Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 511 ggr
lenis75
0

HEJ

Det är så att misstänker att min kanin hona är dräktig…..å de grundar jag på att hon har blivit strörre å rundare om magen, hon vilar mycket men hon har inte börjat att boa än. Men när hon ligger på sidan å vilar så ser man hur magen går i vågor, hur det rör sig så det verkar ju som det finns bäbisar i magen.

Nu undrar jag bara varför hon inte har börjat att boa än, hon borde få ungarna närsomhelst nu?

skanorskaniner
0

Vissa honor boar precis innan de ska föda. Andra gör det ett tag innan.
Båda mina honor gör det precis innan ungarna ska födas.

Veero
0

Samma som #1 mina brukar boa just prisis en vecka innan eller natten/dagen innan.

lenis75
0

okej..tack för svar…..men jag kan väl anta att det är bäbisar imagen eftersom man ser hur det rör sig där inne när hon ligger ner?

Moonstrike
0

#3 är du säker på att hon inte "flämtar" då? Det är varmt så det  kan va det också, svårt att säga när man inte sett henne själv :) Men känn på magen du, känns det som ungar i den?

Har hon vart i kontakt med nån hane?

lenis75
0

ja.hon har varit i kontakt med en hane….å nä det kan inte bara vara flämtningar för det är som rörelser i magen…ser precis ut som när än annan va gravid…haha……tyvärr är hon inte alls sugen på att man ska röra henne ( det e hon inte i vanliga fall heller) så tyvärr kan jag inte känna på magen.