Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1157 ggr
thexclub
0

Fyfan asså.

Då är det dags att sätta lås på burarna då…

Idag när jag kom ut och skulle utfodra kaninerna såg jag att Chevy och Candy satt nedanför trappen och åt gräs. Jag blev såklart grymt förvånad och ropade på dem och lyfte upp dem. När jag kom till kaninburarna hittade jag en krossad keramikskål på marken och alla burarna öppna. Satte in Candy och Chevy och började leta efter flera kaniner. Hittade Expo en bit bort på tomten och tog in honom. Roxy hittade jag på baksidan under en husbil, tog ett tag men fick in henne också, och hittade Flame under trappan.

Sen var det bara Sera kvar, som jag inte såg nånstans. Letade i ca 20 minuter på tomten/baksidan men såg henne inte… Satte ut hanarna i hagar och ställde fram en transportbur med mat i för att locka fram henne. Väntade i 15-20 minuter och sen kom hon smygande från grannens tomt, nosade lite på Expo och gick in i transportburen.

Man blir ju grymt förbannad över att någon jävel går in och släpper ut ens kaniner och dessutom krossar en matskål av någon jävla anledning. Jag är jätteorolig för att honorna ska vara dräktiga… Roxy tror jag visserligen är steril och Candy och Sera brukar vara svårparade, men det är ju ingen garanti på att de inte är parade… Och Chevy vet jag inte..
Flame, Sera, Candy och Chevy är släkt (sera är flames mormor, Candy är flames mamma och Chevy är flames syster) så det blir dessutom inavel… Great alltså.

Kommer avliva alla ungar som eventuellt föds pga att jag varken har tid eller kommer få sålt på det, och det kan vara inavel. Sen har inte Sera världens bästa temprament..

fyfan asså, att folk orkar. De har ju hållt på att retas/jävlas med kaninerna när de är i hagarna förut men sånthär trodde jag inte skulle hända..

the vanity, it becomes insanity

Devin
0

Vilken jävla stil! Du vet väl att du kan anmäla till polisen.

Sashhi
0

FY FAN ! Har dom inget liv eller ?!

Not your mom, not your milk.

PaaatyPalm
0

Men snälla någon :O :@!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

Men gud.. >.> De har väl inget liv då.. de som gjort det alltså :S

Några släppte lös våra kaniner så vi gick och letade efter våra 4 honor (de är syskon och en mamma) i över 1 timma.. de var alla utom mamman i skogen -.-

MarHai
0

POLISANMÄL!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Feliciaa
0

FYFAN ASSÅ !
jävla idioter som går runt och gör så :@

thexclub
0

Ja usch, man blir så jävla förbannad… att folk orkar. Jag är grymt rädd att Roxy är dräktig för hon är ju över tre år nu.. och har aldrig haft kull innan

#1 + #5: ja, det blir polisanmälan

#4: nej usch, vad jobbigt :/

Ronja_07
0

FYFAN de har inge liv när man gör så polisamäl

Devin
0

#7 Hoppas att det inte tog. Har annars hört att man kan åka till veten och göra abort. Dock är det riskfullt och kostar en del. Men det är bara ngt jag har hört. :/

Clariiz
0

Usch fyfan!
Förmodligen samma person/er?

Hur fan kan man göra så!? >.< Jävla ungjävlar!!! >.<
Hoppas verkligen dom inte är dräktiga nu! ..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

L8sson
0

har varit med om samma sak.. usch att folk är så dumma ?? man blir så irreterad.. -_-

hoppas de inte blir några ungar iallfall

Lans
0

Fy vad sjukt :S  Hoppas ingen av dom är dräktig iaf.  Tänk att folk inte har bättre saker för sig..

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Zvintos
0

Säger som #1 & 5: Solklar polisanmälan!

Salladshataren
0

Jag tycker du ska leta upp dem skyldiga och ringa till Hells Angels och leja dem till att misshandla dem skyldiga idioterna ;(

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jojsan
0

>.< Att de orkar, verkligen nedrigt gjort. Bra att du ska polisanmäla.

denisesalomonsson
0

fyfan :@

polisanmälan direkt !!

emms
0

asså gud! Hur fan kan man vara så dum? :@ nu blir jag lite arg här :/

Emma

DodeN
0

#14 visst att man blir arg, det blir jag med, men att leja någon annan att misshandla dem som gjort det gör en till sämre än den som släppt ut kaninerna. JAg tror knappast trådskaparen vinner något på att skada dem som ev. är skyldiga.

Ibland måste man tänka ett steg till innan man skriver för det kan finnas personer som får för sig att det är rätt att skada andra.

Polisanmäl och prata med ev. grannar om dem sett något om dem nu inte är med på den här trakasserin det verkar handla om. Fruktansvärt att folk ens orkar och har vett att hålla på så där.

Vi har ungar här som kastar smällare på balkongen när kaninerna är där, men efter att ha skällt ut dem så slutade dem. Fast i det här fallet verkar det inte hjälpa.

