ååå nej !!!
hej när jag går ut till mina kaniner och jag ätter in handen i buren blir dom agreiva och hoppar på min hand och sen om jag bär dom så sprattlar dom och rivs och bits totte bet mig jätte hårt i armen i dag har jätte blåbärke och jag blöde!
jag vet inte vad jag ska göra !!!

putt
Kan det vara ungar på gång, eller skendräktiga? Min kanin betedde sig som du beskriver när hon blev skendräktig?, hon hoppade på mig och bet och bet även den andra kaninen jag har så hon fick stora sår. Vi frågade i djuraffären och sen så fick hon bo i badrummet själv och efter någon dag började hon bygga bo. Sen när allt var klart så blev hon sig själv igen. Eller så kanske du lukade konstigt och skrämde dem. Kaniner kan bli skrämda av minsta lilla sak, dem är inte så logiska alla gånger

oki men det är en hane och en hona hanen bet mig och så och detta ha hållit å i flera månader :/
#3 Sitter dem i samma bur?
Har en kanin som var aggresiv när jag stoppade in handen i buren men han har blivit bättre. Du ska inte visa att du är rädd för kaninen för då blir den mer osäker, utan ha en vante eller något på dig när du ska göra något i buren, och ryck inte undan handen om den "anfaller"..
Hoppas de blir lugnare :)

ja det gör dom dom flyttades till sammans den 11 maj sen hAR DOM VARIT TILL SAMMANS SEN DESS
Har många förklaringer på hans beteende: Han kan ha nått sin könsmognad, han kan skydda honan och sitt revir eller som du skriver på din sida att han är en blygg och Rädd kanin.
#7: Tror han nått sin könsmognad för längesedan.
Hanen är väl kastrerad, om jag inte minns helt fel.

ja hanen e kastrerad men inte honan
En del kaniner sprattlar också vid lyft och det går att lära bort genom att lyfta dem på rätt sätt osv.

hmmm ja jag ve inte….

vad söt men i mitt fall kan jag inte lyfta dom jag skulle häslt som detta inte hjälpte med att sepparera dom att nån tohg hand om dom en som kan knainer och som skulle vlija försöka rädda dom från döden!!!

putt
#14 Behöver inte putta efter 5 min.
Menar du att du vill hitta ett nytt hem åt dem?

ja et nytt hem åt dom om det inte går som jag ska pröva

så sund men finns de nån där ute i sånna fal?

putt
Det räcker med puttar xD Behövs inte puttas fter 1-3 minuter!!
Inget illa menat!

men ingen svara ju!!!
jag e ju orolig…. och så e ddte kul att skriva
#20 Inte så många inne just nu.

nej jag märker et xD!!
ingen av er som e inne som skulle vara intresserad om det inte skulle funka?

mm tror det med men ska försöka ocjh se nästa veckaeller så får ja se om det har hjälpt eller inte
#24 Det går inte på 1 vecka utan det kan ta månader i värsta fall år innan deras temperament och tillit är uppbyggt.

ja men asså om det blir bättre när jag separerat på dom
Jag skulle tro att de är rädda.
Sätt dig i ett rum/hage med dem och läsa en bok eller något. Låt kaninerna undersöka dig och rör dem inte, titta inte ens på dem. Gör detta varje dag. Efter ett tag kommer de känna sig tryggare och kanske hoppa upp i ditt knä eller så. När det gått ett tag kan du försöktigt börja klappa dem, men var inte för försiktig eller för våldsam utan var lugn med bestämmd. Blir de rädda och skuttar i väg/lägger sig platta sluta klappa dem och bara sitt igen.
Ska du göra något i buren ska du vara lugn men bestämmd och inte dra bort handen om de bits/rivs eller anfaller dig.
Ta det lugnt det tar tid, tro mig jag har själv gjort detta. Och det är värt det! :)
Du kan också mata dem ur händerna, både med pellets och goda grönsaker.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

hur mycket umgås du med dem per dag?
the vanity, it becomes insanity

oki! men hur länge ska jag ligga i hagen utan att klappa titta på dom i en mån ?

