Frallans ungar.
Det har varit mycket tårar och pirriga nätter. Nu är det över och blev inte så lyckat. Jag börjar från början:
Igår kväll vid 9.30 tiden så fick Frallan sin första unge. Den höll på att krypa ur boet så jag smörjde in händerna i Frallans urin och bajs för att sedan lyfta in ungen och stoppa in den i den varma pälsen. Det var bara en.
Nästa dag vid 7 tiden märkte jag att Frallan hade en unge som hon inte fick ut, det var bara uvudet som hängde utanför. jag fick panik och tårarna började rinna. Vi ringde till veterinären för att fråga om man kunde hjälpa till att få ut den. det sa hon att vi kunde och vi hjälpte såklart henne då. Ungen levde fortfarande men var svag, men efter en tid av försök att få ut den sprutade det blod genom ungens mun. Vi lät Frallan försöka få ut ungen själv även om man såg att hon hade riktigt jobbigt. Efter en stund såg jag att ungen äntligen var ute, såklart död men ute. frallan såg helt oberörd ut, som om inget hade hänt. Jag bar bort ungen direkt och la den i en burk med papper(ska begrava den nu). Hittade även inte ungen som kom igår och som var levande. Efter det så var det dags för skola
Vid halv 11 tiden så for jag hem för att kolla hur det gick. Jag såg att hon höll på att krysta och lät henne vara ifred. For sedan tillbaka till skolan.
På lunchrasten så for jag hem igen och kollade till. Ingen fler unge syntes till.
Nu när jag kommit hem verkar Frallan vara helt som vanligt, hon såg inte ens brydd ut. Jag kramde henne såklart och gät floder eftersom jag både blev besviken över att det inte blev några ungar men även att jag var så lättad över att Frallan mådde så bra. jag trodde att hon skulle dö, om det hände vet jag inte vad jag skulle kunna göra. Ungen som jag inte hittade på morgonen hittade mamma senare längst in i hörnet i bodelen, den har troligtvis frusit ihjäl eftersom inga andra ungar kunde värma den.
Som sagt, nu är allt helt lugnt igen, inga ungar dessvärre men en glad underbar Frallan finns fortfarande kvar. Hela händelsen har innehållt blod, svett och tårar.
Jag vet att sånt här kan gå vid första kullen och tyvärr hände det Frallan och mig.
Puss och kram till alla som har stöttat mig, det är guld värt..<3
Va skönt att Frallan mår bra! Synd att ingen unge överlevde :/

Neej vad synd. :( men vad bra att frallan mår bra!
Tröstkramar <333
#1 Ja det är det som betyder något för mig<3 Skulle inte klara mig utan henne. Det var synd att ingen unge överlevde men man ska ju se det från den ljusa sidan.

Åh, vad tråkigt att ingen unge överlevde :'(
Men härligt att Frallan iaf mår bra !
*massor av tröstkramar*
Usch vad tråkigt :/
Men huvudsaken är att Frallan mår bra! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Va synd ):
Tur att hon mår bra iallafall <3
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Verkligen synd, men tur att Frallan överlevde.

Nej vad tråkigt :'( Vet precis hur du har känt dig innan, dock så var det aldrig någon hona som blev parad hos mig så det var omöjligt att det skulle kunna ha blivit något från första början men man var endå pirrig till tusen i en hel månad!
Även om det är jättetråkigt så är det ju sådant som händer och chansen är nog mindre att det blir såhär nästa gång ifall du ska para om henne. Tröstkramar till dig <3

tråkigt att inte ungarna överlevde men tur att frallan mår bar :D.Jag hoppas att du får försöka igen och allt blir bra då.

Vad skönt att Farllan mår bra! Hon verkar vara en sån härlig kanin! :)
Vad tråkigt, men skönt på samma gång.

