Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1711 ggr
Mickis1994
0

Planer

Vad har ni för Kaninplaner i Veckan ? :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

ciss
0

Inget speciellt, tar dagen som den kommer, beror väl på vädret och sådär. Ska nog hoppa lite med Essy i helgen, och så ska jag strax ut och städa burarna :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

Det vanliga, vara med dem. Motionera, gosa, hoppa, fota.. Inget speciellt alltså ^^

Mickis1994
0

I helgen ska jag Hoppa hinder med Penny ;) Och träna då lite på höjd. Det beror också lite på vädret, får hoppas att det blir bättre.

OCh på Fredag ska mamma (eftersom jag är i skolan då) hämta Naomi :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Sashhi
0

Ska fixa Hiroshi's bur & på fredag hämta henne, kanske träffa Mickis. ^^

Not your mom, not your milk.

Lippo
0

Ska hämta Elvira på fredag <333 Ska du också få hem en kanin då Michis? :)
Blir väl att fixa det sista på ellie's bur som bodel och lucka så man kan öppna buren. Ska städa alla kaninburar i helgen, antingen på lördag eller söndag.

PaaatyPalm
0
  • Bygga klart rast/markburen
  • träna Ville & Twix på hoppning
  • städa burar
  • Köpa in litte nya grejer till burarna
  • Ev måla box dörrarna
  • Fixa ljus till alla boxar
  • ev köpa nytt sela ( H till Twix )
  • och det vanliga ut o springa
  • ev ska pappa börja bygga några hinder, men tror dock inte det.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Jojsan
0

Just det, jag ska kanske fortsätta bygga på hagen. Det har varit ett vinteruppehåll då jag inte kunnat bygga.

Sashhi
0

#5 - Både jag & Mickis ska hämta systrarna Hiroshi & Naomi, på fredag alltså. <3

Lippo
0

#8: Åh vad roligt! Visa bilder sen när ni har fått hem dom! :)

aliciia
0

jag ska hoppa med pontus om han vill :) annars har jag inga plander ^^

Lans
0

Ska väl hoppa med TryggSnygg iaf. Och Linus.

Sen blir det väl "det vanliga". Tömma massa toalådor. Motionera massa. Mata en massa. Och sånt (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Sashhi
0

#8 - Haha, OM jag ska ! Jag ska överbelasta hela KIF. xD Skoja bara. x)

[Niike]
0

Borsta Ballis blir det varje dag, den hårbollen :)
Tänkte städa hos alla i helgen, och fixa klart burarna i veckan/helgen. Flytta upp Ballis till sin riktiga bur, nu bor hon brevid Niike eftersom inte burarna hann bli helt klara.

Annars har jag inget inplanerat.

teddykaniner
0

Parningar och sånt…*suck*

Med vänlig hälsning,
Jenny

flisan93
0

Det är beräknat att Frallan ska få sina ungar nu på lördag så det blir nog det som är speciellt;) det pirrar i magen

Frihetens
0

Är i full gång med att träna ungarna på att ligga lugnt och stilla på rygg i knäet. Tränar även kloklippning & borstning. Sedan kommer det några och kollar på ungarna i helgen, så får vi se om de väljer att tinga någon.

emms
0

måste måla kaninbordet snart *suck* det är tråkigt :(

Emma

kastanjen
0

Min plan är att få Leonoras lilla minsting unge att överleva, är bara hälften så stor som de andra (2dygn idag). Fick hjälpa den att dia idag, tror att den varit död imorgon annars. . .

Håll tummarna för lillen!!

Taci
0

#18, jag håller också tummarna :)

Jag har inga speciella planer, det knallar på som vanligt :) De får komma ut o skutta o ha sig, o så blir det kel. Ska städa burarna imorrn. Tänkte försöka borsta Hugo nån dag också, så man får bort all lös päls :P

Jojsan
0

#18 Hoppas den klarar sig! *håller tummarna*

Michiis
0

Jo, på lördagen (17 maj) ska jag på utställning i mora.. Ska ställa ut ungarna i klass M, Och så ska jag hoppa med min kaninhane (tävling för första gången, både för mig och kaninen xP)

Ja, och så blir det städning.. Och påbörjan at bygga fyrfackare. Köpa in hö, halm och spån och kanske torrfoder (håller på att ta slut snart ) xD .

och ja en kanin säljs.. Hmh, XD

// Michis

Clariiz
0

Eftersom min rygg håller på att ta död på mig hoppas jag att den blir bra.

Sen tänkte jag börja bygga hus/sitthyllor till alla burarna. Just nu har alla olika vilket inte är så super snyggt :P

Sen hoppas jag på att kunna hämta Elias till helgen. I morgon (tors.) kommer (ev.) några som är intresserade av Rutans kull och ska titta.
Sen tänkte jag börja förbereda Missys bur, samt förmereda mig själv och njuta av sista veckan med bebisarna :') <3

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Naaathaaa
0

Konditionsträna Sune, fortsätta jobba med Lic o gå ut me alla andra. Jag kan ju ine göra så mycket ännu… Hade också tänkt fortsätta bygga på gården så den är klar till på söndag.

