Herregud..
usch, jag blir bara så himla arg/ledsen av sånthär..
Fixade en ny Hage tidigare idag och släppte ut Chevy. Har ställt den så att jag ser ifrån fönstret där jag sitter vid datorn, kollar på tv, osv. Så jag ser henne nästintill hela tiden.
Sen skulle jag ut lite snabbt och träffa en kompis, var borta ca 15 minuter.
När jag kom hem så skulle jag titta till Chevy, så jag ropade lite på henne och gick fram till hagen. Hon kom inte fram som hon brukar utan låg i hörnet, spetsade öronen och såg nyfiket på mig. Första tanken var att dt var något fel på hennes ben så att hon inte kunde gå, men när jag kom fram såg jag att hennes hals var fastsatt med en stripe (ni vet sånahär man kan sätta ihop galler med, typ en ögla man drar ihop så den spänns) i gallret!
Vad är det egentligen för sjukt människa som går in på någons tomt, spänner fast en kanin, hårt, runt halsen och sätter fast i ett galler? Jag klippte upp det och det ser ut som att det inte var så farligt, men det är ett märkte runt halsen efter stripen.
fy säger jag bara.. jag undrar verkligen hur vissa tänker. Om jag någonsin ser vem det är lovar jag att ge honom/henne en käftsmäll och en rejäl utskällning.
the vanity, it becomes insanity

Fy faan! rent ut sagt, vet inte vad jag hade gjort om jag fått tag på en människa som gjort så mot mina djur! Jag blir så jävla arg när jag läser det, hoppas du får reda på vad det är för idiot som gjort det.
Fy vad elakt! Hur kan man >.< Bra att hon inte stryptes till döds åtminstonde..

Fy fan säger jag bara. JA! Du ska få slå ihjäl den jävlen!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#1: ja, man blir så jävla arg. Jag har tyvärr ingen aning om vem det är då jag inte håller koll på alla som bor här direkt.. Jag är inte omtyckt då de flesta är "fjortisar" och försöker trycka ner en såfort man ser ut på ett annat sätt /tycker annorlunda. Tar inte deras skit dock och därför har de gått ihop 20-30 pers som hackar på mig såfort de får chansen … Tycker bara det är så lågt att gå på mina djur nu också >.<
#2: exakt! Jag är otroligt glad över att hon låg still och förstod att hon inte skulle dra och hålla på..

#3: absolut!
Fyfan vilken idiot!! Ska jag strypa dig långsamt med ett snöre eller!? Jag hatar folk som inte är nådiga mot djur..
Ursäkta men det är upprörande! Tur att allt gick väl.
Nej, vad finns det för sjuka människor igentligen :O Hur FAN kan man göra sååå??! :@
Förförra sommaren hade min kompis kaninungare och då va det någon som hade gått in på deras tomt och lyft ut en av kaninungarna och lagt den på marken ca en meter från buren så den frös ihjäl den stackaren, den va bara tre dagar gammal :(
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Fyfan, det är ju helt sjukt! Tur att du inte var borta så länge.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Fy f*N Vilken SJUK människa DEN människan borde fan söka in på psyket X_X HUR KAN MAN!?
Bra att det gick bra med chevy!

Men gud :S Tur att hon inte blev skadat iaf. De hade ju kunnat gå illa om hon rört sig och fått panik.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
jag kommer å dödar dom med min pistol :D

#7: nej usch! ;<
Ja, jag är himla glad över att jag inte var borta särskilt länge och över att Chevy inte försökte komma loss. Trodde ju knappast det var någon fara att lämna en kanin ute i en rymningsäker bur i en kvart, men ja, man lär sig av sina misstag. Det här kvartert är ändå så himla uselt >.< Jag ska flytta såfort som möjligt.
:O Usch så hemskt!
jag lovar dig, jag hjälper dig att slå ihjäl människan….
- Mvh Emma
Hur fan kan man? Jag fattar det verkligen inte! -.-
Jävla unge! >.<
Och ska nummer två, att det fick tag på henne, förmodligen har dom väll kanske lockat på henne, och hon kommit fram. Och då spänt fast henne, alltså fick hon straff (ett extremt hemskt ett >.<) för att hon är duktig! Eller så hor dom väll jagat henne >.<
Usch fyfan vad arg jag är! >.< -.- GAH!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#15: Troligen har de jagat henne då hon är väldigt reserverad. Eller ja, om matte är med så hälsar hon på alla, men om det bara är folk hon aldrig träffat blir hon tillbakadragen och går undan .
jävla puckon, åh >.< kommer väl upp bilder eller något på nåns lunarstorm eller liknande, skulle inte förvåna mig faktiskt.

