Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 655 ggr
Jennie104
0

OT- Rån.

*suck* Igår vid 10 tidien fick jag höra av en klass kompis att det hade vart rån uppe på banken, jag blev lite orolig för mamma då hon varit med om rån.

Så nu är det här, det 3 rånet på kort tid inom Västra Värmland
Det var år 2000 (´´Mammas rån´´ i Årjäng), Charlottenberg (förra månaden) och nu Årjängs banken igen (Nordea)

De gick först till Westra Wermlands gamla lokal där de sågade upp dörren med motor såg och sköt på den, så hade det gjort något mot rutan (jag såg inte vad) Sen hade det sett att det vart låst och avfyrat skott i luften (?) Sen gick de förbi nya banken och in till Nordeas bank där de sågade upp dörren med motorsåg och rånade banken på pengar, sen hoppade de ut och stack iväg i en silvrig bil.
De hittade sedan en bil, uppbränd i skogen strax efter Årjäng.
Under hela Måndagen var polis helikoptern ute och letade.
Det är HEMSKT! Och det ser verkligen hemskt ut vid bankerna! Så det var väldigt jobbigt för mamma och ja.. :/

Man tror att det är samma rånare som rånen som var år 2000 och det i Charlottenberg.

Rånarna har inte tagits än ;/

Här hittar ni ett bildspel av Jens Magnusson..
http://www.nwt.se/bildspel/jensran/index.html

ranarjang-nwt-arj-jm.jpg Bild av Jens Magnusson

/Jennie

[Niike]
0

Fy vad hemskt!
Men varför var det jobbigt för din mamma? Jobbar hon på banken eller.. för att hon har varit med om ett rån?

aliciia
0

min mamma har åxå varit med om det, de hade styckknivar ( sånna man stycker kött med ! ) åså hade dom ett av sågat gevär :/

det är väldigt hämskt :(

[Zoie]
0

vad hemskt, har redan hört om dom där två rånen på bankerna. Läste det i aftonbladet..

Jojsan
0

Usch hemskt .. Undrar detsamma som Niike..

flisan93
0

Usch:'( Blev någon skadad i något av rånen?

Jennie104
0

Hon har varit med om ett rån :/ Det år 2000

5# ingen skadades fysiskt men de mår väll väldiiiigt dåligt

MysanMinGodis
0

Hade dom brännt upp bilen sedan?

Ync
0

HAHAHA;
jag kanske är lite konstig, men hallå, de hade en motosåg. :-)
varför sköt ingen prickskytt nerom? (A)

Viljans
0

#8 Hahah, ja lite kul faktiskt ;D