KANINUNGAR!!
När kan ungarna lämna mamman, hundar är ju 8 veckor och katter 12 veckor marsvin 5 men hur många veckor är det för kaniner????
8 veckor :) rekomenderar jag. 7 veckor är också okej men 6 veckor tycker jag är förtidigt.

8 veckor är lagom för små raser. Stora raser något senare.
7 veckor för små raser.
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

skulle inte sälja någon kaninunge under 8 veckor, fattar inte varför man gör det…
Så jag säger åtta veckor.
the vanity, it becomes insanity
8 veckor
- Mvh Emma

Det beror på när dom äter helt och hållet själva. Mellan 6-8 veckor. Men det reckomenderas att släppas från mamman vid 8veckors ålder.
Tycker ni inte att vi ska säga som lagen säger? Visst, jag personligen skulle inte släppa en unge innan den fyllt 8 veckor, men lagen säger ju faktist 6 veckor.
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
säljer inte föränn 10 veckor då jag vill hinna träna ungarna säljer ju nu vid 3 mån då jag håller på med selträning och så den kan vara lös =)
8 v. inte tidigare tycker jag.
7-8veckor
// Michis
minst 8veckor tycker jag , hellre senare ;)
man kan ju sätta ut annonsen vid 6 v, och sälja vid 7-8 v.
allt från åtta veckor och frammåt! helst inte senare.
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
#13 sorry jag mena tidigare xD
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Jag säljer mina tidigast den dag de fyller 8 veckor.
Dock fick en ur Azkas kull flytta tagen innan.. Jag tyckte det var väldigt tidigt, trots att det bara var en dag :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#7 Tror mer att det är en rekommenderation och inte en lag om den allra tidigaste åldern.
-
8 veckor tycker jag och inte tidigare.

#16 jo det är lag på att man inte får ta ungarna från mamma innan 6v ålder.
8 veckor men ju längre desto bättre så kanske 9 veckor men inte för länge bara
8 veckor. Men om det är en som bara kan hämta den när den är 7 veckor så går det ju men det ska vara hällst 8 veckor :)