Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1264 ggr
flikkan
0

Åh nej!? :'(

Idag så har jag varit i skolan hela dagen och när jag kommer hem så sa min syster; Tindrah har inte päls på magen och hon springer runt med en massa löv i munnen. Jag bah; Jag det är för att Tindrah gillar att leka med maten och hon fäller mycket just nu. Så när vi kom hem skulle jag ta ut ninerna i hagen och då märkte jag att där var verkligen inte päls på en del utav magen OCH hon var vääldigt rund och precis som om det ligger hårda små vad ska man säga.. avlånga grejer i magen på henne. Och hon Har ju "varit" tillsammans med Texas innan vi fattade att det var en hane.. ( Texas då )

Tindrah är lixom 1 och ett halft år gamal! Vad gör jag om hon är dräktig!? Hon kommer ju antagligen aldrig klara sej :'(

Jag känner mej så skyldig! Vad ska jag göra om hon försvinner!? :'(
Kan någon hjälpa mej!?

Sashhi
0

Jag vet flera honor som klarat sig galant att föda för första gången över ett år ! Kondtitionen är viktigast, men det är ju alltid svårare för honan att få ungar då över ett år.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

Jag parade en hona som jag trodde var drygt 1 år.. men det visade sig senare att hon var 2 och hon klarade sig jäätte bra .. om jag förstod rätt är du rädd för hon kommer få det svårt att föda elr vaddå? p.g.a sin ålder och att hon aldrig tidigare fått ungar elr :S ?

flikkan
0

Jepps, Hon har aldrig haft en kull och det som oroar mej är att hon är ganska överviktig i vanliga fall..

Har tagit lite bilder… inte världens bästa men men.

Dom kommer om en liten stund ;)

KvirrZ
0

om hon ska få ungarna nu, då har hon ju varit dräktig i en månad. och ni visste ju att Texas var en hane redan 4 maj iaf? och du ska ju ha en till kull med Rozett(och texas då) som beräknas i helgen?

jag får inte ihop det..

- Mvh Emma

flikkan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 en till kull på Rozett? detta är hennes första.

Bild på Tindrah.

KvirrZ
0

#6 jag menar att du ska ha en till kull än den tråden handlar om, inte en till kull på rozett.

- Mvh Emma

flikkan
0

Min Gumma <3

flikkan
0

Bild 3.

flikkan
0

Okej, Det var ju så att Texas och Tindrah bodde i samma bur ett tag på vi trodde Texas var en hona. Sen nu så har vi ju fått hem Rozett som har blivit parad med Texas. Och nu verkar det som att Tindrah också är dräktig… Förstår du? Eller är det jag som inte fattar vad du menar?

KvirrZ
0

Om du hade henne ihop med Texas innan du visste att han var en hane skulle hon ju vara åtminstånde på dag 39 nu…

- Mvh Emma

KvirrZ
0

så menar jag.

- Mvh Emma

flikkan
0

Bild 4

KvirrZ
0

har hon boat med pälsen hon tagit bort?

- Mvh Emma

flikkan
0

#10 okay, Ja, det är det som jag oroar mej för att hon har gått alldeless för många dagar dräktig.. Vi ska ringa vett imon.

Är så nervös för min tös

flikkan
0

#13 ja, Men eftersom jag trodde hon blivit skendräktig? så tog jag väck det… Men det var nog en vecka sedan nu.  1 eller 2

flikkan
0

någon som tycker att hon ser dräktig ut på ngt sätt?

[Wera]
0

Min dator dampar så jag kan inte se bilderna tyvärr >.<

KvirrZ
0

om hon varit dräktig i över 39 dagar så är ungarna troligen döda, då måste du till veterinär!

- Mvh Emma

flikkan
0

#18 vad gör man om ungarna är döda och om hon inte föder dom?`

flikkan
0

puttar

Zvintos
0

#19: Samma som när en människa har problem med att få ut sitt barn - kejsarsnitt!
Tas hon inte till veterinär, är risken stor att hon istället dör av likförgiftning (pga ungarna som ligger i magen).

[Wera]
0

Precis som #21 skriver så kan dom dö.. min hona var nära på att dö p.g.a likförgiftning, hon födde ne unge, 4 dagar senare började lukta om henne så vi åkte akut till vetten på nyårsafton och hon drog ut ungen.. annars skulle hon fått lov att avlivas sa hon för man inte kunde göra kejsarsnitt.

MajaaR
0

Alltså, inte för att det har med dethär att göra, men vad menar ni när ni skrivet putt ?Generad

flikkan
0

Okej, Jag var nu ute med mamma och visade. Sen räknade jag på allmänackan och där stog det att Rozetts ungar ska komma NÄSTA helg. Och Tindrah fick en egen bur nu och hon började boa direkt när hon kom till den. Tindrah parades ca 1 vecka innan Rozett så antagligen kommer Tindrahs ungar denna helgen. Rörigt, mitt fel men hoppas ni förstår!

flikkan
0

#23 hihi, Det menas med att man puttar upp tråden så att den hamnar under Senaste inläggen så att fler lägger märke tilll tråden och kanske kollar igenom och läser tråden..

Jag är lite dålig på att förklara me jag hoppas du förstår!

[Lill-Kotten]
0

man typ puttar upp tråden :)

flikkan
0

Förlåt för att jag rört till det så mycket nu med mina dräktiga honor. Hoppas det är okey :)

MajaaR
0

okej ;)

Tina-lin
0

#24 Du menar att Tindrah tjyvparades en vecka innan Rozetta? Men om ni visste att Texas var en hane den 4 maj hur kunde hon då bli dräktig?

flikkan
0

#29 Jag har väll inte sagt att vi viste att han var en hane den 4 maj? 

Kan någon låsa tråden, Tack? :)

PaaatyPalm
0

#30 jo det har duh

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

flikkan
0

#31 var och när?

Tina-lin
0

#32 Jag har puttat upp tråden där du skrev det

MarHai
0

Jag tycker det låter som en planerad tjuvparningskul.

Men men, tur att det gick bra, och lycka till med ungarna! :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

PaaatyPalm
0

#32 sök på Texas

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com