Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 811 ggr
aliciia
0

Långhåriga kaniner - underlag ?

Vad skall man ha får underlag så inte allt fasnar i pälsen ?

inte så mkt text.. men aa ;)

flikkan
0

hmm, till mina lejon så har jag halv och hö :)

[Wera]
0

Jag har halm till vår lurviga kanin, det har min kompis med. Det fastnar inte. Spån är dåligt, tidning och/eller halm.

KvirrZ
0

Plimpy har spån+halm, Fiffi klarar sig med spån.

- Mvh Emma

aliciia
0

ska köpa halm imrn ;) men aa, blir det itne tråkigt eller ser det inte helt "dött" ut ?

Tarja
0

Jag använder pressade sågspån som ser ut som pellets fast ljusa ! De fungerar jättebra och det finns på Granngården/Lantmännen och några djuraffärer ! :) Testa gärna det, det finns i typ 2 olika sorter, ett som är biologiskt nedbrytbart alltså att det bryts ned, smulas när djuret kissar på det och det suger upp bra eller den andra varianten som inte smular sig utan kisset suger åt sig och det syns inte att de gjort det ! Och sen så är det lukt och dammfritt ! :P Väldigt bra för långhåriga kaniner ! Och jag har ju Teddyn som inte kan ha vanliga sågspån så det är suveränt!

emms
0

Jag har först spån sen halm på till Muffin (dvv fuchs). #4 jo det ser lite tråkigt ut :/ det ser mycket renare ut med spån :P

Emma

[Wera]
0

Ah, de som #5 har är bra också.. jag hade det till en kanin men hon vågade inte röra på sig.. typ hon var rädd att skutta på det ahha XD Men annars har jag bara halm.

[Caaassie]
0

Jag har spån och halm över som underlag i Elviras bur :)

Tina-lin
0

Jag har spån och sen halm. När jag hade två honor inne i vintras hade jag toalätt + halm.

Clariiz
0

Har har ett tjockt lager med spån, och över det ett ännu tjockare lager med halm :)
Men likförbannat lyckas de små spåna ner sig.. x'D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

Toalätt :)?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se