Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 535 ggr
Wigge
0

Bebisarna har kommit!

Min kanin fick sina bebisar inatt, men jag har ett rätt stort otympligt hus dom ligger i,

Såg bara att det rörde sig i all päls förut.

Tänkte det att jag måste kolla hur många det är och om det finns ev. döda ungar.  

Så jag skulle vilja ha lite råd. Ska jag flytt bort huset? (inte så svårt) men kan mamman bli arg eller rädd på någe sätt?

Ska jag gegga ner händerna i kisskålen innan jag hansdskas med dom?

Något annat som skulle vara bra att veta innan jag ger mig på det här?

Wigge
0

Bump,

Skulle vara jättebra om någon hjälper mig!

[Wera]
0

Hur är bo lådan då, förstår inte riktigt.. du bör iaf. "gegga" ner händerna med lite av hennes avföring och päls.. innan du handskas med dom (:

Michiis
0

Jag kunde iaf kolla på min honas kaninungar när hon var i buren till och med. Hon brydde sig lixom inte.

// Michis

PaaatyPalm
0

litar honan på dej ? har det klickat mellan er ? isåfall kan du kolla, men gegga ner händerna ;D

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Wigge
0

hon verkar rätt lugn när man sticker in handen för att ta en bild, fast på själva bilderna syns bara päls.

PaaatyPalm
0

ok, men ta ut honan ur buren, det är kanske lättast o ha henne utanför. och sedan kan du ta i ungarna.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Wigge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog ut henne ur buren o satte henne i Hage, sen körde jag in händerna med lite gott o blandat från kisskålen.

Öppnade försiktigt upp på all päls och hittade 3 st ungar!

Alla hade "vanlig hudfärg" eller vad man ska kalla det. betyder det att dom förmodligen kommer bli vit eller någon annan ljus pälsfärg?

Brukar ungarna börja sprattla mycket när ni har stuckit in händerna? en av dom typ hoppade mot mitt finger :P

Tog aldrig upp någon, kändes säkrast att låta dom sprattla ifred.

dock glömde jag kolla om dom var "tjocka" runt magen elelr så, men vad jag kommer ihåg så var dom ju itne smällfeta iaf. Hon kanske matar dom på kvällen nu igen?

Tog 2 bilder men eftersom digitalkameror är allmänt idiotiska ställde den typ in skärpan på typ 3 km avstånd… vääldigt suddigt.. Nya bilder kommer nästa gång jag kikar till dom.

Wigge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bättre bild =)

2 av dom ser mörkare ut i huden idag :D

Cagi
0

Åhh, vad det där såg mysigt ut, min kanin drog bara av sig några hårstrån….Grattis!

Wigge
0

Tack =D

Dom ligger verkligen och myser där nere :D