jag vet inte inte mycket i alla fall
#29; Så länge som behövs.
Vissa kaniner tar längre tid en andra.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
detta kräver tid å engagemang. Men i slutet får du ett underbart djur ;)
Måste bara inflika, att beror detta bitande (skulle kunna kalla det aggressivitet) på dåligt psyke, så spelar det ingen roll hur länge man försöker.
Hade själv en hona vars psyke helt klart var något lurt med.
Hon kunde ena sekunden vara jättemysig, för att i nästa sekund hugga efter handen och vilja bita en.
Detta även om man inte gjort något, eller var på samma ställe.
Nästan som om hon hade 2 personligheter…
Hennes syster var också väldigt knepig.
Försökte med henne i ett år, men hon blev bara värre.
Till slut var det inte många alternativ kvar.
Som tur var, så lyckades jag hitta ett bra hem åt henne.
Hon spenderar nu resten av sitt liv i en enorm Hage, tillsammans med några andra kaniner, utan särskilt mycket kontakt med människor.
Precis som hon vill ha det.
Hade jag inte hittat det hemmet, så hade hon fått somna in.
Självklart kan nog de flesta kaniner "fixas" med massvis med hantering, engagemang och tid.
Men inte alla kan det.
Beror det som sagt på dåligt/svagt/konstigt psyke, brukar det inte gå att göra så mycket.
#33; Det är klart det är så. Ingen av mina dvvkorsningar har ett super bra psyke direkt..
Dock eftersom det var båda två och de inte är släkt?
Borde det ju inte vara det. Då har hon en riktig otur. ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ja dte tycker jag med! men jag ska försöka med alla tips? om ni get mig och om det inte går så får jag älja dom om ingen vill ha dom ja då blir det somna in tyvärr men HOPPAS enormt att jag kan få åning på dom
Som Clariiz sa, sitt i hagen & läs en bok, lyssna på musik elr något. Kaniner är nyfikna djur, och kommer nog såsmåningom fram & undersöker dig. Låt dom nosa på dig ordentligt, kan ta några dar, veckor tillochmed månader. Men är man villig att offra tid för sina kaniner, så är det värt det i slutändan ! :)
Not your mom, not your milk.

Har det hänt många gånger eller det var första gången?

36 ja det ska jag ABSOLUT göra!
37 ja det har hänt massa gånger

Jag undrar också hur pass mycket tid du lägger på dem varje dag. För att de ska känna sig trygga med dig behöver de MYCKET tid varje dag.. inte bara minuter utan snarare timmar.
Hahaha, måste bara inflikana lite kul här. Jag har ju min kanin Jolle då å hon tycker det är skit tråkgit att mysa, hon är lite emo ^^,
så jag provade att sitta hos henne i hagen, fan vad "stöddig" hon är, hon skuttar å sätter sig bakom mig å typ stampar 5 gånger och kollar jag på henne hoppas hon bort, sen skutter hon tillbaka å stampar bakom mig igen, tok fian min. Sen brukar hon hoppa fram å buffa på mitt lår eller "trycka" med framtassarna i min sida, men hon vill inte att jag klappar på henne :P Tror hon tycker mest att matte inte ska vara i hagen hahaha XD
#40 hon tycker det är skit tråkgit att mysa, hon är lite emo
huh?
- Mvh Emma
#41 asså hon vill inte bli klappad å att man håller på med henne, hon vill bara gosa med marsvinet Winni å undersöka allt nytt kul, matte är bara intressant när hon har nåt gott att äta ;P
#42; Och vad har det med emo att göra?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#42 det var ju väldigt emo?
- Mvh Emma

Har hon varit så länge? Elle har det börjat så nu?

Min kompis hane bet henne i handen..De va inte någon liten nafning heller hon har ett ärr på handen och såret var stort och kanske 1cm djupt

Hur långt bort har du hanen i från Honan?
Hur går det med dom?

jo et går bra! förlåt för at jag inte svarathar varit på hajk med klassen sluter på fredag!!