Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 468 ggr
Deco
0

Töserna "rider" varandra...

Jaa, mina tjejer är systrar och har bott tillsammans hela livet. Nu har de börjar lukta på varandra och även "rida" varandra. Jag vet att de kan göra så när de blir könsmogna (de blir 4 månader i början av juli) men betyder det att de inte kommer kunna fortsätta att bo tillsammans? Eller finns det fortfarande en chans att det kommer att fungera? Än så länge har de inte visat några som helst tecken på bråk utan verkar fortfarande trivas i varandras sällskap.

[Wera]
0

De kommer nog kunna bo ihop.. vi har en kastrerad hane och en hona som gör så (honan gör det på hanen bara) de är dock 4 och 5 år gammla XD Och det händer inte så mkt.. vi hade även 4 honor tillsammans (mamma och 3 syskon) de bodde ihop och gjorde så på varandra ganska ofta .. gick endå bra. Men alla hade en stor hundgård så de kunde komma igfrån varandra typ.

KvirrZ
0

att de rider på varandra är för att bestämma vem av dom som ska vara högst i rang i buren. Så länge de inte börjar bråka är det inga problem :)

- Mvh Emma

Deco
0

Det är då hur lugnt som helst mellan dem än så länge så vi håller ett extra öga på dem då så de inte börjar bråkar. Jag hoppas så innerligt att de kan fortsätta bo tillsammans! :)

Tack för era svar :)