Min ena hona råkade ut för samma sak i förrgår :( Jätteläskigt, men jag är ju glad att hon överlevde å så.
Vad tråkigt, vilken otur! =/ Men vilken tur att Frallan klarade sig iaf!
bra att frallan mår bra, men synd att inte ungarna överlevde :(
Tack alla, det värmer<3 Hoppas att jag får para henne igen, men det blir såklart inte på ett tag. En bra nyhet är att hon får följa med på hopplägret den 14 juni:D Om hon hade fått ungarna skulle hon inte kunnat det;)
Kan jag göra rent buren redan idag eller? Det är väldigt skitit där och det ligger tussar överallt. När kan jag låta henne vara i hagen igen?

stackars ync. frallans ungar var väl de ända som var kvar från honom? D'X
#17 Ja men jag tror att det är lugnt.
Vad tråkigt :( Men skönt att Frallan inte dog!
Jag tror faktiskt inte att det var någon fara egentligen men man blir ju så rädd när det går lite fel och sådär.
Nu när jag gick ut såg jag Frallan sittandes och äta en unge!!! Tänk om den levde, att jag inte kom ut tidigare:'(

:(
#21 Ne, vad trist :(
Bra att Frallan mår bra i alla fall

Vad tråkigt… :(
Vad tråkigt :(
- Mvh Emma
Tråkigt :(
Men tur att frallan mår bra!
Vad tråkigt att hon åt upp en unge också.. /:

Va tråkit att det inte blev några ungar, men bra att Frallan mår bra… Blir rädd att det ska hända samma sak för min kanin Gosan som när som helst ska ha ungar…

Vilken sorglig historia… :/ Tröstkramar!

Det kan bli så, speciellt för förstföderskor.
Tur att Frallan mår bra! <3
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Neeeej!
Men tur att Frallan mår bra!
Jag trodde att det var över men hon håller fortfarande på att föda. Just nu sitter hon i bodelen och fixar till, hon kommer nog att få en unge till, hoppas att den överlever. Jag har suttit ute i nästan 2 timmmar och vakat över henne. Måtte det gå bra med den här sista ungen.

Stort LYCKA TILL!

Håller tassar och tummar för att det blir en frisk och levande unge nu <3
#33 #34 Tack<3
Håller alla tummar jag har!! Hoppas det går bra med denna ungen, och att den överlever <3

Håller tummarna att det går bra! Det är sista chansen för en Emilounge ..
www.frihetenskaniner.se
Putt
Åh, hoppas att hon kommer att få en levande unge!
Tur att hon mår bra å sådär iaf!

åh, hoppas det går bra!
Priser och info:

Hur har det gått?
Vad tråkigt!

:) Putt för att frallan ska klara det!
Nu är nog allt över. Idag kom troligtvis den sista ungen ut, död. Det gick inte så bra men man får ju se från den ljusa sidasn;) frallan mår bra och är lika sprallig och envis som förut. Jag trodde att det skulle ta jättemycket kraft från henne och att hon inte skulle få ut alla ungarna men det gick bra. Jag tror att det bara var den första ungen (den som frös ihjäl) som levde när hon födde den. De nadra verkade vara muppar. Jag tror att hon åt upp dem för att de inte var riktigt bra.
Jag kan informera om att det ser förjävligt ut i buren. Tussar överallt och bajspluppar över hela buren. Även lite blod här och där.
Kan jag städa buren nu eller borde jag vänta?

Ja, det var väl tur i oturen. Att Frallan klarat sig, menar jag.
Och som du vet, så finns ju både jag och Oboy här för att stötta dig och Frallan :')
#45 Tack<3
fan, hon krystar fortfarande, trodde att allt var över.

#47: OMG! :'O

Oj med Gud! Hur många dagar har hon hållit på nu??
#49 I snart 4!!
Ujuj..
Hoppas allt går bra iaf. dock är nog ungen/ungarna som finns kvar döda..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ojoj.,Mellan Avas ungar var det iofs 3 dagar. hoppas att det går bra.
Priser och info:
Hon har fått sammanlagt fyra döda ungar som jag har sett. De är alla begravda nu

#50 4 dagar! Gudars! Haha.. :) Hoppas det går bra med Frallan.
Jag är osäker över om hon försöker få ut någon till. Hon har krystat någon gång sådär men det kommer som inte ut något.

#55Om du kan försök att se om det har "fastnat" ngn unge. Som det gjorde på min Nowa. Annars kanske det är efterbörden.

Det kan ha fastnat någon unge. Försök kolla om du kan se något.
www.frihetenskaniner.se
Jag har kollat, men ser inga spår av det. nu när jag kom hem från träningen såg jag att hon höll på att fixa till i bodelen igen. Det kanske kommer en till. Den är nog säkert död, det har ju tagit så lång tid.
Tycker nästan ni borde åka in till vet med henne. Det låter inte bra att hon har hållit på så länge.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#59 Vi ska ringa imorgon eftersom det inte är öppet nu.
Bra :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

tragiskt.. vilken hjälte du och frallan är! <3