[Wera]
0

#14 Haha min pappa känner hells angels (A)

Salladshataren
0

#18 Jag var ju bara ironisk där -.-'

thexclub
0

ja det är grymt uipprörande. Blir dock väldigt arg på mig själv för att jag inte hade lås på burarna. Tur dock att mina kaniner /de flesta) kommer när jag ropar

thexclub
0

åååh, fan vad sur jag blir!
Var och handlade och när jag kom tillbaka var Seras bur öppen. Troligen hann de väl inte med mer eftersom vi kom just då. Nu är hundarna ute på tomten, sen ska jag ta in kaninerna under natten.. vill inte ha de ute.

Clariiz
0

#22; Men vafaan >.<

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emms
0

jävla idioter alltså :@

Emma

Keligast
0

idioter :@

Zvintos
0

Men suck, vilka idioter!
Det är såna gånger man önskar man hade hasparna/"låsen" kopplade till el eller liknande, så de får sig en sjujäkla stöt när de försöker öppna dörrarna!

Är så glad att jag har lås och att jag bor som jag gör.
Igen kan försöka bryta sig in i burarna utan att halva grannskapet ser det.
Dessutom har nog de flesta därikring sett Balder (vovven), så då lär ingen tordas gå in på tomten som inte känner oss, även om vovven flyttat tillbaka till pojkvännen. =P

Ync
0

ungjävlar! :@
Har du inte lås på burarna?
isåfall så hade du tur idag. något värre kunde hänt,
de kunde lika gärna tagit livet av de allihopa.
fast det är såklart, man väntar sig inte att det ska hända
en själv.. :|
hur fan orkar man.

thexclub
0

yeah.. ska flytta burarna till baksidan så att jag kan se dem från fönstret hela tiden. Sen får jag väl fixa lås.

#26: åh, najs med så. Vår tomt är "inhägnad" så man ser inte från andra tomter typ..
Trodde inte heller att nån skulle våga gå in eftersom hundarna springer omkring och skäller hela tiden men tydligen. Fast balder ser nog lite farligare ut än mina ;P

thexclub
0

#27: nej, jag har aldrig tänkt att någon verkligen vågar gå in. Folk brukar inte ens våga stå utanför eftersom hundarna hoppar och skäller…
Jo jag jag vet.. ska köpa lås imorgon, sen får de bo inne tills dess

Salladshataren
0

Skaffa videoövervakning ;D

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#28: Inte ser väl Balder mer farlig ut heller.
Han som är så liten. Räcka ut tunganOskyldig

Tycker faktiskt det är helt bedrövligt att man ska behöva ha hänglås på sina burar.
Att folk inte kan skilja på "ditt" och "mitt" gör mig galen!

Sosso
0

Men för i helvete :@ Snacka om att vilja reta upp en!

MarHai
0

Rävsax, fallgropar, elstängsel, automatiskt ljud, grizzlybjörn…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

emms
0

skriv en liten hotlapp och sätt den på burarna så kanske de inte gör om det ^^. Annars är det bara att ta fram hagelbössan ;)

Emma

Siggen
0

Tur att man bor som man bor.. (jag asså)..
Hoppas att ingen är dräktig nu! :/ Vore katastrof efter det du har berättat.. :( Och asså shit att man ska behöva ha lås på sina burar! :@ Gör mig så himla arg.. när jag var liten köpte vi en kanin från en uppfödare som  hade varit med om att några hade släppt ut några av hans kaniner, men mer hann de inte, han jagade bort dem..

Mvh Sigrid

[Wera]
0

Tur att jag bur som jag bor XD 2km in i skogen tyå.. på landet utan grannar eller någonting, inga kommer hit.. + att mamma alltid är hemma och vi ser alltid burarna (för att komma mot burarna måste man gå förbi huset, förbi fönstret till köket där mamma alltid är och kan se) ;D Men där vi bodde tidigare, hade vi dom på baksidan då släptte några ut våra 4 honor. Men sedan dess hade vi lås så det hände aldrig något mer.

Men en gång när vi hade 2 fisk mås ungar (vi räddade dom typ) så hade vi dom i en tunna med vatten där de fick simma typ XD vi gick in en stund och så sprang Nils (min lillebror) in och sa att våra GRANNARS barnbarn höll nästan på att dränka fisk måsarna!! Asså gud vad arg man blir! :@ Men de klarade sig, men de doppade lixom i dom i vattnet helt lixx… >.<

RatLover
0

Usch man blir så sur!! :@ Tycker absolut du ska anmäla!

Viljans
0

Men herregud… Om du inte redan gjort de så borde du polisanmäla, tycker ja iaf.. :) Dumma idioter asso…

malinroth
0

men åhh >< det är det där jag är rädd för när ag funderar på att ha kaninerna ute i sommar…. tror de får bo inne på natten ändå. kan ha de i hagar på systers gård eller i stugan(kommer att bo där när jag är i Kiruna i sommar) och ta in dom när man åker iväg och på natten. Tur att de mår bra och så än så länge iaf att du hittade alla och så. Hoppas nu bra att ingen blev dräktig! Håller tummarna! *tröstkramar*

Thumper-KG
0

Jag är glad att jag har ett stall till mina snart….

sputtnick_plexus
0

Men åh! :(

LolloT
0

FAAN VA TASKIT GJORT ! :@