Fan vad arg man blir, som jag skrev i en annan tråd, plocka fram geväret…

Säkert små skitungar som har gjort så mot Chevy…

Helt sjukt.
Emmy du får gräva fällor.. >.<
Jag hjälper dig! Gräv en grop, Chevyplågare ramlar ner, vi fyller på med vatten, Chevy-plågare döör långsamt..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#20 så loskar jag på dom "mowah"

#20 haha, smart ide,
Hjälper gärna till :)

#20 *slänger i lite alligatorer, hajar och pirayor*
Fyfan ><
Om någon nu råkar hitta den skylldiga så skall den få en STOR smäll av mig också!
Det är så JÄVLA fegt att röra nåns djur! Det är som om någon skulle röra en barn coh skada dem, typ! >< grrrr… mina kaniner är som mina barn, fast i kanin format.
men gud vad hemskt :o
om jag hade sett någon gått in på min gård och försökt göra ngt på filippa hade jag slagit ihjäl den .
Fy fan! Vad tänker människor med?! :@ Det är ju helt jävla sjukt! *morr*
Ring polisen och anmäl detta.
Det kan ju vara någon mer som varit med om samma sak?
Om inte, så blir poliserna iaf medvetna om att det finns någon sjuk typ som gör detta.
Vilken tur att idioten (för det är precis vad h*n är) inte drog åt stripen hårdare!
Är glad att kaninen är relativt oskadd.
Hade någon gjort sådär mot någon av mina kaniner, så lovar jag att jag ringt polisen och sen tagit med mig vovven och sökt igenom hela byn!
För jag skulle helt klart retat rätt på fanskapet!
#27 Drog åt stripen hårdare??
#28: Oj, INTE drog åt stripen hårdare ska det ju stå. =P
Var lite för snabb när jag skrev.
Sådärja, fixat.
#29 Tänkte väl ;)
fy fan vad sjukt asså! :@ Hur sjuk får man vara igentligen? :O Om jag skulle fått veta vem det var skulle den få genomgå samma sak! :@ Fy fan säger jag bara!
Emma

Asså gud, det är helt jävla sjukt .
Jag finner inga ord :@
Vart är mänskligheten på väg?

#32 det har alltid funnits riktiga arslen… och tyvärr kommer dom alltid att finnas.
Skjut dom jävlarna ! :@
Men fy!!!! Hur tänker dom??? ;@ Om dom tänker alls… *mutter*
Fyfan! Blir så upprörd så det finns inte ord! :/

UUUSCH. Helt sjukt.. Tur att hon mår bra!

fy fan!!! Hur kan man bara komma på tanken att gå in på nån annans tomt och härja med djuren???? Om jag var du skulle jag göra en polisanmälan!! Blir så förbannad. En kompis till mig komm hem från skolan så stog hennes kaninburs dörr på vid gavel och kaninen var borta (det var hänglås så kaninen kan knappast fått upp dörren själv)
Helt sjukt säger jaah bara! Hur kan man ens tänka tanken på att göra sånt liksom?!?!, men hoppas att Chevy mår bra och inte blev illa behandlad! <3
Polisanmäl, även om du inte vet vem eller villka som är skyldiga så anmäl. Om det visar sig att dem gör det fler gånger eller andra har råkt illa ut så är det viktig att man har en anmälan, istället för att komma i efterhand och säga att jag råkade också ut för det.
Blir så fruktansvärt arg på männisor som gör sådant mot djur, har varit väldigt många sådana händelser som uppmärksammats i media nu.
Helt sjukt! Hur tänker människan egentligen?! :S :@ Tur att Chevy klarade sig iaf.. Känner mig väldigt glad över att jag bor där jag bor när jag läser sånt här..

fy faaaaan! jävla snorungar. :@
Som min kära pojke alltid säger, den sista idioten är ännu inte född.
Tjoa till om jag ska kika förbi och leta reda på någon satunge som erkänner det. Och ni hade tur i oturen. :*

Yeah, jag tänkte polisanmäla. Lär ju bli ännu värre för mig då men wth, det spelar inte så stor roll.
tack för stödet och så,
herregud, jag skulle få damp om någon gjorde så.. stackars dej och kaninen :/ polisanmäl eller något om du känner för det.

Hur kan man? Helt otroligt vad folk kan komma på ideer. De är helt sjukt att någon änns har psyke nog att göra något sånt. Den personen kan ju inte må bra heller.
Om du hittar personen så ge en regäl utskällning ifrån mej, polisanmäl det också. Så här ska ju folk inte få holla på…
Bra att Chevy mår bra iaf :) (*Bra efter omständigheterna) och att hon inte drabbades av panik…
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Jag är glad att Chevy höll sig relativt lugn iaf..
Lugn kanske hon inte var heller, men hade hon drabbats av riktig panik..
Usch..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com