Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2492 ggr
Lippo
0

I hagen.

Vad har du i din/a kanins/ers Hage?
Vad tycker du bör finnas i den? 
Skriv och bifoga gärna en bild på din hage också! :)

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

just nu har jag dett! :P ja ni ser själva vad som finna i den! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Niike]
0

Här är rasthagen som består av jordhögar, stora barkbitar, grenar, stubbar och lite sånt :)

Jag tycker det bör finnas ett ställe i rasthagen där kaninen kan ta skydd om den vill det. I rasthagen är det en gigantisk barkbit som står lutad mot trädet, men Niike puttar omkull den hela tiden och lägger sig på den *suck* ;D

Moonstrike
0

Det är lite olika beroende på vad jag orkar ta fram.. Biggles går ju lös på hela tomten så han har träd, buskar, vedhögar, jordhögar, ramper, trappor, stenar mm helt naturligt, sen brukar jag lägga in en kattunnel och en agilitytunnel (;D har köpt en stor :P) och kanske ett "solskyddstält" (se bild) :)

Rufsan har minst en kattunnel, men att hon får en kanintunnel och ett hus också är inte ovanligt :)

Jojsan
0

#3 Vad smart det där med "solskyddstältet"!

Moonstrike
0

#4 hehe, tack :P han älskar att gå/ligga under kompostgaller som står sådär, så det passade honom ;) Till Rufsan hängde jag istället bara på gallret :) (men hon är lite mindre, så det funkar)

Jojsan
0

#5 Så brukar jag också göra för att ge dem skugga, hänga på gallret ^^ Vanligvis mattor då.

emmsaaan
0

Jag har ingen bild nu, men i komposthagen så har jag:

- En gren som används som hinder. - Två plasthinkar, används som sittplats, "välta-hink-lekar" samt roliga gömställen. - Ett trähus, används som hus och sittplats. - Hagen är byggd vid ett träd med "ogräshörna" nedanför. Så kaninerna kan gömma sig i bladen (dom äter inte). - Vattenskål, matskål, grönsak, transportbur, höhäck och brädor som solskydd finns också i hagen. - Stubbar m.m. - Många äppelkvistar att gnaga på.

KvirrZ
0

fixade ihop mina två kompostgallerhagar så det blev en stor.
i finns:
2 tunnlar, en med 3 ingångar och en rak.
1 stol
1 liggande hinder
1 träplatta som lutar mot gallret med skugga under.
1 litet hus

sen är det yta att springa runt på som galningar :)

- Mvh Emma

Melvis
0

Har lite olicka saker…

väldigt suddit ):

emmsaaan
0

#8 Vart har du köpt tunnlarna? :)

KvirrZ
0

#10 öb och rusta :) den raka från öb för 70 kr typ och den med 3 för 20 kr på rusta, rea ^^

- Mvh Emma

lomsen
0

Så här har de som är i hundgården fast nu finns också ett hus i den , en fd liten lekstuga liksom som de älskar!

lomsen
0

och här går ettöringen, men det är en hona så hon ska vara med de andra sen fast hon är mycket tamare så här!

MysanMinGodis
0

Jag har ju buren i hagen eftersom att min kanin bor ute och har hagen runt. sen har jag en tunnel ibland med inte ofta,

[Wera]
0

Har flera gårdar ^^ En hund gård som är avdelad i 2 sektioner, en som är ca 3-4m bred och lång, där det finns en bänk (som funkar som en sitt hylla), rör ibland, grenar, stockar och halm att leka i, och ibland jordhög och på vintern är det en snö hög (för jag har tak över gården så det kommer inte in något snö) i den andre delen är det en bur, tjock lager med halm över hela gården, en bänk, ett sov hus och en liten "kulle" typ xD i de mindre gårdarna är det oftast ett rör, grenar och i en av gårdarna finns det en stor sten kaninerna kan undersöka och hoppa upp på.

Fnyan
0

Fina burar allihopa! :D

DreamerOf
0

Detta är min Hage, hehe, fixade den idag :) Kaninisarna är iaf nöjda med den, även om det inte e supermkt gräs i den!

[Zoie]
0

I min Hage finns en tunnel, hus och en annan liten tunnel, grenar och såklart vatten och mat :) Jag tycker det bör finnas någonting som dom kan gå in och gömma sig ifall dom blir rädda.

flisan93
0

Har vedklabbar, ett hus, tunnel, en sten m.m

Sashhi
0

Irma har en mkt stor Hage på 17 galler. Hon har en tall, som hon grävt under lite & hon brukar svalka sig i jorden där. Ett litet hus (skydd) & tillgånglighet att hoppa upp i buren när som helst. Har mkt skugga.

Not your mom, not your milk.

PaaatyPalm
0

#11 VA:O!!! det va säkert länge sen men du skulle ju ha köpt typ alla och sedan sålt här ;D

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com