Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1020 ggr
lovekaniner
0

Hur ska jag göra?

Man kanin börjar få långa klor och mamma vägrar klippa dem o jag ve tinte hur man gör.Vad ska jag göra?

PaaatyPalm
0

det är ingen skilnad med att klippa de och dina, bara att du andvänder en annan klippare

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

lovekaniner
0

#1Jag har ingen så där "special"klippare till kaniner

PaaatyPalm
0

#2 köp en då ;D

20 årig djurgalen moder* 

lovekaniner
0

mm..gåre att klippa dems klor med en vanlig sax?

[Wera]
0

Nej det gör det inte, köp en klo tång som är till katter (de tycker iaf. jag är bäst för "kanin klo tångar" är sega och inte så bra).. kostar ungefär 30kr.

PaaatyPalm
0

säger som #5

Fins kloklippare på vilken matafär/altiallo afär som hälst.

20 årig djurgalen moder* 

lovekaniner
0

Ok.

Bejja
0

Gör bara på samma sätt innan när du har klippt hans klor. Eller så köper du en kloklippare.

[Lill-Kotten]
0

jag tror man kan gå till en djuraffär och klippa klorna om man inte kan det själv.

DodeN
0

Dem flesta djuraffärer hjälper till med kloklippning, jag går dit med våra kaniner när jag har sämre perioder. Är handikappad så jag klarar inte hålla dem alla gånger. i djuraffären går det fort och jag passar på att handla undertiden så hämtar jag dem när jag är klar. Helt perfekt. Min ena kanin har svårklippta bakklor så det är skönt att få det gjort ordentligt lite då och då. Mindre stress för kaninerna, i alla fall min ena. När någon annan håller henne blir hon lugnare så slipper jag kopplas ihop med det jobbiga, hon hatar när folk håller henne.

kastanjen
0

Det går bra med en vanlig nagelklippare också, bara klorna inte är för grova så att de inte går i.

Siggen
0

Jag kör med en liten klosax till hund :) Till typ valpar! Har ju haft valpar, såå :) Det funkar super. Annars kan man ju som sagt gå till djuraffär, vad jag vet :) Tror inte det ska vara så dyrt?

Mvh Sigrid

[chriistina]
0

Det är rätt lätt att klippa klor. Och en speciellsax till kaninernas klor kan du hitta i de flesta mataffärer.
Men annars kan du leta upp ngn uppfödare, de brukar hjärna hjälpa till att klippa klor för en 20:a eller så.

[Caaassie]
0

Var bara försiktig med att inte klippa i pulpan, den brukar ha en lite mörkare färg än resten av klon.

[Zoie]
0

Köp en klosax ? :)  Och om du inte ska köpa en klosax brukar man kunna åka till djurmagazinet och få dom klippta. Det gjorde jag förut nån gång. Har för mig att det kostar ungefär 50 kronor

[Lill-Kotten]
0

jag tror det kostar 20:- på djurmagazinet..