Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1608 ggr
Taci
0

Idéer till innebur?

Jag ska fixa om lite i mina burar tänkte jag, o vill gärna se bilder på era inneburar, så jag får lite inspiration! :D

Vad använder ni som sitthyllor? Jag har snickrat några egna, men jag gillar dom inte, så vill gärna hitta något annat :)

KvirrZ
0

kan fixa lite bilder senare ^^,

- Mvh Emma

Taci
0

Bra bra =)

Inga mer?

[Wera]
0

Använder sällan våra inne burar men vi har sov hus som både bo del och sitt hylal så XD men min kompis hade en bräda eller kartong i inne buren som sitt hylla förut :) De var uppskattat. Och så hade hon rör, en bräda å golvet där hon hade mat skål och vatten skål, hö häck hade hon och så hade hon en stock typ (det var en ganska stor inne bur) tyvärr var det länge sedan hon hade så (hon har inte kaniner längre) så jag har ingen bild.

Lans
0

Vill också se (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

aliciia
0

jag tänkte starta ensån här tråd förut : O

DodeN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina har var sin hylla, den verkade för klen men håller riktigt bra. Ett tag hade den lilla kanien ett trähus i buren men hon satt bara på det och ville inte gå in. Så nu har dem en hylla.

Den lilla kaninen sitter ofta och sover på hyllan, hon kan sträcka ut sig och sova där, den större kaninen brukar bara sitta på hyllan och sova men oftast så ligger hon under, det verkar vara mysigare så.

Det är fel kanin i buren på bilden, men den lilla är på balkongen och ville inte sitta fint till bilderna ;)

DodeN
0

och andra bilden

Och ja, vi är mitt uppe i att städa burarna nu så därför är det inget mer än lite hö på govlet. Kaninerna är inte i burarna så ni behöver inte oroa er över att dem inte har burmaterial osv.

Veero
0

Det är lite saker du kan ha i buren :) och så är det en bild på en gård med lite saker i^^

aliciia
0

#6 & #7 har du inget spån etc. : o ?

jees94
0

#9 läs #7

sammeth
0

Själv så har mossi kanin en helt vanlig inne bur som är öppen på sidorna och fram så han kan hoppa in och ut hur han vill. Han har hela köket som sitt ställe och gillar ligga i sin kattlåda och under kökssoffan ;) Men när vi är hemma så får han hoppa i hela lägenheten. Han har bara sin vattenskål inne i buren

DodeN
0

#9 jag hann inte skriva min disclaimer innan du svarade tydligen… i vanliga fall så har dem oftast trasmattor istället för spån. Min ena kanin är allergisk mot spån och toalett och liknande vill dem inte ligga på utan bara ha i toalådan. Dem puttar bort materialet och lägger sig direkt på burgolvet. Men trasmattor och fliecetyg funkar. Men så är dem nästan ute i köket eller på balkongen dygnet runt.

Så du kan vara lugn dem har det kanonbra :)

Ibland så har en ena kaninen sitt mjuksdjur i buren, men hon försöker para sig med det så ofta att hon får leka med den utanför buren.

Även jag har en lekboll i buren om dem inte får vara ute och springa hela dagen, grenar, en stor hög hö och kartongbitar får dem ibland.

Den stora klumpen var förälskad i en handduk ett tag och gosade ner sig i den så hon fick ha den i ett hörn i buren.

aliciia
0

Oki ;) pontus ( min ena kanin ) har en gosedjursgris , han tror nog ( tror jag ) att det är en kanin : s <3

KvirrZ
0

Här bor Isaac, Fiffi och numer också Plimpy :)
jag har en "trätunnel/bro" eller ja, ni ser på bilden x) och ett hus som en gubbe från en byggfirma som va på pappas jobb byggde åt mig där dom sitter alla tre tillsammans :)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

In genom luckan, där sitter dom och äter :)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

höhäcken som sitter utanpå musketörernas bur används inte, jag vet bara inte var jag ska ha den, samma med höhäckarna mellan burarna på denna bild x)
Här har kotten fått "kastreringsbytt" i buren, såhär har han inte annars ^^ men han har sin plastsitthylla som han älskar :)

(ursäkta att det är så stökigt runt, jag stökar alltid ner innan jag städar, när jag ska städa då xD)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

det va mina inneburar då ^^

- Mvh Emma

Jojsan
0

#14 Hur stor bur har dem? Fint ^^

matilds
0

Så himla snyggt Emma! Härligt att alla tre kan bo ihop :) Jag vill också ha sånna där stora, snygga burar! :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

KvirrZ
0

#18 150x75x65 ungefär :) tack ^^

- Mvh Emma

KvirrZ
0

#19 tack :D ja, det är supermysigt :)
älskar dom burarna (A)

- Mvh Emma

Jojsan
0

#20 Är inte den buren då för liten för 3 kaniner? Måste inte 3 kaniner ha en bur på 200 i längden?

