociala och inte lika fjantiga som dom är.

Ava: Är lite "mesig" ibland. Hade velat att hon skulle vara lite tuffare (:

Timsan, Lasse å Sasse är jag nöjda med än så länge iaf. Sen när dom blir könsmogna kanske dom förvandlas till tre små monster(; haha

Skulle iofs vilja att Lasse blev en hona. Men men,,

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

repekka94
0

#31 ^^)

Taci
0

Jag skulle önska att Berit inte var så revirskyddande i sin bur. Sen har hon väl lite småskavanker på sitt utseende som inte är jättefint, typ mindre päls på nosen där hon hade ett sår en gång, hakpåse o så, men det bryr jag mig inte om, hon är ändå sååå vacker :)

Hugo har jag nog inget o klaga på. Måste fundera lite :P

Mickis1994
0

Penny är perfekt. Inget fel på den tjejen.

Naomi är också perfekt. Hon ska bara lära sig att tycka om att vara i famnen en lite längre tid bara. ;)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Lans
0

#33 Ååh, Berit! De är rexen va? eller en svart sak iaf? Har funderat skit länge över vad hon heter..kom bara ihåg att de var ett "tant namn". ;D

Priser och info:

Taci
0

#35, haha :) Hon är blå wiener/belgisk jätte - korsning :) Det är min Bettan-Spättan det ;D

Lendsi
0

Jag är nöjd med alla mina kaniner, fast två ska säljas. (är kaninuppfödare) Totte( hane) är tillgiven som en hund, men lite väl "pervers" (ganska jobbit) Mia, gillar inte att bli buren (inte så bra) Ungarna, helt underbara och gillar att hälsa på folk och pufffa med nosen. Kommer ju när dom bli vuxna att få "mera" personlighet om man säger så :P Tihihi ^^

Lans
0

#36 Haha., okeej, ja men de va hon ja mena iaf:D  (haha, ja hon kanske inte var en rex direkt ser ja nu^^)

Priser och info:

Moonstrike
0

Jag är nöjd med dom :) men..

Rufsan - det skulle inte skada om hon var lite snällare när man ska fånga in henne, men det är hennes personlighet och jag älskar henne för det <3 Men lite lättare att fånga så jag kan ha henne i en större Hage.. Sen att hennes wannabe dubbelhaka försvann o lite av magen.. Om hon gillade att hoppa hinder skulle det va ett + också^^

Biggles - Att det gick att lyfta honom längre sträckor. Att han skulle komma när man ropar. Sluta va lite "revirsförsvarande" i buren. Väga lite mer samt få bort sin fällrand på nosen snart ;) Och att man kunde klippa klorna på honom…

Men dom är perfekta som dom är, även om det är lite småsaker jag vill ändra på :)

Jojsan
0

Jag tror inte det finns något jag vill ändra på hos Channie.

Skulle gärna viljat att Cassie inte skulle vara så rädd av sig och kunna gå lös ute som hon kunde för bara några veckor sen.. Hon verkar också ha dålig syn och hörsel och det är ju inte så bra..

Totte skulle jag vilja att han skulle sluta pissa på allt och alla som rör sig x) Ja, och sluta vara så "hanig", men han är ju hane så x)

Men jag älskar dem som de är <3 Det är t.ex. en del av Cassies personlighet att vara lite jobbigare vissa perioder… . x)

Rafflan
0

Jolene har värden underbaraste enligt migd då, å ser inga problem i hennes beetende/personlighet/tempramen. Däremot har hon en ganska "fult" utseende. Men enligt mig gör det henne bara ännu mer unik å ännu mer älskvärd^^

Katter3
0

Kiwi är bra som hon är, fast hennes lilla dubbelhaka kunde gärna försvunnit. ;)
Nowa kunde varit lite lugnare och lite gosigare. Skulle velat kunna bära och klippa klorna på henne, så som det är nu känns det inte speciellt bra. :/

Men även om man har saker man vill ändra på, så är de perfekta ändå! <3

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

J-Parnebo
0

jag är nöjd med min kanin, skulle inte vilja ändra något hos han<3

[Lill-Kotten]
0

Jag älskar Fridolf, bara att han sprattlar direkt han ser buren x) så jag har alltid klösmärken på armlederna.

Och kotten är ganska feg & skygg.. men lugn i famnen.

[Zoie]
0

Jag är nöjd med Zoie. Hon är det bästa som har hänt mig <3

lill-jarven
0

Jag är väldigt nöjd med Hubert :) Han är lättsam, lugn och lagom mysig. Går bra att klippa klorna på och hyfsat lätt att "fånga" osv

Leia är lite osäker än så länge men å andra sidan har hon blivit enormt mycket mer framåt sen hon flyttade hit för bara 1½ v sen så det kommer nog :) Att hon bor med lugnet själv (Hubert) hjälper säkert en massa eftersom han litar på mig och inte reagerar på hennes fjantigheter ^^ Tror hon kan bli riktigt riktigt fin och go.

malinroth
0

Japp, ag är jättenöjd :) finns dock småsaker som skulle kunna ändras.

Det jag skulle vilj ändra på är väl typ at jag skulle vilja att både Lilo och Stitch inte blev skendräktiga så ofta (för deras skull) och att dom skulle gå att ha ihop fortfarande. Sen skulle ag vilja att Stitch la på sig lite, hon känns som ett litet skelett, tror dock att hon håller på gå upp lite nu för hon har börjat äta bättre nu efter en tids matstrejkande (hon var rätt liten redan innan den okså). Jo en sak till! skulle vilja att de inte var kabelbitare så jag kunde ha de lös i lägenheten på heltid!

Siggen
0

Haha :) Jag skulle vilja ändå så att Fiona har rätt teckning, så hon är utställningsbar (hon har några "prickar" som är fel..), för hon är jättefin! Och att Alice hade ett helt öra så hon också vore utställningsbar, för båda är jättefina.. Alltså, Alice är mamma till Fiona och när hon var liten så typ bet en annan kanin av hennes öra för att Alice skyddade sin unge, dvs Fiona :) (Det är vad jaghar hört av förra ägaren)

Annars ÄLSKAR jag mina småkaniner :) alltså, jag älskar dom även fast de har några små fel, men det måste man leva med :)

Mvh Sigrid