kaninerns rygg
Fick för några dagar veta av en vetrinär att kaniner har mkt kännsliga ryggar.
Jo, en bekant till mig hade under en längre tid haft sin kanin ut i en hundgård. Där den hade bur och oxå då yta att springa på.
Det som hade uppstått var att när kaninen hade sprungit runt i buren hade den sträckt sig så när den skuttade omkring att den blev helt förlamad i bakbenen. Vetrinären sade att detta kunde bero på att kaniner som inte är vana vid att springa allt för mkt kan då sträcka sig så illa att de blir förlamade i västa fall. De fick tyvärr avliva henne..
Snälla, var försikiga med era kaniner så detta ej händer er oxå.
Tack för att du lyssnade. ^^
Kram Liza :)

VIKTIGT! putt ^^
Onödigt att putta efter några minuter.
_"…detta kunde bero på att kaniner som inte är vana vid att springa allt för mkt kan då sträcka sig.."
_Rastar man sin kanin regelbundet varje dag undviker man detta.

#2 Okey :S va glad du va då?
Asså, förlåt mig då om jag vill säga detta till andra för att förhindra att detta händer igen.. -.- Det är förjävligt att behöva avliva sitt djur, du vet väl de oxå??
#3 vem har sagt att hon inte är glad? och hon har väl inte sagt något om att det inte är hemskt att avliva sitt djur? :S
- Mvh Emma
#3; Jag tror inte Maja menade något dumt alls med sitt inlägg? Ser inte heller vart hon skulle vart arg/sur bara för att hon inte missbrukar med smileys.
Hon sa ju bara hur man undviker detta.
Och jag tror och hoppas att alla här på KIF rastar sina kaniner varje dag! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Är ganska trött nämligen "/ Gått ut nian, och haft massa avslutningsfester å så.
Och hoppas inte hon mena nått dumt.
japp rastar mina ninisra varje dag <33