Lära dricka ur flaska?
Jag visade tindra att det fanns vatten där i :). Fast jag har både och :)

#1 kanske ska prova det iaf :P
#2 ja jag har visat honom men han fattar inte ;P haha

Jag lät en annan kanin visa. Och sen visade jag. Hon fattde precis vad hon skulle göra sen.

Det fattar de själva, d.v.s. de hitta vattnet på det nya stället..

#5 är du säker? för det verkar han inte göra…har prövat…men då är han alltid jättetörstig när jag kommer med en skål med vatten :S

Håll fram flaskan och tryck fram en droppe vatten, dem brukar dock oftast fatta själva.
Ja, gör som #7 säger.. :D Mina kaniner fattade iaf fort hur dom skulle göra ;) och jag gjorde som #7 sa! ^.^
// Michis
Gjorde också som #7 och #8 men jag använder inte vatten flaska längre för har hört att de kan förstöra tänderna på vissa kaniner…
Jag tog bort vatten skålen och la dit en vatten flaska och en liten stund senare så drack min hona. Mina kaniner lärsig snabbt :) När du hänger dit vattenflaskan så kommer kaninen nyfiket fram och nosar och då brukar det droppa ut en droppe vatten och så lär dom sig XD

tack för svaren =) Ska prova igen då ;P

#6: JA, jag är säker…. :) Jag har ALDRIG haft en kanin som inte har hittat varken mat eller vatten…
Min ena kanin vägrade dricka ur flaska till en början, så hon fick en skål. Hon bara bet på flaskan och tyckte inte om den alls.
Sen när vi skaffade en kanin till som ville ha flaska och inte skål så gav vi den första flaska igen. Men hon vägrade. Dem är i olika burar men när dem är ute så hoppade den första kaninen in i den andras bur och drack från hennes flaska men inte från den i sin bur.
Tillslut så bytte vi flaskor för dem och då gick det jättebra, numera så dricker dem ur flaska i buren och skål när dem är ute på balkongen.
Men min kanin verkade vara väldigt envis, alla andra jag har haft som varit uppväxta med skål har fattat flaska efter ett tag.

Mina kaniner drack från skål i ungefär 2 veckor, så nu kan bara ena dricka ur flaska :S den andra gör inte de :S

"Man kan bara leda en häst till vattenhålet, men man kan inte tvinga den att dricka…"
Det kanske är svårt för dem att få ut vatten ur flaskan? Jag har en flaska som det är ganska svårt att få ut vatten ur. Kaninerna bara biter på den hela tiden (men de får ut vatten, men det tar tid). Nu har jag bytt till en större flaska som det lättare kommer ut vatten ur och nu biter hon inte i flaskan nå mera ^^
Vid törst är det i ett djurs instinkt att söka sig till närmaste vattenkällan. Mina kaniner hade ALDRIG druckit ur en flaska när jag fick dem men jag hängde bara dit en flaska och till slut hittade dem den och luskade ut hur den fungerade.
Jag har inte gjort nånting för att visa egentligen. Jag tog bort skålen, satte dit flaskan, o det gick som en dans :) De är duktigare än man tror ;)

#18 haha kunde dom inte det? ;P
har bytt flaska nu så vi får se om det går bättre…den andra verkade lite trög…kom inte så mycket vatten när man puttade på kulan. Får se till imorrn om han druckit nåt :)
Frallan kan dricka både ur flaska och skål. Behöver inte lära henne varje gång jag byter;) De är smartare än man tror, har du kollat om hon förstår att det är vatten i flaskan?