Micis85
0

#16 Vart köper man en sån där sitthylla i plast? Fina burar!! :)

matilds
0

#22 Tre hermeliner ska ha 150x50x50. Denna bur är 150x75x65. Räcker gott och väl till två teddyvädurar & en korsning (som är lite mindre?). Sedan handlar det ju inte direkt om längden, utan den totala kvadratmetern?

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

KvirrZ
0

#24 precis. jo, Isaac är något mindre+ att fiffi är liten hon med ^^ Och Plimpt ser stor ut, men hon har ju låång päls också ^^

#23 jag köpte den på .. hmm.. vinsta zoo, men den finns på fler ställen :)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

+ att de är ute och skuttar antingen i hagen eller lösa i sitt egna rum stor del av dygnet :)

- Mvh Emma

DodeN
0

jag köpte min sitthylla på arken Zoo, har sett dem på många andra ställen med. Ofta så kallas det tillbehör till iller.

bla. här finns det http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2896

Jojsan
0

#24, #25 En 100x50x50 bur är väl 0,5m2. Minsta yta per djur vid grupphållning ska vara 0,25m2. Eftersom det är 3 kaniner i buren ska den vara 0,5m2 + 0,25m2 + 0,25m2 = 1,0m2 eller hur? Alltså t.ex. 200x50x50. Om jag tänkt rätt är din bur typ 10cm för liten.. Det är ju inte mycket men ändå för litet. Hur många kvadratmeter är buren? Sen tror jag ju på att du har ute dem ofta och så men..

KvirrZ
0

#28 nej, man räknar 0,25+0,25+0,25=0,75. 0,75 är 150x50.
150x75 är iaf 1.125 m².

- Mvh Emma

Jojsan
0

#29 Jag har förstått det som att man räknar 0,5 + 0,25 + 0,25 = 1,0. Eftersom 1 kanin minst ska ha 0,5 och sedan ska man lägga på 0,25 efter varje kanin som kommer in i buren. Men om nu din bur är 1,125m2 så är det ju inget problem i alla fall ;)

KvirrZ
0

#30 nej, man räknar 0,25+0,25. enligt lag får man ha 2 kaniner under 3 kg i en bur på 100x50x50 (även om det är att rekomendera att ha större..)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

(lägger till så du förstår) men om man har en kanin så får man inte ha 0,25 utan måste ha 0,5, för en kanin får inte ha mindre än det. men om man har 0,5 så går det 0,25+0,25 vid grupphållning. alltså har ingen kanin mindre än 0,5 men de ha 0,25 var ^^

- Mvh Emma

Jojsan
0

#31 Jasså får man? Då måste jag ha förstått lagen fel… Ok, bra att du sa det då ^^

KvirrZ
0

#33 vet inte om du hann läsa #32 annars kan du göra det så kanske du förstår ännu bättre :) jo, lagarna är inte alltid de lättaste att förstå. men om fler missförstår lagen som du så kanske folk inte vågar sätta 2 kaniner i 100x50 ^^, tycker själv att det är alldeles för litet för 2 kaniner.

- Mvh Emma

Jojsan
0

#34 Nej, jag hade inte hunnit läsa #32. Nu förstår jag i alla fall :P Jag tycker också att 100x50x50 är för litet för 2 kaniner.. Ska ju kanske sätta ihop Cassie och Totte och jag trodde jag var tungen att bygga en ny bur som var större.. Men nu visar det ju sig att det inte behövs :P Jag ska pröva sätta ihop dem i en bur som är 138x80x60-70 ca.. ^^ Lite OT nu kanske…

KvirrZ
0

#35 misstänkte det eftersom att du skrev samtidigt ^^
Blir nog jättebra mått, ju större desto bättre. :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

#36 Precis :)