Kawaiih
0

Jag ska hämta min kaninunge :) <3 LÄNGTAR!!!

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Niike]
0

Den här veckan blir det att åka och hämta nytt spån, hämta Yum Yum och mysa med kaninerna :)

Rafflan
0

Ska köpa ny bur i morgon å sen på lördag kommer en marsvins kompis å ska bo hos dom :P

Det är väl planen, sen tar jag dan som den kommer ;)

matilds
0

Har lämnat Mini, Tickans ägare har hämtat henne å så. Ska åka till Granngården hade jag tänkt, köpa lite mat, spån, halm & hö. Sen ska jag åka och lämna Yum Yum :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

[Wera]
0

Inte mkt, men tror att pappas kompis ska börja såga ut alla delar till den blivande 4-facks buren som ska byggas :D

Jo syrrans kanin unge ska tillbaka till vetten för att underöska ögat om det blivit bättre, och så kanske vi ska ta med Gossen för att kolla vad det är med hans öra (han har som en vårta).

KvirrZ
0

Kastrerade Kotten idag, sen blir det väl mys och spring som vanligt :)

- Mvh Emma

jees94
0

Hopptävla Nisse på Lördag.. det är väll bara det

L8sson
0

ska bara gosa med kaninerna och fira att de e lov nu =)

hoppa lite mer med Zlatan han börjar fatta igen :P

PaaatyPalm
0

idag va jag hos nathalie ( silvergläntans ) och tränade med 2 andra. imorgon blir det bara mys och skura stallet. På lörda ska jag till tollarp och tävla kanin hoppning och det tar hela dagen ( 7-20 typ ) men det ska bli super kul. På söndan ska jag till höör och kolla på kaniner och tästa könsbestämma de, om det går.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Caaassie]
0

Ska debutera Viggo på lördag :D

Clariiz
0

Jag måste verkligen fixa mig lite plankor så jag kan bygga ihop lite hus till knuttarna..
Men jag lyckas aldrig ha tid eller pengar till det (A).
Det få se helt mobbat ut med deras totalt omatchande "bostäder".

Imorgon tänkte jag (om vädret tillåter) ta med mig lite fika och typ 2-4 av knuttarna och sätta mig i skogen och "fika" med dem :) Annars ligga på gräsmattan och softa och bara mysa. Och bli hörselskadad av Lollipops överdrivna knastningar -.- *suck* jordbävning..

Sen ska jag nog städa burarna, jag borde nog tvätta handukarna jag har i transportburarna.. får ta och fixa det.
Sen på måndag ska jag ner (? ehm.. iaf åt vänster) till västerås och köpa mig lite skålar, flaskor, höhäckar och ev. någon transptbur.. Toalådor skulle sitta fint också! :)
Sedan ska jag ju på måndag hämta lille Viggo (<3) också.
Och såklart hoppas på att Rutan är dräktig nu! Annars är det andra gången hon går tom :/

Sen måste jag ta och ringa till Lars-Åle Asp om uppfödar nummer.. Fast iof är telefoner scary så det blir nog att jag mejlar istället (A).
Sen måste jag inreda lite roligare i facken, rev ju ut allt när de flyttade ut, sen blev vädret inte så great längre >.<..
Får ta och fixa det ..

Åh sen ska jag ner till knallen med iaf. Lollipop och Missy :) Se hur de gillar "stranden".. Fast iof. är nog förmodligen dom där men ej skit samma.. Det ska bli kul :)
Sen måste jag börja hoppträna lite.. Latmaskarna.. :P
Iof. behöver paps bygga lite hinder åt mig.. Krukor och kvastar är inte allt för kull..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Viljans
0

Ska mata och så, men annars så ska ja med Ceasar till min faster och sova där i 6 dar, hon bor i Finspång, vi åker på Söndag :)

[Caaassie]
0

#35: I gonna miss you :( <3

Viljans
0

#36 Gonna miss you to :(<333

ciss
0

I helgen ska jag på hoppläger i Umeå, blir buss dit som vanligt. Vi ska bygga hinder, se film, tävla & sådär :)

Efter helgen ska vi ta hem lekstugan till kaninerna också, pirrigt! Den väger massor, men det kommer säkert gå bra. Och så ska vi troligtsvis börja bygga på den lite också :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

aliciia
0

jag ska bygga 2 bolådor, en  till pont. å en till Ava :)

PaaatyPalm
0

Denna veckan:

• Tävla i Tollarp
  • Skura stallet
  • mysa
  • kolla på kaniner och se om jag kan hjälpa till med kön.
  • myska i skogen och låta snutte springa hejvillt

Nästa vecka:

• Bygga hinder
  • städa boxarna & fixa så alla blir lämpliga att bo i
  • ev hämta en till bebis
  • inreda de tre sista boxarna + inneburen
  • bygga hus
  • mysa
  • köpa 2 vattenskålar & 2 matskålar
  • sele träna den nye
  • anmäla till tävling i lund
  • hoppträna